2021-08-20, 21:48
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Ja, eftersom majoriteten är godtrogna och litar på staten. 99% känner inte ens till att man kan rapportera biverkningar.

Om Aftonhoran bara hade fokuserad 1% mer på detta (istället för 100% skräckpropaganda) hade vi förmodligen sett en hel del andra resultat.

Men vården vet hur man rapporterar. Så i princip alla allvarliga biverkningar kommer med. Alla som har ont i armen i två timmar känns väl inte särskilt intressant.
Citera
2021-08-20, 21:49
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuckerandDale
Men skojar du? Vården rapporterar inte alls alla biverkningar.
Se till att rapportera själv och det gäller inte bara vaccinet utan även andra läkemedel.

Vården rapporterar de allvarliga som märks när folk vänder sig till vården.
Citera
2021-08-20, 21:53
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Men vården vet hur man rapporterar. Så i princip alla allvarliga biverkningar kommer med. Alla som har ont i armen i två timmar känns väl inte särskilt intressant.

Det spelar ingen roll om ingen anmäler det. Har befolkningen en tro om att vaccin är 100% säkra kommer man inte ens göra kopplingen när man får en biverkning. Du underskattar massmedias kontroll över medborgarna i riket.
Citera
2021-08-20, 21:56
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ja trodde det var enkelt nog för alla att förstå men jag överskattade er får. Vad förstod du inte lille vän?

Det har dom redan gjort. Nanopartiklar är små nog att tränga igenom alla celler har vi vetat länge. Förklara fös oss vad pf-07305885 i Pfizers vaccin är.

Briljant där Einstein. Så man studerade fetter/oljor i 10 års tid. Det har precis ingenting med detta vi pratar om nu att göra. Du verkar inte förstå graden av labbmöss som ni alla är. Det där med källkritik är inte er starka sida heller. Du menar att dom som säger att ni skall ta frankenvaccinet säger att det är bra? Nähääääääääääää.

En som ljuger och kallar sig kemist kanske ska ta det lugnt med ’lille vän’. Tror dessutom på riktigt att folk blir magnetiska, att jorden är platt och att vaccinet idag innehåller nanopartiklar bör man definitivt tagga ner.

’Motgiftsprincipen’ - är det ett ord du uppfunnit i egenskap av outbildad kemist, eller bara vanlig dåre?
Citera
2021-08-20, 22:00
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Det spelar ingen roll om ingen anmäler det. Har befolkningen en tro om att vaccin är 100% säkra kommer man inte ens göra kopplingen när man får en biverkning. Du underskattar massmedias kontroll över medborgarna i riket.

Men vården anmäler ju allvarliga fall. Hade folk dött i drivor som någon tråd påstår så hade det stått i media givetvis.
Citera
2021-08-20, 22:05
Medlem
TuckerandDales avatar
Citat:
Men vården anmäler ju allvarliga fall. Hade folk dött i drivor som någon tråd påstår så hade det stått i media givetvis.

Det är skillnad på det som sker 24 timmar efter vaccination mot eventuell död, biverkningar som sker tre veckor eller tre månader senare.
Död med covid, död av vaccin redan där kan du ju själv se den stora skillnaden hoppas jag
Citera
2021-08-20, 22:07
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Folk anmäler ju biverkningar högt och lågt. Även helt irrelevanta. A l l t tas med.
Citera
2021-08-20, 22:13
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuckerandDale
Det är skillnad på det som sker 24 timmar efter vaccination mot eventuell död, biverkningar som sker tre veckor eller tre månader senare.
Död med covid, död av vaccin redan där kan du ju själv se den stora skillnaden hoppas jag

Vaccinen har funnits ett tag nu och döda med vaccinerna finns det rapporter om så inte direkt något mörkande.
Citera
2021-08-20, 22:15
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:

Att folk dör i drivor av vaccin känns som konspirationsteorier, precis på samma sätt som att folk skulle dö i drivor av Covid.

Nu blir detta helt anekdotiskt, men jag har folk i min närhet som dött/drabbats av allvarliga livshotande komplikationer strax efter vaccination. Ingen av dessa hade anmälts om det inte vore pga 5-procentaren mig.
Citera
2021-08-20, 22:18
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Folk anmäler ju biverkningar högt och lågt. Även helt irrelevanta. A l l t tas med.

Nej, majoriteten känner inte ens till att man ska anmäla en biverkning. Man ringer till en vårdcentral om det är riktigt illa, och får prata med någon imbecill som inte heller känner till detta och allt rinner ut i sanden. Tragiskt men sant.
Citera
2021-08-20, 22:19
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Att folk dör i drivor av vaccin känns som konspirationsteorier, precis på samma sätt som att folk skulle dö i drivor av Covid.

Nu blir detta helt anekdotiskt, men jag har folk i min närhet som dött/drabbats av allvarliga livshotande komplikationer strax efter vaccination. Ingen av dessa hade anmälts om det inte vore pga 5-procentaren mig.

Hur vet du det? Varför skulle vården inte bry sig om att rapportera dessa fall?
Citera
2021-08-20, 22:21
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Nej, majoriteten känner inte ens till att man ska anmäla en biverkning. Man ringer till en vårdcentral om det är riktigt illa, och får prata med någon imbecill som inte heller känner till detta och allt rinner ut i sanden. Tragiskt men sant.

Hittar du på lite som du vill nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in