§11 överlämnande
Sedan köpeskilling betalats enligt de i 1 § angivna villkoren, ska säljaren till
av handlingar samt köparen överlämna bevittnat kvitterat köpebrev avseende Fastigheten och
nycklar övriga handlingar som behövs för att köparen ska få lagfart. Säljaren ska
även till köparen överlämna de nycklar säljaren har samt aktuellt utdrag ur
fastighetsregistret, °belånade pantbrev, gällande tomtkarta om sådan finns
och andra handlingar rörande Fastigheten, vilka år av betydelse för köparen
som ägare av denna.
Eftersom vi har skrivit ett köpekontrakt och jag har betalat en handpenning så behöver också den
situationen redas ut på ett på ett formellt korrekt sätt.
Ett kontrakt, som det vi har undertecknat, finns ju inte bara där för köparens skull, utan också för
säljarens. Kan man som privatpersoner inte lösa ut en juridisk fråga så behöver man ibland anlita
jurist. Så dialogen sköts nu med hjälp av juridiska ombud, från båda håll, så att allt även i
fortsättningen ska gå riktigt till.
Jag hoppas att frågan löses snabbt, för allas skull. Jag har agerat i god tro. Jag kommer inte att
genomföra denna affär om det visar sig att Esbjörn verkligen inte vill. Och självfallet inte om han
skulle vara att betrakta som inkapabel att fatta beslut, tvärtemot hur jag och andra uppfattat
honom. Jag hoppas nu att detta kan lösa sig på bästa sätt.
Men i samband med att tillträdet skulle ske, framkom det en rad oklarheter hos säljaren. Helt plötsligt fick jag reda på att det finns två andra personer i Esbjörns närhet som har starka synpunkter på försäljningen. Två personer som menar sig ha anspråk på fastigheten och som har egna ekonomiska intressen i saken. Jag har nu via Esbjörns ombud fått höra att den ena påstår sig ha fått fastigheten som en gåva.1. Vilka är egentligen dessa två personer som menar sig ha anspråk på fastigheten? Den enda jag känner till som har haft synpunkter på försäljningen är Matz Bolin, men vem är den andra personen med anspråk?

Eftersom vi har skrivit ett köpekontrakt och jag har betalat en handpenning så behöver också den
situationen redas ut på ett på ett formellt korrekt sätt.
Ett kontrakt, som det vi har undertecknat, finns ju inte bara där för köparens skull, utan också för
säljarens. Kan man som privatpersoner inte lösa ut en juridisk fråga så behöver man ibland anlita
jurist. Så dialogen sköts nu med hjälp av juridiska ombud, från båda håll, så att allt även i
fortsättningen ska gå riktigt till.
Jag hoppas att frågan löses snabbt, för allas skull. Jag har agerat i god tro. Jag kommer inte att
genomföra denna affär om det visar sig att Esbjörn verkligen inte vill. Och självfallet inte om han
skulle vara att betrakta som inkapabel att fatta beslut, tvärtemot hur jag och andra uppfattat
honom. Jag hoppas nu att detta kan lösa sig på bästa sätt.
§11 överlämnande
Sedan köpeskilling betalats enligt de i 1 § angivna villkoren, ska säljaren till
av handlingar samt köparen överlämna bevittnat kvitterat köpebrev avseende Fastigheten och
nycklar övriga handlingar som behövs för att köparen ska få lagfart. Säljaren ska
som ägare av denna.
§11 överlämnande
som ägare av denna.
Du måste vara medlem för att kunna kommentera