Helt klart att du ska börja odla själv. Köp ett färdigt paket där allt ingår, tält, belysning, ventilation & kolfilter. De säljer färdiga paket från diverse sidor, kommer ej ihåg vart jag köpte mitt tält men det var via en svensk sida. Jag hade kört på LED istället för HPS idag, då LED är så pass bra nu och du får en billigare elräkning än om du kör på HPS, värmen blir också ett mindre problem med LED. LED setups är dock en aning dyrare än HPS.
Lättast att odla för en nybörjade skulle jag säga är en autoblommande variant, det är bara att så fröet och vattna. Autos går själv över från veg till blom så det är heller inget du behöver bry dig om. Rökat har du en 8-12 veckor senare. Självklart får du en mindre skörd än om du hade satt en vanlig planta men du kan odla upp flera autos samtidigt då de tar så liten plats.
Helt klart värt att odla själv då rökat oftast blir av bra kvalité (så länge man behandlar plantorna väl), du slipper kontakt med kriminella element och du vet exakt vilket röka du får. Blev klar med mina autos i början på Juni, körde på HPS men kommer att uppgradera till LED inom en snar framtid.
Kör på kompis, och har du frågor/behöver hjälp så finns
(FB) FAQ, Länklista och Noobfrågor om Cannabisodling. och en annan bra källa till information är
Icmag.com.