2021-08-20, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Svarta änkan i ny tappning.

- Vad har han nu gjort? "
Jmfr med denna reaktion:

Du är lite inne på att HD kan vara skyldig till anstiftan för att i ett helt annat fall så var det en 16-årig tjej som enligt SMS-bevis påverkade sin pojkvän i samma ålder under en kort tid för att han skulle mörda den han pussat på någon månad innan mordet?

Dessutom dömda av tingsrätten bara minuter efter huvudförhandlingens pläderingars slut. Och då alltså bara tre månader efter själva mordet. Snabb process mot anstiftaren och mördaren.

Du återkommer ofta till det här Sturebymordet då HD är på tal här.

Själv tänker jag att det finns rätt få liknelser.
Ålder, livssituation, motiv, bevis, rättsprocess, osv ser rätt annorlunda ut eller hur?

Man kan jämföra med det här fallet men då känns det mest som att det görs för att misstänkliggöra HD mer än misstro henne s a s.

Rycka ut lite citat från hur de båda ”anstiftarna” uttalat sig är en sak som säkert är intressant när de flesta detaljer har vattnats ur rätt rejält här i tråden. Annars så gör du och Jokermannen ett hästjobb här att hålla liv i tråden och det ska ni verkligen ha en eloge för. Repetition är kunskapens moder osv.
Citera
2021-08-20, 09:28
Medlem
Citat:
Svarta änkan i ny tappning.

■ - Vad har han nu gjort? "
Jmfr med denna reaktion:

■ Tills vidare hoppar vi över The Countess: Tant Gräddelin:s ord, citat: "Vad har han nu gjort" ... slut citat/

Fråga: När det gäller Yodinnan [ HD:s ] tidigare sagda ord beträffande L*na Wesstr*m, det vill säga, citat: "Hoppas hon är död" ... slut citat/

Ge mig dina egna tankar kring detta om orden "hoppas hon är död" och varför du tror att Yodinna [ HD ] vid det aktuella tillfället sade dessa orden.

Efter det att du har deklarerat dina tankar kring detta för mig så skall jag berätta för dig om vad jag har kommit fram till.

Mvh/JM.
Citera
2021-08-20, 10:22
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Tills vidare hoppar vi över The Countess: Tant Gräddelin:s ord, citat: "Vad har han nu gjort" ... slut citat/

Fråga: När det gäller Yodinnan [ HD:s ] tidigare sagda ord beträffande L*na Wesstr*m, det vill säga, citat: "Hoppas hon är död" ... slut citat/

Ge mig dina egna tankar kring detta om orden "hoppas hon är död" och varför du tror att Yodinna [ HD ] vid det aktuella tillfället sade dessa orden.

Efter det att du har deklarerat dina tankar kring detta för mig så skall jag berätta för dig om vad jag har kommit fram till.

Mvh/JM.

Frågan inte till mig men...

Det är inte straffbart att önska att någon är död. Det visar bara hur mycket LW förpestat HDs liv under många år.
Citera
2021-08-20, 11:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Du är lite inne på att HD kan vara skyldig till anstiftan för att i ett helt annat fall så var det en 16-årig tjej som enligt SMS-bevis påverkade sin pojkvän i samma ålder under en kort tid för att han skulle mörda den han pussat på någon månad innan mordet?

Dessutom dömda av tingsrätten bara minuter efter huvudförhandlingens pläderingars slut. Och då alltså bara tre månader efter själva mordet. Snabb process mot anstiftaren och mördaren.

Du återkommer ofta till det här Sturebymordet då HD är på tal här.

Själv tänker jag att det finns rätt få liknelser.
Ålder, livssituation, motiv, bevis, rättsprocess, osv ser rätt annorlunda ut eller hur?

Man kan jämföra med det här fallet men då känns det mest som att det görs för att misstänkliggöra HD mer än misstro henne s a s.

Rycka ut lite citat från hur de båda ”anstiftarna” uttalat sig är en sak som säkert är intressant när de flesta detaljer har vattnats ur rätt rejält här i tråden. Annars så gör du och Jokermannen ett hästjobb här att hålla liv i tråden och det ska ni verkligen ha en eloge för. Repetition är kunskapens moder osv.
Nämen, se där. Surkarten Avel är en följare ang tråden. 😂

Jag är lite inne på delaktighet ända sen jag började läsa FUP och främst via när jag hörde HD på ljudfil.
Det klingade falskt serru.
Sen blev det väldigt värre ju mer jag läste.

Jag misstror HD till fullo och att hon beter sig som en copycat ang Tove, förutom att inte lämna digitala spår i drivor likt tonåringen - det kan jag tyvärr inte rå för.

Så ligger landet.
Senast redigerad av develi 2021-08-20 kl. 11:21.
Citera
2021-08-20, 11:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen

Mvh/JM.
SD och HD kan ha haft kort kontakt efter mordet. HD har inget alibi, barnen sover.

Initierat storstäd kan ju likaväl vara för att dra fokus från egna golvbrunnar. * ironisk *

HD kan ha haft vetskap om att SD slagit ner LW brutalt - varav han tror hon är död, men är kanske inte fullt säker. Hon kan även ha visat livstecken men varit djupt medvetslös.

Med så urkass spaning så hade hon dött oavsett det vore mindre skador så med facit i hand hade han vind i seglen.
* ironisk igen *

På morgonen hoppas HD att LW är död; uttalat vid en tidpunkt hon inte borde veta nåt.

Båda jobbar, ses en kort stund innan förhör men då är barnen med. Få möjligheter att prata ut innan SDs förhör.

JS och HD pratar när SD är på förhör.
"Vad har han gjort" säger HD.

▪️Det kan indikera att hon vet men har ännu inte alla detaljerna.
▪️Det kan även ha råkat slinka ur henne ofrivilligt:

Allt är inte direkt välgenomtänkt det som sägs eller skrivs, hon pratar utifrån spontan känsla.
När hon pratar med sin chef tycks hon åka genom känslor som om hon funderar högt - vad en död LW skulle innebära för henne själv.

Så ser jag på det uttalandet.

Höjer man ribban till anstiftare likt Sturebynivå kan det även finnas en förvåning relaterat till hur han krumbuktat och resan till USA deadline.
Personligen tror jag att den huvudsakliga mordplanen är på helgen då HD reser bort.

Att det är Absolute X-mas i centrum.
Ända sen den trashades i december 2017.

Innan 2017 får hon leva. SD tycker hon pratar som om om hon önskar henne död.

Efter mars 2017 upplever hon ånyo ett djupt svek när SD har kontakt m LW.
Trots att HD varit förstående och förlåtande.
Trots livslångt kontaktförbud.

2018 hoppas HD att LW är död, att hon försvunnit för alltid när det väl sker.
Senast redigerad av develi 2021-08-20 kl. 11:50.
Citera
2021-08-20, 12:05
Medlem
Citat:
Nämen, se där. Surkarten Avel är en följare ang tråden. 😂

Jag är lite inne på delaktighet ända sen jag började läsa FUP och främst via när jag hörde HD på ljudfil.
Det klingade falskt serru.
Sen blev det väldigt värre ju mer jag läste.

Jag misstror HD till fullo och att hon beter sig som en copycat ang Tove, förutom att inte lämna digitala spår i drivor likt tonåringen - det kan jag tyvärr inte rå för.

Så ligger landet.

Ja man får ju supporta er som troget tröskar vidare här och kika in ibland och ta del av den sköna viben som byggts upp här sedan domen föll.

Ni ska få fortsätta fila på den men ville bara flika in och undra lite hur detta kunde jämföras med Sturebymordet med tanke på att fallen är så olika men förstår nu att du ser HD som en sorts copycat där med skillnaden att det inte finns några bevis för att hon är det.

Sen finns ju alltid chansen att SD var helt jäkla galen och gjorde detta på eget bevåg. Så som landet ligger så talar ju de flesta underlagen för det. Iaf de jag sett. En utredningshäktning och några minst sagt jädrigt klumpiga uttalanden räcker inte så långt.

Tänkte skriva nåt om att det kanske är läge att initiera storstädning bland argumenten men hoppar det och kikar in om nån månad igen för att se hur långt ni kommit i efterspaningarna kring den förmodade anstiftaren HD. Förstår å andra sidan att relationen fortfarande är intressant att diskutera. För ett fåtal dock.
Citera
2021-08-20, 15:50
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Frågan inte till mig men...

Det är inte straffbart att önska att någon är död. Det visar bara hur mycket LW förpestat HDs liv under många år.

Jag tänker att det är långt mellan ord och handling.
Det är även långt mellan tanke och ord. Att önska något är en sak, men att uttala det man önskar förefaller mej… udda. I alla fall om det handlar om att man önskar att någon vore död.
Tillägg: Särskilt om man är en vuxen människa.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-08-20 kl. 15:55.
Citera
2021-08-20, 16:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag tänker att det är långt mellan ord och handling.
Det är även långt mellan tanke och ord. Att önska något är en sak, men att uttala det man önskar förefaller mej… udda. I alla fall om det handlar om att man önskar att någon vore död.
Tillägg: Särskilt om man är en vuxen människa.
Mycket udda, särskilt "spontant" under morgonsnack med chefen.. det sticker ut.
Att hon inte har alibi är uppenbart. Har barnen ens hörts?
HDs kommunikation med sillen skiljer sig just den kvällen, annars ser det likadant ut.
Citera
2021-08-20, 16:20
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Mycket udda, särskilt "spontant" under morgonsnack med chefen.. det sticker ut.
Att hon inte har alibi är uppenbart. Har barnen ens hörts?
HDs kommunikation med sillen skiljer sig just den kvällen, annars ser det likadant ut.

I något av förhören med HD påstår fhl att det förekommer uppgifter i utredningen att SD besökt HD:s bostad någon gång under mordkvällen.
Det är, så vitt jag vet, obekräftade uppgifter, men det torde inte vara omöjligt att det är någon av döttrarna som sagt det.
Jag har svårt att tro att fhl säger så bara för att provocera.

Jag anser att det fortfarande är många frågetecken som behöver rätas ut.
Citera
2021-08-20, 16:29
Avslutad
Citat:
I något av förhören med HD påstår fhl att det förekommer uppgifter i utredningen att SD besökt HD:s bostad någon gång under mordkvällen.
Det är, så vitt jag vet, obekräftade uppgifter, men det torde inte vara omöjligt att det är någon av döttrarna som sagt det.
Jag har svårt att tro att fhl säger så bara för att provocera.

Jag anser att det fortfarande är många frågetecken som behöver rätas ut.
Det känns spontant som att det behöver klargöras. Varför bröt hon ihop vid frågan om Steffe varit hos henne under kvällen?
Varför flyttade hon så obehagligt nära Lena? Kontrollbehov?
Någonting är riktigt skevt, hoppas få läsa rubriker om att hon ska stå till svars för anstiftan, medverkan, försvårande av utredning, mord.
Hon är så känslokall och svarade som en van brottsling, någonting Steffe inte klarade av, utan flinade och babblade på
Citera
2021-08-20, 16:41
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det känns spontant som att det behöver klargöras. Varför bröt hon ihop vid frågan om Steffe varit hos henne under kvällen?
Varför flyttade hon så obehagligt nära Lena? Kontrollbehov?
Någonting är riktigt skevt, hoppas få läsa rubriker om att hon ska stå till svars för anstiftan, medverkan, försvårande av utredning, mord.
Hon är så känslokall och svarade som en van brottsling, någonting Steffe inte klarade av, utan flinade och babblade på

Enligt Sill*en tyckte HD att det var värt att bosätta sej så nära LW eftersom LW skulle tycka ännu sämre om det än vad HD gjorde.
Citera
2021-08-20, 16:51
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Enligt Sill*en tyckte HD att det var värt att bosätta sej så nära LW eftersom LW skulle tycka ännu sämre om det än vad HD gjorde.

Det var väl ett sätt att markera mot LW att hon inte hade någon makt över HD längre. Att HD gjorde som hon ville och att det inte angick LW.

LW försökte ju förhindra det. Hon gav bl.a. SD order om att se till så att HD inte flyttade dit. Hon var en narcissist som trodde att hon var universums medelpunkt och att alla skulle lyda henne. Hon var likadan mot alla. Någon fick nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in