2021-08-19, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hesus1231
Jag är riktigt förbannad över det som har hänt med den här polisen som blev skjuten. Tycker det är helt sjukt med vad som har hänt vårt land. Har tänkt och alla jag löser mitt gräs av är invandrare. Så även fast jag inte vill det så sponsrar jag ändå gängen genom mitt cannabisbruk.
Vill fortsätta röka men jag hatar att det ger gängen som jag hatar mer pengar.
Hur tycker ni att jag ska göra?

Förresten staten borde legalisera cannabis nu bara så att gängen får mindre makt.

Staten borde legalisera men det vill man inte för utan kriminalitet så blir det svårt att ha 20,000 poliser på gatorna och kameraövervakning överallt.
Det blir även svårt att motivera signalspaning på nätet mot alla som skriver neger någonstans. Det var väl därför det var så förfärligt med piratkopiering en sväng. Då ökade ingreppen i våra privatliv. Nu ska man gå ännu längre med att riva upp post för att man misstänker kriminalitet i breven.
Det roliga är att detta även gäller krypterade paket på internet i form av datapaket. Det vill säga den trafik du och jag använder oss utav när vi skickar meddelanden. Oavsett vad dom innehåller.

Så dom använder sig av saker som låter legit och logiskt men dom är enbart ute efter att bo i våra skallar och läsa våra tankar. Det är det ultimata end game. Och det är bara en tidsfråga innan vi är där.

Kriminaliteten behövs för att staten ska ha kontroll över dig och mig.
Dom kommer aldrig att släppa på det där. Är du less på negrer så odla ditt eget. Är du lat så handla av dom. Det kommer göra varken till eller från.
Citera
2021-08-20, 14:03
Medlem
knasbres avatar
Du är inte ensam om att gå i dessa tankar.
Allt eftersom våldet har eskalerat de senaste åren så har jag börjat tänka mer och mer på var pengarna egentligen tar vägen och vad det supportar/enablar.

Min kontakt som hjälper mig nu för tiden är en medelålders medicinsk brukare och entusiast som bara hjälper nära vänner.
Han påstår att hans produkt är "mikro-odlat" av svenska entusiaster och detta sker "utanför gängen".
Schysst, lugn och pålitlig kille med fina blommor, som det ska vara

Optimalt så är nog, som redan nämnt i tråden, egen odling det bästa om man inte vill röka "blods-gräs", men det medför oproportionerligt stor risk och mycket stress

Folk i tråden tror att 1000-3000kr i månaden inte gör en skillnad, helt fel om du frågar mig.
Vi är gemensamt inflödet av kapital i denna marknaden.
Om vi alla blir mer eftertänksamma och det dyker upp fler faktiska möjligheter att stödja "ärliga" aktörer så kan det göra en gigantisk impact.

Hoppas personligen att legaliseringspoletten kanske börjar trilla ner för politikerna iom allt sjukt som händer runt om i landet
Senast redigerad av knasbre 2021-08-20 kl. 14:31.
Citera
2021-08-20, 14:10
Medlem
knasbres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Staten borde legalisera men det vill man inte för utan kriminalitet så blir det svårt att ha 20,000 poliser på gatorna och kameraövervakning överallt.
Det blir även svårt att motivera signalspaning på nätet mot alla som skriver neger någonstans. Det var väl därför det var så förfärligt med piratkopiering en sväng. Då ökade ingreppen i våra privatliv. Nu ska man gå ännu längre med att riva upp post för att man misstänker kriminalitet i breven.
Det roliga är att detta även gäller krypterade paket på internet i form av datapaket. Det vill säga den trafik du och jag använder oss utav när vi skickar meddelanden. Oavsett vad dom innehåller.

Så dom använder sig av saker som låter legit och logiskt men dom är enbart ute efter att bo i våra skallar och läsa våra tankar. Det är det ultimata end game. Och det är bara en tidsfråga innan vi är där.

Kriminaliteten behövs för att staten ska ha kontroll över dig och mig.
Dom kommer aldrig att släppa på det där. Är du less på negrer så odla ditt eget. Är du lat så handla av dom. Det kommer göra varken till eller från.

En legalisering av Cannabis kommer inte få all kriminalitet att magiskt försvinna, det kommer bara strypa en del av gängens inkomster samt generera skatteintäkter som kan användas för att motverka. Den svarta Cannabismarknaden kommer också finnas kvar post-legalisering då Sverige som vanligt kommer taxera det ner i avgrunden, vilket gör det lukrativt för brukare att handla utanför "systemet".
Citera
2021-08-20, 14:20
Medlem
knasbres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
På Darknet just nu är det buyers market när det gäller cannabis. Många vendors har knappt sålt någonting sen april och Whithouse accepterar inte ens nya vendors.
Fast det gör det ju till en sellers market. Då det finns en gigantisk efterfrågan och litet utbud så kan säljarna sälja sämre kvalitet till högre pris och göra lite som de vill. Alla kommer såklart inte gå med på erbjudandet, men det är försäljarna som styr villkoren.

Finns det större utbud och mindre efterfrågan så pressas priserna ner och kvaliteten upp och köparna styr villkoren, aka en buyers market.

https://www.investopedia.com/terms/b/buyersmarket.asp
Citera
2021-08-20, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasbre
En legalisering av Cannabis kommer inte få all kriminalitet att magiskt försvinna, det kommer bara strypa en del av gängens inkomster samt generera skatteintäkter som kan användas för att motverka. Den svarta Cannabismarknaden kommer också finnas kvar post-legalisering då Sverige som vanligt kommer taxera det ner i avgrunden, vilket gör det lukrativt för brukare att handla utanför "systemet".

Jo jag förstår. Men problem är till för att lösas. Så man kan ju dra ner på skatterna, åtminstone tills vidare, när man fått bukt med kriminaliteten och det där har lagt sig så kan man återgå till något mer normalare. Men att bibehålla det kriminellt kommer aldrig att lösa något. Det har ju skapat en kriminalitet som inte fanns från början genom att kriminalisera i det här fallet då cannabis.
Du skulle få ut exakt samma resultat om du kriminaliserade tomater. Då skulle det bli värdens lyxvara, köttfärssås med spagetti t.ex med krossade tomater. Folk skulle mörda för sådant.

Reglering is the way to go. Men när det gäller kriminalitet så måste man vara hård och rättvis. Du kan inte skapa kriminalitet och sedan bestraffa sönder folk för det, för du har inte löst grundproblemet. Det kommer bara fyllas på med kriminalitet generation efter generation. Vilket är ju precis det politiker gör idag, med flit skulle jag vilja påstå.

Det är kul att någon försöker göra något åt problemet i Sverige genom att ändra sina vanor men det behövs mer än så enligt mig. Du behöver rösta rätt och du behöver ha en mer human och intelligentare syn på saker och ting. Girighet kan inte få vara ledordet i ett samhällsbygge.
Sköt dig själv och skit i andra. Det är deras fel att det ser ut som det gör. Och allt hur undanflyktsargumenten nu än lyder. Vi är 10 miljoner i detta land med demokrati. Det är inte en enskilds grupps ansvar som är den springande punkten. Det är fördelat på hela befolkningen.
Citera
2021-08-20, 17:08
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Fast det gör det ju till en sellers market. Då det finns en gigantisk efterfrågan och litet utbud så kan säljarna sälja sämre kvalitet till högre pris och göra lite som de vill. Alla kommer såklart inte gå med på erbjudandet, men det är försäljarna som styr villkoren.

Finns det större utbud och mindre efterfrågan så pressas priserna ner och kvaliteten upp och köparna styr villkoren, aka en buyers market.

https://www.investopedia.com/terms/b/buyersmarket.asp

Jävla meckat synsätt du har. Mitt perspektiv just nu är att köparna enbart köper från försäljarna som har de billigaste och de bästa produkterna.
Citera
2021-08-20, 17:12
Medlem
Legalisering hjälper inte eftersom knarkförsäljning är bara en kriminell handling av många möjliga. Det enda som händer är att gängen säljer billigare än apoteken och med bättre service samt att många istället hittar andra kriminella metoder att tjäna pengar.

Mitt enda råd i det här sammanhanget är att sluta köpa och nyttja droger. Drogerna är ändå värst för langarna blir själva drogberoende och gör saker de aldrig skulle gjort om inte kroppen skrek efter mer droger.
Citera
2021-08-20, 17:38
Medlem
knasbres avatar
Citat:
Jävla meckat synsätt du har. Mitt perspektiv just nu är att köparna enbart köper från försäljarna som har de billigaste och de bästa produkterna.

Det är inte riktigt "mitt synsätt", det är ett ekonomiskt koncept.
Men jag kanske missförstod ditt initiala inlägg och är förvirrad?

Det lät som att det knappt säljs någonting och att det var dåligt med försäljare, en naturlig konsekvens av det brukar vara att försäljarna tar överpriser för medelmåttig produkt då det inte finns andra alternativ.

Om försäljarna måste bråka med varandra om att få kundernas business så är den naturliga reaktionen att priserna sjunker och/eller kvalitet ökar.

Värt att tillägga är att jag inte handlar på Darknet så har inte en aning om hur marknaden ser ut, jag gjorde antaganden baserat på vad du skrev och hur marknader generellt fungerar.
Citera
2021-08-20, 20:17
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Det är inte riktigt "mitt synsätt", det är ett ekonomiskt koncept.
Men jag kanske missförstod ditt initiala inlägg och är förvirrad?

Det lät som att det knappt säljs någonting och att det var dåligt med försäljare, en naturlig konsekvens av det brukar vara att försäljarna tar överpriser för medelmåttig produkt då det inte finns andra alternativ.

Herregud. Hört talas om tillgång och efterfrågan? När tillgången överskrider efterfrågan kallas det köparens marknad. När tillgången underskrider efterfrågan kallas det säljarens marknad. Just nu överskrider tillgången efterfrågan. Är det svårt för dig att förstå vad jag menar?
Citera
2021-08-21, 03:02
Medlem
knasbres avatar
Citat:
Herregud. Hört talas om tillgång och efterfrågan? När tillgången överskrider efterfrågan kallas det köparens marknad. När tillgången underskrider efterfrågan kallas det säljarens marknad. Just nu överskrider tillgången efterfrågan. Är det svårt för dig att förstå vad jag menar?
Efter att ha läst om det initiala inlägget några gånger så föll det på plats..

"Många vendors har knappt sålt någonting sen april och Whithouse accepterar inte ens nya vendors."

Sättet du formulerade det på / jag läste det på fick mig att tro att det inte fanns någon aktivivitet från några vendors och att det därmed inte fanns någon tillgång, när det i själva verket är motsatsen.
Det finns "två sätt att läsa meningen på".

Ursäktar OT samt slösad tid, tar dock inte på mig hela äran för den featen.
(Man behöver inte bli bitter när man inte förstår varandra )
Citera
2021-08-24, 00:13
Medlem
Casual-Cultures avatar
Hur svårt ska det vara? Du går till en growshop eller beställer hem ett odlingstält som alla andra och börjar odla dina egna tomater vad är det svåra egentligen skyll inte på att du bor för litet eller att det kan lukta det finns så mycket som kan dölja detta.
Citera
2021-08-24, 08:02
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casual-Culture
Hur svårt ska det vara? Du går till en growshop eller beställer hem ett odlingstält som alla andra och börjar odla dina egna tomater vad är det svåra egentligen skyll inte på att du bor för litet eller att det kan lukta det finns så mycket som kan dölja detta.
Jag håller med dig till fullo. Men nojjan man får leva med när man har odling i lägenhet gör det inte värt i många fall. Såtillvida man inte köper stock-kit, och då går det ofta för +7000 för att sedan upptäcka att det inte bara var att stoppa fröna i marken och låta det växa..

Själv har jag en setup som kostat runt 500 kronor, veg.lampor inkluderat (hundra ungar får gro till sig och flyger sedan ut årligen, då kan hälften dö och ett år är ändå säkrat).
Senast redigerad av psykoshippien 2021-08-24 kl. 08:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in