Citat:
Ursprungligen postat av
Krimprofessorn
Det är ju svårt att veta vilka likheter det finns eftersom vi inte vet något om HD:s inblandning i detta mord, men det går ju att spekulera hur mycket som helst och då går det att skönja ganska stora likheter tycker jag… där faktorer som ålder, livssituation är helt ovidkommande.
■ 1: ) Låt oss spekulera i att HD, antingen indirekt eller uttalat, har pressat Stefan till att tillintetgöra Lena ■(mot sin vilja)■med löfte om återförening… precis som i Sturebyfallet. Om vi spekulerar helt fritt så skulle Stefan ha kunnat uttryckt sig i stil med ”säg vad jag ska göra för att få dig tillbaka. Du är min drömkvinna” HD kan då ha sagt att ”Om du dödar henne så får du mig tillbaka” utan att egentligen tro att han var kapabel till det. Som i Sturebyfallet. På mordnatten kan Stefan ha åkt hem till HD och berättat vad han gjort. HD kan då ha reagerat precis som citatet från sturebyfallet. Det har vi ju ingen aning om och kommer antagligen aldrig att få veta.
■ 2: ) Kommentarer från Jokermannen undanbedes vänligen men med bestämt. Tack.
■ 1: ) L*na Wesstr*m är död.
■ Svar St*fan Davidss*n samt citat:
"Mot min vilja" ... slut citat/
Citat HD: "Hoppas hon är död" ... slut citat/
■ 2: ) För ett tag sedan (bakåt) i L*na Wesstr*m-tråden, skrev du klart och tydligt, att det var ditt sista inlägg i tråden och att du inte fortsättningsvis skulle deltaga som aktiv skribent vilket du inte kunde stå för.
Beträffande din undanbedelse så svarar jag på det inlägget som jag finner intressant att svara på, oavsett vad du ber om.
Tillägg: Yodinnan, Golvbrunns-skurerskan, Syster Hax, Förtigerskan, Yoda-beskyddaren, alias Tokloggarinnan, Tant Gräddelin samt den Svarta Änkan [ HD ], är en mycket märklig och säregen människa vilken genom din konfirmeringsbias är helt exkluderad från allting som hade med det tidigare mordet på L*na Wesstr*m 2018 att göra tillika, även gällande S*fan Davidss*n:s kamrat JG.
Ett mynt har som bekant två sidor, du och jag finns på varsin sida av myntet, du är på motståndarsidan och jag, på den motsatta sidan.
Mvh/JM.