Citat:
Ursprungligen postat av
HAARP
Jag funderade på om AB kan ha skiljts från resten av gänget redan vid Dekorima när de tillsammans var på väg norrut. Om han först stått där och spanat en stund innan han sen gick vidare och ställde sig utanför bankomaten där de andra var och och därefter gick ut mot trottoarkanten för att fortsätta spana igen efter eftersläntarna.
Ja, inte omöjligt, eller att han gått 20 meter tillbaka under tiden de var inne i bankomaten, stått där en liten stund och sedan gått tillbaka upp mot reklampelaren och stått stilla där en stund, men om du menar att det var detta som IM såg, så var ju de övriga inne i bankomaten just då, och IM kan inte ha stått där så länge med tanke på den tid det tog för hans sällskap att ta ut pengar.
Jag kan inte säga säkert att han inte väntat kvar ytterligare några minuter - bara att jag inte tror att han gjorde det med utgångspunkt från hans egen berättelse.
De andra borde ju hört skotten tycker man, men kanske ändå inte osannolikt att de inte gjorde det?
I annat fall skulle de ju ha gått iväg redan innan IM positionerat sig på motsatt sida. Gått så långt före NF att han inte sett dem alls och passerat Adolf Fredriks kyrkogata innan Palme bytte sida. Det blir minst fyra minuter det.
Annars är ju festgänget som passerade under tiden svårförklarade.