2021-08-20, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vet inte om jag hänger med vad du har läst.

Jag förmodar att du avser 11- 12 maj- 18 när du prtar om de "skumma typerna" i skogen

Ja, vi har olika uppfattningar om indicierna.

För egen del lägger jag stor vikt vid att någon gjort en inloggning vid 05- tiden på Lenas konto, bara timmar efter mordet.

För mig finns det bara en eler några som skulle kunna ha inloggningsuppgifter till Lena. Och enbart en, mördaren som har intresse av att gå in där. Syftet har varit att radera något.

Att slumpen skulle få den enda misstänkte att "råka" vara en lögnare, det ser jag som uteslutet. Vilken ocksyldig ljuger från sekund ett och fortsättet tre år senare? Ända in i rättssalen?

Att en oskyldig vanelögnare sedan "råkar" ha både blod från offret på sin tvättnmaskin, precis vid handtaget och dessutom blod på två ställen djupt inuti sin egen plös, det är ytterligare tunga indicier.

Om vi går vidare till att SDs DNA återfinns på Lenas ring. Det trots att han påstår att det var en 11:e som han träffade Lena och Lena har efter det varit extremt aktiv, träffat massor av människor som hon både kramat och brottats med.

Vad säger du om att SD vägrar att lämna sitt lösenord då? Istället väljer han att lämna en skärmdump. Haha, vem som helst som är oskyldig lämnar över allt.

Man rdererar inte den sista konversationen mean hade med henne sent på natten, då redan dagen efter mordet och mellan första och andra förhöret.

Elller vad sägs om att ta nästan 1000 bilder med mobilkameran, då på foajegolvet i polishuset i väntan på förhör. Det är bilder tagna i omgångar om 30 bilder, med sms konversationer som varvas mellan tagningarna. Omöjligt att ta i misstag enligt polisens expertvittne PW (var det väl dessutom?. Hans vän alltså).

Men visst, det kanske är vanligt och helt normalt att ha blod från en mördad person hemma hos sig. Särskilt på tvättmaskinens handtag. Då utan att du minns något tillfälle som du eller mordoffret verkar ha reagerat över.

Och djupt inne i dina plösar.

Inte minns du heller vad du gjorde mordkvällen. Inte alls, trots att du blev misstänkt nr ett bara efter några timmar och var på förhör redan dagen efter. det var då du kom på att du sklle radera din sista konveraton med den försvunne. Just det, ditt dåliga minne till trots...

Jag tror inte att man skulle hitta mitt DNA i min sambos plösar och inte tvärtom heller. Det trots att vi ofta joggar tillsammans, ställer våra skor på varandras, och har varit gifta i över tjugo år.

Inte heller har vi något blod på tävttmaskinlsuckan, det trots att vi bott i vårt hus lika länge, och det klipps, rakas, plåstras om i badrummet, sedan barnen var små.

Nä, tror inte det är många människor som har någon annans blod överhudutaget på sina tvättmaskiner och inne i sina plösar.

För mig mycket tunga indicier, då blodet/DNA:t dessutom hittas strax efter att personen vars blod hittats dessutom blivit brutalt mördad och det finns en mycket sårig och infekterad relation i bakgrunden.
En relation som kantats av sjuka hot om döden från tvättmakins- plösägaren.

Även blodiga dödshot mot minderåriga barn.
De där blod/ DNA spåren som ni nämner kan inte binda SD till mordet på ett direkt sätt.
Det räcker om BO fick näsblod hemma hos den misstänkte för att det ska se ut som ett blodbad i hela huset.
De här spåren skulle man kunnat hitta lika mycket före mordet som efter.
Det enda som kan bevisa om spåren har stort värde är att jämföra dem med referens tidpunkt före mordet. Vilket det saknas.
Det framgår ganska tydligt att SD ändrar sina berättelser då och då jämfört med det han sagt under förundersökningarna. Men det kan bero på att att det är hans sätt att försvara sig.
Åkl försöker sätta dit honom och han gör sitt bästa för att försvara sig.
Om jag sitter hos polisen och berättar sanningen att på mordnatten var jag ute och cyklade en viss tid och efteråt blir åtalad för mord och märker att oj det där som jag sa kommer att vara till min nackdel. Då är det inte så konstigt att inte minnas hur det var under rättegången.
Detta är inte heller nånting som binder honom direkt till mordet.
Det som däremot friar honom från misstankarna är att kl 0:00 på mordnatten sitter han tydligen hemma öppnar en pdf fil medan BOs mobiltelefon befinner sig tydligen (enligt Telias experter) på ett annat ställe långtifrån honom kl 0:07.
Det som gör mig fundersam är att om SD skulle hämnas genom att mörda (vilket är väldigt långsökt) varför skulle han leta i BOs fickor och framförallt varför skulle han ta med sig hennes bankkort och kreditkort?!
Citera
2021-08-20, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Provocera? Hon hade rätt att flytta vart hon ville. Om det inte passade LW så kunde hon ha flyttat själv. Och det var LW som provocerat tills HD begärde skilsmässa och flyttade från SD.

Nja, det är allt SD som är boven i dramat. SD var otrogen mot HD - det är något bara dom kan hantera/lösa tillsammans.

SD och LW. Är deras problem, främst SDs huvudvärk.

Att HD sedan fuskade i geocaching kan endast vara HDs val. LW godkände inte HDs fusklogg. HD var inte ens i området vid tillfället.

HD valde att inte accepterade det utan fuskloggade om. Det var om något provokativt!!!

När LW var död. Loggade HD om samtliga 17 loggar av LWs cacher.

Edit. Varje cacheägare äger rätt att bestämma över sin cache och LW följde reglementet som gäller.
Citera
2021-08-20, 22:45
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
De där blod/ DNA spåren som ni nämner kan inte binda SD till mordet på ett direkt sätt.
Det räcker om BO fick näsblod hemma hos den misstänkte för att det ska se ut som ett blodbad i hela huset.
Det enda som kan bevisa om spåren har stort värde är att jämföra dem med referens tidpunkt före mordet. Vilket det saknas.
Det framgår ganska tydligt att SD ändrar sina berättelser då och då jämfört med det han sagt under förundersökningarna. Men det kan bero på att att det är hans sätt att försvara sig.
Om jag sitter hos polisen och berättar sanningen att på mordnatten var jag ute och cyklade en viss tid och efteråt blir åtalad för mord och märker att oj det där som jag sa kommer att vara till min nackdel. Då är det inte så konstigt att inte minnas hur det var under rättegången.
Det som däremot friar honom från misstankarna är att kl 0:00 på mordnatten sitter han tydligen hemma öppnar en pdf fil medan BOs mobiltelefon befinner sig tydligen (enligt Telias experter) på ett annat ställe långtifrån honom kl 0:07.
Det som gör mig fundersam är att om SD skulle hämnas genom att mörda (vilket är väldigt långsökt) varför skulle han leta i BOs fickor och framförallt varför skulle han ta med sig hennes bankkort och kreditkort?!

Möjligt som du skriver, men inte speciellt sannolikt va?

Stefan blev dömd för mordet

.
Citera
2021-08-20, 22:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Enligt Sill*en tyckte HD att det var värt att bosätta sej så nära LW eftersom LW skulle tycka ännu sämre om det än vad HD gjorde.
"Det skiter väl jag i" var väl ordvalet till chefen om LWs reaktion - och skrattade.
Ändå ojar hon sig om hot i förhör.

Hon tycks ha många ansikten.
Citera
2021-08-20, 22:55
Medlem
Citat:

Mördaren tog telefonen (resten satt i samma fodral). Radera all konversation.
Senast redigerad av Remark 2021-08-20 kl. 22:59.
Citera
2021-08-20, 22:57
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Lenas vänner beskriver Lena på ett helt annat sätt. Mot slutet av sitt liv behövde hon däremot lätta sitt hjärta för vänner eftersom hon mådde väldigt dåligt då. Hon sa också till dessa vänner att hon skämdes för hur hon hade blivit. Hon kände inte igen sig själv.

En narcissist var hon definitivt inte. Däremot var hon en enveten jäkel som ifrågasatte hur hon blev behandlaf.

Men tiden innan hon mördades började hon återfå sin forna styrka. Men det gillade inte SD. Han ville ha kvar henne som sexslav i hemlighet och när hon ville bli fri och hotade att avslöja paret D ovh deras fusk och lögner - då mördades hon.

LW visade vem hon var i alla chattar som finns sparade i FUP. Hon var en narcissist som enbart brydde sig om sig själv. När hon dog hade hon inga vänner kvar. Alla hade tröttnat på att lyssna på hennes ältande om hur elak SD var mot henne när han vägrade lämna HD. Alla förstod att det var LW, älskarinnan, som gjorde fel men hennes vänner var för fega för att säga något till henne.

LW var besatt av sex och män. Hon var totalt hänsynslös. Hon brydde sig bara om sig själv.

Ni hjärntvättar varandra med den bild ni vill ha av LW och projicerar allt negativt på HD. LW var inget helgon och HD var offret. Att ni sparkar på HD och sprider hat mot henne, för att göra LW till ett viljelöst offer, är riktigt lågt. Och du, Zilvereko, påstår att du inte känner hat och tror att du är en god människa p.g.a. det, sprider ändå hat här mot HD för att du av någon anledning tror att du måste försvara allt LW gjorde.
Citera
2021-08-20, 23:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Lenas vänner beskriver Lena på ett helt annat sätt. Mot slutet av sitt liv behövde hon däremot lätta sitt hjärta för vänner eftersom hon mådde väldigt dåligt då. Hon sa också till dessa vänner att hon skämdes för hur hon hade blivit. Hon kände inte igen sig själv.

En narcissist var hon definitivt inte. Däremot var hon en enveten jäkel som ifrågasatte hur hon blev behandlaf.

Men tiden innan hon mördades började hon återfå sin forna styrka. Men det gillade inte SD. Han ville ha kvar henne som sexslav i hemlighet och när hon ville bli fri och hotade att avslöja paret D ovh deras fusk och lögner - då mördades hon.
För vem ska LW avslöja deras fusk och vad menar du LW vet vs andra om paret?

"när hon ville bli fri och hotade att avslöja paret D ovh deras fusk och lögner - då mördades hon."

Du skrev samma sak häromdan:
"Att Lena skulle avslöja SDs (och HDs?) falsk- och fuskspel och ett ständigt ljugande och hyssjande även gällande andra saker. Inte minst otroheten."
Senast redigerad av develi 2021-08-20 kl. 23:34.
Citera
2021-08-20, 23:32
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

Att SD öppnade en pdf-fil kl 00.00.00 anser jag vara mycket osannolikt. (1/86.400)
Särskilt som han hade som vana att lägga in påminnelser vid XX.00.00
Det finns många sådana händelser dokumenterade.

Att han öppnade en ficka verkar mer sannolikt, kanske för att ta ut mobilen?
Som kanske innehöll bankkort mm?
Citera
2021-08-20, 23:35
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
"Det skiter väl jag i" var väl ordvalet till chefen om LWs reaktion - och skrattade.
Ändå ojar hon sig om hot i förhör.

Hon tycks ha många ansikten.

Ja, eller massor!
Citera
2021-08-20, 23:44
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nja, det är allt SD som är boven i dramat. SD var otrogen mot HD - det är något bara dom kan hantera/lösa tillsammans.

SD och LW. Är deras problem, främst SDs huvudvärk.

Att HD sedan fuskade i geocaching kan endast vara HDs val. LW godkände inte HDs fusklogg. HD var inte ens i området vid tillfället.

HD valde att inte accepterade det utan fuskloggade om. Det var om något provokativt!!!

När LW var död. Loggade HD om samtliga 17 loggar av LWs cacher.

Edit. Varje cacheägare äger rätt att bestämma över sin cache och LW följde reglementet som gäller.

Du är ju helt blåst i ditt eviga försvarande av din idol LW. Du vet mycket väl att LW inte godkände HDs loggar för att hon ville såra HD ännu mer än hon redan gjort. Det räckte inte med att hon splittrat deras familj. Hon var tvungen att markera för HD, och alla andra, att SD varit med henne.

Ni kommer aldrig förstå varför LW mördades så länge ni vägrar se vilken elak, självupptagen människa hon var. Hon pushade någon för långt och blev mördad. Redan från början fick vi veta i tråden att hon vägrade ta ett "nej".
Citera
2021-08-20, 23:50
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Du är ju helt blåst i ditt eviga försvarande av din idol LW. Du vet mycket väl att LW inte godkände HDs loggar för att hon ville såra HD ännu mer än hon redan gjort. Det räckte inte med att hon splittrat deras familj. Hon var tvungen att markera för HD, och alla andra, att SD varit med henne.

Ni kommer aldrig förstå varför LW mördades så länge ni vägrar se vilken elak, självupptagen människa hon var. Hon pushade någon för långt och blev mördad. Redan från början fick vi veta i tråden att hon vägrade ta ett "nej".

Reviewern HÅ säger i förhör att hon är rätt övertygad (jag minns inte exakta ordalydelsen, men hon är i alla fall skapligt säker) om att LW hade ifrågasatt vad hon ansåg vara felaktiga loggar oavsett vem som hade loggat dem.

Sen blev det en större ”sak”, mtp vilka som var inblandade.
Citera
2021-08-20, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ 1: )

■ 2: ) För ett tag sedan (bakåt) i L*na Wesstr*m-tråden, skrev du klart och tydligt, att det var ditt sista inlägg i tråden och att du inte fortsättningsvis skulle deltaga som aktiv skribent vilket du inte kunde stå för.

Mvh/JM.

För ett tag sedan (bakåt) i L*na Wesstr*m-tråden, skrev du klart och tydligt, att du ansåg att L*na Wesstr*m fick skylla sig sig själv att hon blev ihjälslagen bakom bullerplanket vid motorvägen och att hon var en dålig mamma som ägnade för mycket tid med sin mobiltelefon… vilket ”senare sagt” skulle visa sig att du inte kunde stå för. Pajas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in