Citat:
Ursprungligen postat av
90510
Det primära är att Ebba Buschs lögner, brott och köttsliga begär efter Esbs hus är det som svärtat ner henne och inte min åsikt om detsamma. Svärtan i svartmålningen står Ebba för.
Den juridiskt vimsiga Ebba tror felaktigt att svärtan försvinner om hon juridiskt lyckas slita ifrån Esb huset vilket den inte gör. Hennes bristande förmåga att inse detta förbrukar varumärket "Ebba Busch" ända in i kaklet.
Citat:
Ursprungligen postat av
90510
Förstår du inte omoralen att som kristen partiledare offentligt ljuga och begå allvarigt brott i lustan över åldringens fastighet så bör nog en psykiatriker ersätta min pedagogiska otillräcklighet.
Jag håller med er båda. Och jag hyste knappast några känslor alls för Ebba innan det här. Men med hennes eget agerande, där väldigt mycket tyder på att det inte gick riktigt till när Ebba fick Esbjörn att underteckna kontraktet. Samt med alla idiotiska försvar och påhopp som EbbaTrumpeterna här använder sig av. Har ju känslorna kring hennes agerade växt kan man säga. Nu mera så ogillar jag hela Ebba faktiskt. ( publikens jubel, ebaister hoppar av lycka. Nu har hon sagt att hon hatar Ebba(nej det har jag inte)).
Och trotts min ilska kring Ebbas agerandens, så inser jag att vi som är så kallade Ebba-hatare. Snarare är Ebbas enda vänner.
Ingen kan tro att den här historian slutat med att Ebba får och renovera huset som passar hennes livspussel. Att media nöjer sig med att Ebba van och inte fokuserar på den brutne gamla mannen. Samt att hon fortsätter som partiledare och KD ökar mandat till nästa val. Det är naivt.
Men Ebba tror det och EbbaTrumpeterna tror att bara dom får de flesta inlägg här att låta som folk tror det. Så kommer det att hända. ( 95% läser aldrig här).
Men som jag sagt tidigare det är inte Ebbas enterage av på hejare som vill henne väl. Genom sina hejar ramsor och ja sägare driver de henne rakt mot fördärvet.
De enda människorna som på något sätt vill Ebba väl, är dom som säger:
Stopp, ligg, släpp huset, du är inte klok.
Citat:
Ursprungligen postat av
martinator
Man kan inte bara rycka den ur sitt sammanhang - om inte de andra premisserna är uppfyllda gäller inte paragrafen. Exempelvis måste inteckningen först lösas innan detta gäller.
Det här är viktig för dig att förstå. En paragraf är sällan en enskild händelse. Den är nästan alltid beroende av vad som står i de andra paragraferna. Det är ett samspel mellan olika villkor som skal uppfyllas.
Där har du fel. En paragraf ska visst vara tydlig nog att hålla både för sig och i ett sammanhang. Och ett avtal måste gå att granska i varje enskild detalj. Inget i ett avtal ska vara underförstått och inget får bygga på något annat utan tydlig hänvisning.
Citat:
Ursprungligen postat av
martinator
Wall of text..
För det första -huset är sålt. Så uppenbarligen har det ett ekonomiskt värde oavsett.
Matz har inte satt sin fot i huset på 20 år. Han skiter fullständigt i det.
Det betyder att Matz absolut har ett stort ekonomiskt intresse i huset då han tänker sälja det.
Var det otydligt.
Då tar jag det igen.
Matz vill ha huset - för han tänker sälja det. Pengar är roligare än en möglig stuga.
Uppenbart bryr han sig inte om stället.
Ett Tips. Strunta i att läsa, det brukar jag göra med skribenter jag tycker är kassa.
Om huset är sålt eller inte är just det hela tråden handlar om. Har du missat det?
Mats var väl i huset efter kontrakskrivningen? Så ditt bestående om tjoho år stämmer inte. Men vad vet du om Matz tidigare besök eller känslor för huset? Känner du honom?
Han kan hysa väldigt varma känslor för huset. Men husets ägare verkar ju vara lite låst i sina tankar. Det är nog inte lätt att renovera Esbjörns hus ska du se. Esbjörn har nog tydliga tankar om hur saker ska göras.
Lite bekräftelse på det får vi på det genom att Ebba säger jag fick köpa huset, men Esbjörn hade vissa krav. Ebba säger oxå att Hon och Esbjörn gått runt i huset och diskuterat om vilka färger olika rum hade. Även märkningen av träden är ett sådant exempel. Ebba hade kluddat rödfärg på en massa träd. Esbjörn blev upprörd. Ebba bekräftar det i sitt sista brev till honom. Där hon skrivet att alla träd med rödfärg inte ska ner, utan att trädgård tomten ska bevaras och huset restaureras. Varför i herrans namn Ebba kladdade rödfärg på träd som inte ska ner kan ingen människa först. Färg på träd sitter länge. Varför vill Ebba ha en massa träd i trädgården med målarfärg på är svårt att förstå.