2021-08-21, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Dessa utfästelser visar hur Ebba Busch ser på utfästelser och löften.

I belysning av att Ebba Busch hade fått veta att Esbjörn ångrar sig och häver avtalet och att Esbjörn har kognitiva svårigheter, är detta anmärkningsvärt. Hon har fått omfattande juridisk rådgivningar av en advokat, när hon nedtecknar dessa ord på Facebook. Det får det mig tro att hon är en fullblodsegoist, i kombination urbota korkad.

Att hon har en bag in the box tillgänglig, är den enda rimliga förklaringen, till att hon skriver dessa förödande ord på Facebook. Det visar på en alkoholskadad hjärna som löper amok.

Hon kan inte sudda på Facebook med att villkora orden i efterhand, och tro att det kommer tillämpas avtalstolkning, som går ut på vad Ebba egentligen avser uttrycka med sina ord på Facebook. Hon fortsätter manipulera med dubiösa löften till Esbjörn på Facebook. Hennes ord på Facebook visar att Esbjörn har all anledning att vara arg på henne, när hon säger saker som ingen förstår innebörden av när hon backar från sina ord.

Det hon lovade Esbjörn under uppvaktning, var något helt annat än vad hon stod fast vid när avtal hade undertecknats. Och där har vi ytterligare en hävningsgrund!

Hennes advokat har missat det viktigaste i sin rådgivning, och det var att tala om för Ebba Busch att hålla käft. Efter dessa utfästelser från Ebba Busch handlar bara advokatens arbete om timsugning, i en tvist hon fått flera klara besked om att Esbjörn inte kan skrämmas till lydnad.

Vi är många personer som är övertygade om att Ebba Busch trodde hon skulle kunna tvinga fram en förlikning, där Esbjörn går med på hennes villkor. Men Esbjörn är envis och synar Ebba Busch, en sak igen annan tidigare gjort. Det är där Esbjörns ålder kommer in som komponent, som visar att Ebba Busch inte vet något om hur äldre människor ser på ingångna avtal och löften.

Nu måste Ebba Busch in i en tingsrätt! Enda sättet att undkomma är att backa, likt hon fick göra när hon skrev under ett strafföreläggande om att hon var skyldig till grovt förtal.

Esbjörn erkände brott. Esbjörn tog strafföreläggande, istället för domstol. Esbjörn är en brottsling.
Enda sättet att undkomma är att backa, likt han fick göra när hon skrev under ett strafföreläggande om att hon var skyldig till köra på någon.
2021-08-21, 10:56
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
För det första slutande man ange brädor och läkt i tum för 20 år sedan. Numera är det centimeter.
Och för det andra var det fan den underligaste dimension jag hört talas om.
Du tror inte vanliga reglar och fasadbrädor är lite mer relevant?
Du har egentligen inte en aning om detta heller....
Jag kan inte priset på reglar, för jag har inte köpt reglar. Däremot har jag tagit reda på att 4 tum 4 är är 100 100 med det nya sättet att säga det. Och att det idag inte är ett vanligt mått. Utan att man använder 95 95 nu för tiden. Men jag bor inte i ett nytt hus, och vill jag att det ska se lika ut bör jag använda samma bredd på plankorna. Men som sagt, du får gärna kolla vad reglar kostade innan pandemin och nu om du vill. Jag förstår dock inte relevansen på det. Då mitt exempel bara användes för att bekräfta det fnirp(?) sa om att byggmaterial ökat i pris lavinartat under pandemin.
2021-08-21, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag håller med er båda. Och jag hyste knappast några känslor alls för Ebba innan det här. Men med hennes eget agerande, där väldigt mycket tyder på att det inte gick riktigt till när Ebba fick Esbjörn att underteckna kontraktet. Samt med alla idiotiska försvar och påhopp som EbbaTrumpeterna här använder sig av. Har ju känslorna kring hennes agerade växt kan man säga. Nu mera så ogillar jag hela Ebba faktiskt. ( publikens jubel, ebaister hoppar av lycka. Nu har hon sagt att hon hatar Ebba(nej det har jag inte)).

Och trotts min ilska kring Ebbas agerandens, så inser jag att vi som är så kallade Ebba-hatare. Snarare är Ebbas enda vänner.

Ingen kan tro att den här historian slutat med att Ebba får och renovera huset som passar hennes livspussel. Att media nöjer sig med att Ebba van och inte fokuserar på den brutne gamla mannen. Samt att hon fortsätter som partiledare och KD ökar mandat till nästa val. Det är naivt.

Men Ebba tror det och EbbaTrumpeterna tror att bara dom får de flesta inlägg här att låta som folk tror det. Så kommer det att hända. ( 95% läser aldrig här).

Men som jag sagt tidigare det är inte Ebbas enterage av på hejare som vill henne väl. Genom sina hejar ramsor och ja sägare driver de henne rakt mot fördärvet.

De enda människorna som på något sätt vill Ebba väl, är dom som säger:
Stopp, ligg, släpp huset, du är inte klok.

Där har du fel. En paragraf ska visst vara tydlig nog att hålla både för sig och i ett sammanhang. Och ett avtal måste gå att granska i varje enskild detalj. Inget i ett avtal ska vara underförstått och inget får bygga på något annat utan tydlig hänvisning.
Ett Tips. Strunta i att läsa, det brukar jag göra med skribenter jag tycker är kassa.

Om huset är sålt eller inte är just det hela tråden handlar om. Har du missat det?

Mats var väl i huset efter kontrakskrivningen? Så ditt bestående om tjoho år stämmer inte. Men vad vet du om Matz tidigare besök eller känslor för huset? Känner du honom?

Han kan hysa väldigt varma känslor för huset. Men husets ägare verkar ju vara lite låst i sina tankar. Det är nog inte lätt att renovera Esbjörns hus ska du se. Esbjörn har nog tydliga tankar om hur saker ska göras.

Lite bekräftelse på det får vi på det genom att Ebba säger jag fick köpa huset, men Esbjörn hade vissa krav. Ebba säger oxå att Hon och Esbjörn gått runt i huset och diskuterat om vilka färger olika rum hade. Även märkningen av träden är ett sådant exempel. Ebba hade kluddat rödfärg på en massa träd. Esbjörn blev upprörd. Ebba bekräftar det i sitt sista brev till honom. Där hon skrivet att alla träd med rödfärg inte ska ner, utan att trädgård tomten ska bevaras och huset restaureras. Varför i herrans namn Ebba kladdade rödfärg på träd som inte ska ner kan ingen människa först. Färg på träd sitter länge. Varför vill Ebba ha en massa träd i trädgården med målarfärg på är svårt att förstå.

Förstår inte varför du kalla dig självoch andra som inte gillar Busch för EbbaTrumpeterna
2021-08-21, 11:02
Medlem
Citat:
Jag kan inte priset på reglar, för jag har inte köpt reglar. Däremot har jag tagit reda på att 4 tum 4 är är 100 100 med det nya sättet att säga det. Och att det idag inte är ett vanligt mått. Utan att man använder 95 95 nu för tiden. Men jag bor inte i ett nytt hus, och vill jag att det ska se lika ut bör jag använda samma bredd på plankorna. Men som sagt, du får gärna kolla vad reglar kostade innan pandemin och nu om du vill. Jag förstår dock inte relevansen på det. Då mitt exempel bara användes för att bekräfta det fnirp(?) sa om att byggmaterial ökat i pris lavinartat under pandemin.
Bra jobbat! Nu är det bara det lilla men avgörande steget att försöka klura ut hur denna lavinartade prisökning på byggmaterial påverkar Densias värdering av vad det kostar att få huset i godtagbart skick?

Tror du att det blivit billigare eller dyrare för Ebba Busch att renovera huset hon köpt under tiden tvisten pågått?

Vem tycker du ska ta den extra kostnaden?
2021-08-21, 11:05
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
"Jag kommer inte att genomföra denna affär om det visar sig att Esbjörn verkligen inte vill".

En gång till om du missade Ebbas lögn.

"Jag kommer inte att genomföra denna affär om det visar sig att Esbjörn verkligen inte vill".

https://m.facebook.com/buschebba/posts/3646433112042744

Fakta är att det finns skäl att ifrågasätta ditt förstånd om du efter att häckat i tråden sen oktober 2020, skrivit 1138 inlägg och ändå missat Ebbas facebook som kommenterats 521 ggr och publicerats i sin helhet 12 ggr ?

Om du med utgångspunkt från fakta förnyar dina frågor så undviks det med automatik upprepat tjatet om och om igen.
Jag uppfattar ditt fetade som att Ebba säger att hon inte tänker genomföra köpet. Fattar jag rätt då?
Citat:
Ursprungligen postat av JoseyWales
Om du läser hela texten kanske du förstår lite bättre (iof tveksamt)? Att bryta ut en mening ur sitt sammanhang blir sällan bra...
om Esbjörn visar sig vara inkapabel eller om han verkligen inte vill menar du? Jag tycker det är ställt utom all rimlig tvivel att Esbjörn verkligen inte vill.
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Förstår inte varför du kalla dig självoch andra som inte gillar Busch för EbbaTrumpeterna
Det gör jag inte, jag kallar dem som urskiljningslöst försvarar Ebba för Ebbaister eller Ebbatrumperter. Men du kanske föredrar om jag använder Ebbaisternas retorik och kallar er för Esbjörn-hatare. Precis som vi som är kritiska till Ebbas agerande kallas Ebba-hatare.
2021-08-21, 11:11
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Bra jobbat! Nu är det bara det lilla men avgörande steget att försöka klura ut hur denna lavinartade prisökning på byggmaterial påverkar Densias värdering av vad det kostar att få huset i godtagbart skick?

Tror du att det blivit billigare eller dyrare för Ebba Busch att renovera huset hon köpt under tiden tvisten pågått?

Vem tycker du ska ta den extra kostnaden?
Nej men så är det ju inte. Både bostads priset och priset på byggmaterial har ökat.
Citat:
Jämfört med ett år sedan har priserna på bostadsrätter i riket ökat med +3% medan villorna ökat med +2%, visar de senaste mätningarna från Svensk Mäklarstatistik.
https://www.maklarstatistik.se/pressrum/

Dessutom, smakar det inte lite illa i munnen när du förklara skillnaden på Notars och Densias värderingar på ökade priser. Men du nu vill påstå att prisnivån legat still?
2021-08-21, 11:19
Medlem
Citat:
Jag uppfattar ditt fetade som att Ebba säger att hon inte tänker genomföra köpet. Fattar jag rätt då?
om Esbjörn visar sig vara inkapabel eller om han verkligen inte vill menar du? Jag tycker det är ställt utom all rimlig tvivel att Esbjörn verkligen inte vill.
Det gör jag inte, jag kallar dem som urskiljningslöst försvarar Ebba för Ebbaister eller Ebbatrumperter. Men du kanske föredrar om jag använder Ebbaisternas retorik och kallar er för Esbjörn-hatare. Precis som vi som är kritiska till Ebbas agerande kallas Ebba-hatare.

Att du kallar er för ebbaister eller Ebbatrumperter, hjälper inte er.
Lägg fram fakta istället.
Sluta hata Esbjörn för hans ålder eller om han har problem minne eller inte.
2021-08-21, 11:21
Medlem
Citat:
Nej men så är det ju inte. Både bostads priset och priset på byggmaterial har ökat.
https://www.maklarstatistik.se/pressrum/

Dessutom, smakar det inte lite illa i munnen när du förklara skillnaden på Notars och Densias värderingar på ökade priser. Men du nu vill påstå att prisnivån legat still?
Det som smakar skit är när du försöker klistra på mig citat som jag aldrig har skrivit.

Du kan helt enkelt inte grundläggande matematik. Du förstår inte vad som är intäkt, kostnad och vinst i en fastighetsaffär och hur dessa faktorer påverkar varandra.

Dina inlägg är strålande bevis på att Dunning-Kruger effekten existerar och är korrekt.
2021-08-21, 11:39
Medlem
Citat:
Eftersom vi inte vet vad Esbjörn vill så är frågan obesvarad.
Det krävs ju att Esbjörn är tydlig med VAD HAN VILL för att vi ska få reda på det.
Just nu har i princip alla Esbjörns ombud, vänner och bekanta och släktingar framfört sina åsikter - men vad vill egentligen Esbjörn...
Eftersom han ville sälja, och sålde - så måste något ha inträffat som fått honom att "ångra sig".
Men är denna ånger äkta eller är det något han ger uttryck för för att han är under press.

Dette ville Ebba reda ut. Troligtvis mellan skål och vägg - utan Expressens närvaro och utan folk som läcker som såll till samma tidning.

Och om jag hade varit Ebba ordnat med ett ombud till Esbjörn som inte har någon koppling till nuvarande kader av pajasar - som om man gräver lite visar sig ha diverse kopplingar till varandra.
"VI ordnar detta".... De bevingade orden av Binninge - vem är VI?
Varför behövs det mer än ett ombud?
Vems intresse är det egentligen som ska tas tillvara?
Röran börjar alltså redan i faceboktråden.
Senast redigerad av martinator 2021-08-21 kl. 11:41.
2021-08-21, 11:46
Medlem
Lejon-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
[b]"Jag kommer inte att genomföra denna affär om det visar sig att Esbjörn verkligen inte vill".[/B
Har det någonsin slagit dig tanken, att det kanske inte är Esbjörn som inte vill sälja, utan någon annan! Ärligt talat set det ut som någon annan vill komma åt marken, som jag har för mig sitter i styrelsen för ett byggbolag!
2021-08-21, 11:57
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Eftersom vi inte vet vad Esbjörn vill så är frågan obesvarad.
Det krävs ju att Esbjörn är tydlig med VAD HAN VILL för att vi ska få reda på det.
Just nu har i princip alla Esbjörns ombud, vänner och bekanta och släktingar framfört sina åsikter - men vad vill egentligen Esbjörn...
Eftersom han ville sälja, och sålde - så måste något ha inträffat som fått honom att "ångra sig".
Men är denna ånger äkta eller är det något han ger uttryck för för att han är under press.

Dette ville Ebba reda ut. Troligtvis mellan skål och vägg - utan Expressens närvaro och utan folk som läcker som såll till samma tidning.

Och om jag hade varit Ebba ordnat med ett ombud till Esbjörn som inte har någon koppling till nuvarande kader av pajasar - som om man gräver lite visar sig ha diverse kopplingar till varandra.
"VI ordnar detta".... De bevingade orden av Binninge - vem är VI?
Varför behövs det mer än ett ombud?
Vems intresse är det egentligen som ska tas tillvara?
Röran börjar alltså redan i faceboktråden.
Vad menar du? Esbjörn har ju tydligt sagt vad han vill. Han har skrivet brev om vad han vill, han har sagt i intervjuer vad han vill och han har sagt till sina juridiska ombud vad han vill och han driver frågan om vad han vill i tinget. Esbjörn har ångrat sig, han vill Inte genomföra köpet. . Att låsas att det inte är ett vedertaget fakta i detta är löjeväckande.

Att Ebba tror att hon kan övertala Esbjörn om att fullfölja köpet om hon får kuttrasjua honom lite på tu man hand. Är en helt annan fråga än att Esbjörn har ångrat sig.

Att det är någon annan som driver denna fråga åt Esbjörn är ju så tandlöst att till och med Ebba slutat driva den. Att hon ställer krav på hur hans oviljeförklsring ska gå till är löjligt och talar för att hon vet att han är oförmögen att fatta stora beslut själv.

Och nu tycker du dessutom att Ebba ska få ordnar ska få utse ett eget ombud till Esbjörn. Tror du Esbjörn eller hans nuvarande ombud tycker det är en bra idé. Eller tror du tinget tycker det är en bra idé?
Senast redigerad av MarryBlunt 2021-08-21 kl. 12:00.
2021-08-21, 11:59
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Om ni hade bemödat er med att faktiskt läsa köpekontraktet och inte bara gissa vad det innehåller hade ni vetat att Esbjörn inte har någon låneskuld med fastigheten som säkerhet. Att Esbjörn skulle ha gjort sig skyldig till avtalsbrott på grund av belåning är bara trams.

Som martinator påpekar kan man inte rycka en paragraf ur sitt sammanhang.

I köpekontraktets § 2 står:
"att Fastigheten på tillträdesdagen är intecknad till: 600 000 kronor
att Fastigheten på tillträdesdagen inte är pantsatt för andra lån än de som köparen ska överta betalningsansvaret för enligt § 1."

Eftersom det inte finns några lån redovisade i köpekontraktets § 1 visar detta att Esbjörn inte har någon låneskuld med fastigheten som säkerhet.

Pantbrevet på 600 000 kr är outnyttjat

Se aktbilaga 2

Oj vad lite du förstår om fastighetsaffärer och pantsättning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in