Citat:
Ursprungligen postat av
Justiceforthe96
Vi brukar alltid hamna i samma läge efter en stunds argumenterande. Jag är kritisk till utredning och övrig hantering av fallet CdC och förhåller mig skeptisk till många av vittnesuppgifterna. För dig är det precis tvärtom. Du tror ordagrant på alla vittnen som talar till läkarnas nackdel och tror att utredning och domstolsarbetet sköttes perfekt. Vi lär aldrig bli överens och kommer förmodligen inte att utveckla diskussionen en tum om vi så håller på i tio år till.
Säg inte det, jag har ju till slut fått dig att erkänna att de tre vuxna vittnena som vittnade om den helunderliga bildinlämningen har en större grad av trovärdighet jämfört med barnvittnet. Det är ett stort steg du tagit 😃
Jag har heller aldrig sagt att utredningen sköttes perfekt men initialt så skötte polisen faktiskt allt enligt regelboken. Man betade av CdC:s kunder, bekanta, kända torskar, tips osv.
Man var dessutom övertygad om att lösningen på det hela låg i sexträsket på Malmskillnadsgatan.
Men visst begick man misstag som att inte utreda det sista vittnet arkitekten, i januari 1985 var han ett helt avsomnat spår.
Inte ens i dessa dagar är amatörgrävare intresserade av att belysa arkitektens stora roll i slutskedet av CdC:s liv, istället får vi hålla tillgodo med ointressanta bifigurer som Vinof, Monika, Robert, Saba, Gonerka osv i all oändlighet.
Man kan fråga sig vem eller vilka som tjänar på det?