2021-08-20, 16:55
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det var väl ett sätt att markera mot LW att hon inte hade någon makt över HD längre. Att HD gjorde som hon ville och att det inte angick LW.

LW försökte ju förhindra det. Hon gav bl.a. SD order om att se till så att HD inte flyttade dit. Hon var en narcissist som trodde att hon var universums medelpunkt och att alla skulle lyda henne. Hon var likadan mot alla. Någon fick nog.

Må dä.

Om jag skulle tycka intensivt illa om någon skulle jag tycka att det var bättre att bosätta mej så långt ifrån den personen som möjligt.
Citera
2021-08-20, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Du återkommer ofta till det här Sturebymordet då HD är på tal här.

Själv tänker jag att det finns rätt få liknelser.
Ålder, livssituation, motiv, bevis, rättsprocess, osv ser rätt annorlunda ut eller hur?

Man kan jämföra med det här fallet men då känns det mest som att det görs för att misstänkliggöra HD mer än misstro henne s a s.

Det är ju svårt att veta vilka likheter det finns eftersom vi inte vet något om HD:s inblandning i detta mord, men det går ju att spekulera hur mycket som helst och då går det att skönja ganska stora likheter tycker jag… där faktorer som ålder, livssituation är helt ovidkommande.

Låt oss spekulera i att HD, antingen indirekt eller uttalat, har pressat Stefan till att tillintetgöra Lena (mot sin vilja) med löfte om återförening… precis som i Sturebyfallet. Om vi spekulerar helt fritt så skulle Stefan ha kunnat uttryckt sig i stil med ”säg vad jag ska göra för att få dig tillbaka. Du är min drömkvinna” HD kan då ha sagt att ”Om du dödar henne så får du mig tillbaka” utan att egentligen tro att han var kapabel till det. Som i Sturebyfallet. På mordnatten kan Stefan ha åkt hem till HD och berättat vad han gjort. HD kan då ha reagerat precis som citatet från sturebyfallet. Det har vi ju ingen aning om och kommer antagligen aldrig att få veta.

Kommentarer från Jokermannen undanbedes vänligen men med bestämt. Tack.
Senast redigerad av Krimprofessorn 2021-08-20 kl. 18:05.
Citera
2021-08-20, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det känns spontant som att det behöver klargöras. Varför bröt hon ihop vid frågan om Steffe varit hos henne under kvällen?
Varför flyttade hon så obehagligt nära Lena? Kontrollbehov?
Någonting är riktigt skevt, hoppas få läsa rubriker om att hon ska stå till svars för anstiftan, medverkan, försvårande av utredning, mord.
Hon är så känslokall och svarade som en van brottsling, någonting Steffe inte klarade av, utan flinade och babblade på

Hon verkar bryta ihop titt som tätt. Svarade hon ens på frågan eller låt fhl det passera utan svar? Vet du?
Att bryta ihop betyder för mig att en person är redo för psyket närapå.. Att börja gråta är väl inte att bryta ihop? Liksom uttrycket att hela ens värld rasar samman = såna uttryck kommer titt som tätt när det gäller HD.
Citera
2021-08-20, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Enligt Sill*en tyckte HD att det var värt att bosätta sej så nära LW eftersom LW skulle tycka ännu sämre om det än vad HD gjorde.

Någonting är väldigt skevt med alltihop och det är väl därför denna tråd lever vidare. Det finns som sagt en hel del lösa trådar och frågor som hänger kvar. Obesvarade. Särskilt de som rör HD.
Citera
2021-08-20, 17:32
Avslutad
Citat:
Det var väl ett sätt att markera mot LW att hon inte hade någon makt över HD längre. Att HD gjorde som hon ville och att det inte angick LW.

LW försökte ju förhindra det. Hon gav bl.a. SD order om att se till så att HD inte flyttade dit. Hon var en narcissist som trodde att hon var universums medelpunkt och att alla skulle lyda henne. Hon var likadan mot alla. Någon fick nog.
Men vänta lite, du beskriver HD på pricken!
Har du sett filmen Copycat? Det är HD.
Citera
2021-08-20, 17:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hon verkar bryta ihop titt som tätt. Svarade hon ens på frågan eller låt fhl det passera utan svar? Vet du?
Att bryta ihop betyder för mig att en person är redo för psyket närapå.. Att börja gråta är väl inte att bryta ihop? Liksom uttrycket att hela ens värld rasar samman = såna uttryck kommer titt som tätt när det gäller HD.
Jag tror inte hon besvarade frågan, det fick passera, som så mycket annat.
Det är märkligt hur hon inte behöver förklara uppenbara lögner, det är riktigt mesiga förhör, hon skyddas.
Citera
2021-08-20, 18:22
Medlem
Citat:

Lenas vänner beskriver Lena på ett helt annat sätt. Mot slutet av sitt liv behövde hon däremot lätta sitt hjärta för vänner eftersom hon mådde väldigt dåligt då. Hon sa också till dessa vänner att hon skämdes för hur hon hade blivit. Hon kände inte igen sig själv.

En narcissist var hon definitivt inte. Däremot var hon en enveten jäkel som ifrågasatte hur hon blev behandlaf.

Men tiden innan hon mördades började hon återfå sin forna styrka. Men det gillade inte SD. Han ville ha kvar henne som sexslav i hemlighet och när hon ville bli fri och hotade att avslöja paret D ovh deras fusk och lögner - då mördades hon.
Citera
2021-08-20, 18:47
Medlem
Citat:

Det kallas att provocera. Hon var nog nyfiken också, ville hålla koll på att exet inte besökte rivalen.
Citera
2021-08-20, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimprofessorn
Det är ju svårt att veta vilka likheter det finns eftersom vi inte vet något om HD:s inblandning i detta mord, men det går ju att spekulera hur mycket som helst och då går det att skönja ganska stora likheter tycker jag… där faktorer som ålder, livssituation är helt ovidkommande.

■ 1: ) Låt oss spekulera i att HD, antingen indirekt eller uttalat, har pressat Stefan till att tillintetgöra Lena ■(mot sin vilja)■med löfte om återförening… precis som i Sturebyfallet. Om vi spekulerar helt fritt så skulle Stefan ha kunnat uttryckt sig i stil med ”säg vad jag ska göra för att få dig tillbaka. Du är min drömkvinna” HD kan då ha sagt att ”Om du dödar henne så får du mig tillbaka” utan att egentligen tro att han var kapabel till det. Som i Sturebyfallet. På mordnatten kan Stefan ha åkt hem till HD och berättat vad han gjort. HD kan då ha reagerat precis som citatet från sturebyfallet. Det har vi ju ingen aning om och kommer antagligen aldrig att få veta.

■ 2: ) Kommentarer från Jokermannen undanbedes vänligen men med bestämt. Tack.

■ 1: ) L*na Wesstr*m är död.

■ Svar St*fan Davidss*n samt citat:
"Mot min vilja" ... slut citat/

Citat HD: "Hoppas hon är död" ... slut citat/

■ 2: ) För ett tag sedan (bakåt) i L*na Wesstr*m-tråden, skrev du klart och tydligt, att det var ditt sista inlägg i tråden och att du inte fortsättningsvis skulle deltaga som aktiv skribent vilket du inte kunde stå för.

Beträffande din undanbedelse så svarar jag på det inlägget som jag finner intressant att svara på, oavsett vad du ber om.

Tillägg: Yodinnan, Golvbrunns-skurerskan, Syster Hax, Förtigerskan, Yoda-beskyddaren, alias Tokloggarinnan, Tant Gräddelin samt den Svarta Änkan [ HD ], är en mycket märklig och säregen människa vilken genom din konfirmeringsbias är helt exkluderad från allting som hade med det tidigare mordet på L*na Wesstr*m 2018 att göra tillika, även gällande S*fan Davidss*n:s kamrat JG.

Ett mynt har som bekant två sidor, du och jag finns på varsin sida av myntet, du är på motståndarsidan och jag, på den motsatta sidan.

Mvh/JM.
Citera
2021-08-20, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Det är lite Drama Queen över HD.
Citera
2021-08-20, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är lite Drama Queen över HD.

Inte så lite heller...
... Och hon har en pappa och några vänner som putsar och fejar och tassar på tå runt henne, så att hon ska falla så mjukt det bara går. Ibland försvinner det dåliga måendet misstänkt snabbt.
Jag unnar givetvis henne att må bra, men det är så himla konstigt detta med de extremt snabba svängningarna.
Hon inte bara nyttjar, hon tycks även utnyttja sina vänner känslomässigt och lever gott på gamla psykgenombrott. Ren sjukdomsvinst för henne.
Ut i skogen och plocka burkar - och tjosan hejsan så kul allting plötsligt blev! Här kan man snacka om ett intresse som slagit över i mani.
Senast redigerad av zilvereko 2021-08-20 kl. 21:31.
Citera
2021-08-20, 21:57
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det kallas att provocera. Hon var nog nyfiken också, ville hålla koll på att exet inte besökte rivalen.

Provocera? Hon hade rätt att flytta vart hon ville. Om det inte passade LW så kunde hon ha flyttat själv. Och det var LW som provocerat tills HD begärde skilsmässa och flyttade från SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in