2021-07-03, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
Om du tror att en död polis kommer få regeringen att förstå så har du fel. Dessutom betyder dina 500-3000:- i månaden ingenting för "gängen".

Du är ju helt ute och cyklar, det är dom där 500-3000 kr som faktiskt betyder något för gängen/klanerna.

Ont; enda alternativet är att odla själv.
Citera
2021-07-03, 06:17
Medlem
Det är staten som är problemet och göder kriminaliteten, men vill få det till att det är medborgarnas fel, och ska man resonera så att man ska avstå för att knäcka gängen så är man nog lite dum i huvudet.

Så då vill staten att alla ska sluta stödja systembolaget också, för väldigt mycket våldsbrott och kriminalitet grundar sig även i alkohol.

Men vilken frisk individ som helst begriper att det är en utopi, fortsätt röka ditt gräs, folk kommer bli skjutna oavsett, du gör ingen skillnad.
Citera
2021-07-03, 08:06
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Om gängen ger fan i att spraya glasfiber på gräset, så är dem väl rätt respektabla åtminstone i det aspektet. Och är det mögelfritt också, så är det bra.

Sen skulle dom ju kunna använda inkomsterna till något positivt, istället för att ha kukmätartävlingar där pengasummor, våldskapital, material, bimboluder mm avgör.

Dom hade ju kunnat donera hälften av gräsintäkterna till gamlingarna, stödundervisning i skolorna, motarbeta mobbning, betala arbetslösa för att plocka skräp, fixa börsutbildning åt arbetslösa och utbilda muslimer och zigenare till att tänka modernt och praktiskt och massa annat positivt.

Detta skulle jag gjort om jag vore en rik marijuanagangster, men alla har inte samma goda oskyldiga hjärta som jag, tydligen.
Citera
2021-07-03, 08:11
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atthaenhobby
Du glömmer en viktig detalj. Its a sellers market inte en buyers market.

På Darknet just nu är det buyers market när det gäller cannabis. Många vendors har knappt sålt någonting sen april och Whithouse accepterar inte ens nya vendors.
Citera
2021-07-03, 11:16
Medlem
Jasper.Newtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Nu bor jag i en del av stan som har rätt stor cannabiskonsumption - och det här har dykt upp litet varstans. Känns som det blivit mer och mer en pryl, fler som frågar sig hur dom kan undvika att stötta gängen men samtidigt få röka.

Så det kan bli en större pryl för att vara ärlig.
Vill ni sluta stötta gängen så får ni sluta stötta regeringspartier som är mot en legalisering.
Citera
2021-07-03, 11:36
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
Vill ni sluta stötta gängen så får ni sluta stötta regeringspartier som är mot en legalisering.
Vilket inbegriper vartenda parti i Sveriges riksdag, likväl som utanför..
Citera
2021-07-03, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hesus1231
Jag är riktigt förbannad över det som har hänt med den här polisen som blev skjuten. Tycker det är helt sjukt med vad som har hänt vårt land. Har tänkt och alla jag löser mitt gräs av är invandrare. Så även fast jag inte vill det så sponsrar jag ändå gängen genom mitt cannabisbruk.
Vill fortsätta röka men jag hatar att det ger gängen som jag hatar mer pengar.
Hur tycker ni att jag ska göra?

Förresten staten borde legalisera cannabis nu bara så att gängen får mindre makt.

Trappa ner på rökandet.

Det är som sagt det gröna som får pengarna att komma in i väldans fart. Det vita är också en väldigt stor efterfrågan, speciellt från de med lite mer cash i plånboken.

De som håller på att sälja det gröna, det vita, och annat. Det finns vissa som gör detta ganska professionellt, men direkt när pengarna blir för stora så börjar det ske sprickor i deras verksamhet. Sett det där ganska många gånger. Och det bevisar ju hur värdelösa vissa är på affärer och hur lätt det egentligen är att tjäna pengar, såklart blir dagarna långa, men vad förväntar man sig när man håller igång såhär.

De som verkligen hjälper gängen är dessa sketna politiker, som stoppar tummen upp i varandras ringmuskler. Så fortsätt att köp det gröna, men trappa ner på rökandet. De som ska ta skulden/skammen är ju politiker eftersom det gröna håller på att bli reglerat runtom i världen. Till och med FN ändrade ju klassificeringen som "mindre farlig drog"... Helt snedvriden politik som hindrar flera jobb att skapas, men lagstiftningar kommer, bara att det tar en sån himla tid innan alla dessa konservativa individer slutar tänka med röven.
Citera
2021-07-03, 12:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hesus1231
Jag är riktigt förbannad över det som har hänt med den här polisen som blev skjuten. Tycker det är helt sjukt med vad som har hänt vårt land. Har tänkt och alla jag löser mitt gräs av är invandrare. Så även fast jag inte vill det så sponsrar jag ändå gängen genom mitt cannabisbruk.
Vill fortsätta röka men jag hatar att det ger gängen som jag hatar mer pengar.
Hur tycker ni att jag ska göra?

Förresten staten borde legalisera cannabis nu bara så att gängen får mindre makt.

Köp dina varor på Flugsvamp bara. Jag tror inte säljarna där springer runt och skjuter ihjäl folk.
Citera
2021-07-03, 13:03
Medlem
Flufffens avatar
Helt klart att du ska börja odla själv. Köp ett färdigt paket där allt ingår, tält, belysning, ventilation & kolfilter. De säljer färdiga paket från diverse sidor, kommer ej ihåg vart jag köpte mitt tält men det var via en svensk sida. Jag hade kört på LED istället för HPS idag, då LED är så pass bra nu och du får en billigare elräkning än om du kör på HPS, värmen blir också ett mindre problem med LED. LED setups är dock en aning dyrare än HPS.

Lättast att odla för en nybörjade skulle jag säga är en autoblommande variant, det är bara att så fröet och vattna. Autos går själv över från veg till blom så det är heller inget du behöver bry dig om. Rökat har du en 8-12 veckor senare. Självklart får du en mindre skörd än om du hade satt en vanlig planta men du kan odla upp flera autos samtidigt då de tar så liten plats.

Helt klart värt att odla själv då rökat oftast blir av bra kvalité (så länge man behandlar plantorna väl), du slipper kontakt med kriminella element och du vet exakt vilket röka du får. Blev klar med mina autos i början på Juni, körde på HPS men kommer att uppgradera till LED inom en snar framtid.

Kör på kompis, och har du frågor/behöver hjälp så finns (FB) FAQ, Länklista och Noobfrågor om Cannabisodling. och en annan bra källa till information är Icmag.com.
Senast redigerad av Flufffen 2021-07-03 kl. 13:05.
Citera
2021-07-03, 15:31
Medlem
Jasper.Newtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Vilket inbegriper vartenda parti i Sveriges riksdag, likväl som utanför..
Nä.
Citera
2021-07-12, 18:33
Medlem
Åk till Christiania i Danmark
Citera
2021-07-12, 19:28
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
Helt klart att du ska börja odla själv. Köp ett färdigt paket där allt ingår, tält, belysning, ventilation & kolfilter. De säljer färdiga paket från diverse sidor, kommer ej ihåg vart jag köpte mitt tält men det var via en svensk sida. Jag hade kört på LED istället för HPS idag, då LED är så pass bra nu och du får en billigare elräkning än om du kör på HPS, värmen blir också ett mindre problem med LED. LED setups är dock en aning dyrare än HPS.

Lättast att odla för en nybörjade skulle jag säga är en autoblommande variant, det är bara att så fröet och vattna. Autos går själv över från veg till blom så det är heller inget du behöver bry dig om. Rökat har du en 8-12 veckor senare. Självklart får du en mindre skörd än om du hade satt en vanlig planta men du kan odla upp flera autos samtidigt då de tar så liten plats.

Helt klart värt att odla själv då rökat oftast blir av bra kvalité (så länge man behandlar plantorna väl), du slipper kontakt med kriminella element och du vet exakt vilket röka du får. Blev klar med mina autos i början på Juni, körde på HPS men kommer att uppgradera till LED inom en snar framtid.

Kör på kompis, och har du frågor/behöver hjälp så finns (FB) FAQ, Länklista och Noobfrågor om Cannabisodling. och en annan bra källa till information är Icmag.com.

Där har du dock fel.
Några misstag under plantans första 3 veckor och du är well fucked och det resulterar i dålig skörd.

Med en regular så kan du vegga ( 18+ timmar ljus) tills du är heltnöjd och sen bara flippa ljuset till 12 timmar och sen går den i blom.

Vanligt att folk tror att autos är enklare...som om det skulle vara svårt att byta från 18 timmars ljus till 12 när du tycker det är dags.

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in