2021-08-21, 03:55
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
Precis som med linser på kameror så kan fönster vara av fisköge variant. Lägg inte för stor vikt på det

Vad menar du? Tror du inte ett privat företag som Rocket Labs som som utvecklar och 3D-printar sina motorer och gjuter sina raketer och tankar i kolfiber skulle upptäcka att fisköga-effekt på sina kamreror? Och skulle dom inte upptäcka att jorden var platt?

Det är inga dumskallar som jobbar på RocketLabs.

Om fönsterna gav fiskögon-effekt skulle det räcka att titta i mitten på dom, där är brytningsindexet litet/minimalt och en sådan optisk effekt skulle snabbt avslöjas. Eller menar du att alla U2/Mig piloter har fiskögon-cockpittfönster?
Citera
2021-08-21, 07:08
Medlem
Citat:
Ju mer utbildade dom är destå större fasad att skydda. Dom har lagt alla ägg i globkorgen och skulle aldrig riskera att tänka utanför vad dom blivit tillsagda
Kan du inte tänka utanför istället och inse att du har fel för du har ju fortfarande inget foto på den platta.
Ni tittar ju bara på tex youtube med dubay och hans påstående som lätt att genomskåda.
Senast redigerad av Eagle5555 2021-08-21 kl. 07:18.
Citera
2021-08-21, 09:23
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Olika namn men samma aktörer bakom. Precis som inom media och mycket annat

Oj. Ett nytt påstående att granska.

Vilka aktörer då, och vad har du för belägg?
Citera
2021-08-21, 09:26
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Grekerna har inte veto på någonting. Massor av civilisationer utöver grekerna är inne på platta spåret. Aztekerna mm

Själv har du ju öppnat för en linsformad jord - med viss krökning - trots att du påstår dig ha åtskilliga bevis för att jorden är platt. Hur går det ihop?

Citat:
Finns å andra sidan en möjlighet att jorden är linsformad med viss krökning på ytan
Citera
2021-08-21, 16:50
Medlem
Citat:
Grekerna har inte veto på någonting. Massor av civilisationer utöver grekerna är inne på platta spåret. Aztekerna mm

Men i detta fall hade dom bevis. Aztekerna var ganska begränsade i sitt område och kunde inte se stjärnhimlen från platser långt ifrån varandra.
Citera
2021-08-21, 22:03
Medlem
Citat:
Incitament kan vara följande
• CO2 frågan. Om jorden är platt fallerar hela växthuseffekt grejen
• NASA budget. Är väl ca 50 miljarder dollar årligen?
• Makt och kontroll. Vi är enklare att hantera som undersåtar ifall vi tror att vi är slump inom big bang. Obetydelsefulla YOLO varelser

1. 1890 visste ingen om någon växthuseffekt, förutom i växthus man odlade grönsaker i, men att jorden är sfärisk visste alla tänkande upplysta människor
2. NASA fanns inte 1890, men att jorden är sfärisk visste alla tänkande upplysta människor
3. Tvärtom, enklare att kontrollera nån som tror en får många liv till, som att "makten" säjer "hoppa ner för berget så får du knulla hur mycket du vill i nästa liv"
Senast redigerad av Alltborjamedmej 2021-08-21 kl. 22:16.
Citera
2021-08-22, 00:42
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Vad menar du? Tror du inte ett privat företag som Rocket Labs som som utvecklar och 3D-printar sina motorer och gjuter sina raketer och tankar i kolfiber skulle upptäcka att fisköga-effekt på sina kamreror? Och skulle dom inte upptäcka att jorden var platt?

Det är inga dumskallar som jobbar på RocketLabs.

Om fönsterna gav fiskögon-effekt skulle det räcka att titta i mitten på dom, där är brytningsindexet litet/minimalt och en sådan optisk effekt skulle snabbt avslöjas. Eller menar du att alla U2/Mig piloter har fiskögon-cockpittfönster?

jag tror man utrustar med fiskögon fönster ja. för "utsiktens" skull mer bang for buck om man ser lite extra på sidorna
Citera
2021-08-22, 02:02
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
jag tror man utrustar med fiskögon fönster ja. för "utsiktens" skull mer bang for buck om man ser lite extra på sidorna

Och hur tror du det ser ut om man tittar genom ett fönster som har fisheye-slipning på glaset? Tror du det hade varit skönt att titta genom ett sådant fönster?

Låt mig gissa, du kommer inte svara för du ska ju låtsat spela dum.
Citera
2021-08-22, 03:21
Medlem
trickydicks avatar
Citat:

Så cockpit-fönsterna i MIG/U2 är slipade i fisheye? Tror du inte piloterna hade reagerat på det när dom stod på marken?
Citera
2021-08-22, 22:50
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Så cockpit-fönsterna i MIG/U2 är slipade i fisheye? Tror du inte piloterna hade reagerat på det när dom stod på marken?

Nej inte mig
Citera
2021-08-22, 22:52
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltborjamedmej
1. 1890 visste ingen om någon växthuseffekt, förutom i växthus man odlade grönsaker i, men att jorden är sfärisk visste alla tänkande upplysta människor
2. NASA fanns inte 1890, men att jorden är sfärisk visste alla tänkande upplysta människor
3. Tvärtom, enklare att kontrollera nån som tror en får många liv till, som att "makten" säjer "hoppa ner för berget så får du knulla hur mycket du vill i nästa liv"

man hittar hela tiden nya sätt att mjölka. grundiden densamma makt och kontroll över vad som är rätt eller fel världsbild / paradigm
Citera
2021-08-22, 22:53
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Nej inte mig

Vad svarar du på? Är cockpiten slipad i Ficheye och piloterna inte upptäckt det?
Eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in