2021-08-20, 21:13
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Vad menar du? Det finns en databas som är full av rapporterade biverkningar och fall. Dessutom forskas det kopiöst på Covid och vaccinerna just nu. Finns nog inget som har lika mycket resurser som detta.

Haha, skojar du? Läs första bästa större media och se hur mycket fokus detta får. Även upplysning till vaccinerade om biverkningsrapportering, samt bemötande vid kontakt med vården är ett stort skämt (anekdotisk åsikt så ta det med en nypa salt och kolla posthistorik).
Citera
2021-08-20, 21:17
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Haha, skojar du? Läs första bästa större media och se hur mycket fokus detta får. Även upplysning till vaccinerade om biverkningsrapportering, samt bemötande vid kontakt med vården är ett stort skämt (anekdotisk åsikt så ta det med en nypa salt och kolla posthistorik).

Vad menar du? Covid är väl på alla löpsedlar numera? Vården rapporterar alla biverkningar till databasen. FHM har offentlig statistik.
Citera
2021-08-20, 21:23
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Vad menar du? Covid är väl på alla löpsedlar numera? Vården rapporterar alla biverkningar till databasen. FHM har offentlig statistik.

Jag menar att löpsedelsjournalistiken valt sida sedan länge och rapporterar ensidigt. Det är knappast en nyhet för oss som följer nyhetsflödet. Att vården rapporterar biverkningar blir en fis i rymden när media-narrativet är att allt går bra. Det är inte så svårt att förstå.
Citera
2021-08-20, 21:24
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
30 år? Har du knarkat hårt idag eller? CRISPR har inte 15 år på nacken och mRNA i människor är nu över året ungefär. Börjar vi verkligen foliehatta och blandar in NASA och DARPA så kan man komma upp i årtionden men inte annars och detta viruset från superlabbet i Wuhan fanns inte för 30 år sen.

Det är ett frankenvaccin. Vaccin har i 70 års tid fungerat efter motgiftsprincipen. Dessa frankenvaccin innehåller ingen covid så detta är inget vaccin utan genmodifiering med nanopartiklar. Vi kallar saker vid dess rätta namn bara så blir allt så himla tydligt och bra.

Motgiftsprincipen? Är det chefskemisten som pratar?
Citera
2021-08-20, 21:25
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
MRNA teknik har funnits sedan slutet av 80talet. Så inget nytt.

Att kalla det för genmodifiering bevisar bara att du inte vet vad du pratar om.

Det är genmodifiering, kalla det genmanipulation om det känns bättre men det är vad det är och inget vaccin.

Intressant att se vad du pratar om så posta länk till 80-tals forskningen angående mRNA.
Citera
2021-08-20, 21:29
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Jag menar att löpsedelsjournalistiken valt sida sedan länge och rapporterar ensidigt. Det är knappast en nyhet för oss som följer nyhetsflödet. Att vården rapporterar biverkningar blir en fis i rymden när media-narrativet är att allt går bra. Det är inte så svårt att förstå.

Men de biverkningar som rapporteras i databasen från vården är ju en fis i rymden. Eller tänkte du att Aftonhoran skulle dra ett löp om Monica som fick feber i fyra dagar av dos två?
Citera
2021-08-20, 21:31
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Det är genmodifiering, kalla det genmanipulation om det känns bättre men det är vad det är och inget vaccin.

Intressant att se vad du pratar om så posta länk till 80-tals forskningen angående mRNA.

Vaccinen kan inte förändra dina gener eller ditt dna.

Timeline

https://cihr-irsc.gc.ca/e/52424.html
Citera
2021-08-20, 21:39
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Motgiftsprincipen? Är det chefskemisten som pratar?

Ja trodde det var enkelt nog för alla att förstå men jag överskattade er får. Vad förstod du inte lille vän?

Citat:
Vaccinen kan inte förändra dina gener eller ditt dna.

Timeline

https://cihr-irsc.gc.ca/e/52424.html

Det har dom redan gjort. Nanopartiklar är små nog att tränga igenom alla celler har vi vetat länge. Förklara fös oss vad pf-07305885 i Pfizers vaccin är.

Briljant där Einstein. Så man studerade fetter/oljor i 10 års tid. Det har precis ingenting med detta vi pratar om nu att göra. Du verkar inte förstå graden av labbmöss som ni alla är. Det där med källkritik är inte er starka sida heller. Du menar att dom som säger att ni skall ta frankenvaccinet säger att det är bra? Nähääääääääääää.
Citera
2021-08-20, 21:39
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Men de biverkningar som rapporteras i databasen från vården är ju en fis i rymden. Eller tänkte du att Aftonhoran skulle dra ett löp om Monica som fick feber i fyra dagar av dos två?

Ja, eftersom majoriteten är godtrogna och litar på staten. 99% känner inte ens till att man kan rapportera biverkningar.

Om Aftonhoran bara hade fokuserad 1% mer på detta (istället för 100% skräckpropaganda) hade vi förmodligen sett en hel del andra resultat.
Citera
2021-08-20, 21:41
Medlem
TuckerandDales avatar
Citat:

Men skojar du? Vården rapporterar inte alls alla biverkningar.
Se till att rapportera själv och det gäller inte bara vaccinet utan även andra läkemedel.
Citera
2021-08-20, 21:45
Medlem
Jag har inte vaccinerat mig. Det har dock inget att göra med att jag inte tror på vaccinet eller något. Jag har bara inte pallat boka tid. Jag är 25.
Citera
2021-08-20, 21:47
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ja trodde det var enkelt nog för alla att förstå men jag överskattade er får. Vad förstod du inte lille vän?

Det har dom redan gjort. Nanopartiklar är små nog att tränga igenom alla celler har vi vetat länge. Förklara fös oss vad pf-07305885 i Pfizers vaccin är.

Briljant där Einstein. Så man studerade fetter/oljor i 10 års tid. Det har precis ingenting med detta vi pratar om nu att göra. Du verkar inte förstå graden av labbmöss som ni alla är. Det där med källkritik är inte er starka sida heller. Du menar att dom som säger att ni skall ta frankenvaccinet säger att det är bra? Nähääääääääääää.

Du förstår inte att tekniken har funnits sedan slutet av 80talet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in