Citat:
Det är ingen skillnad i detta fall mot andra rent principiellt. Har du missat att när hon skickade in köpekontraktet digitalt till lantmäteriet så saknades första gången en sida, om jag minns rätt där priset framgår. Vid nästa gång så var kontraktet komplett insänt och då blev resultatet att lagfarten är vilande. Detta har beskrivits tidigare. Sånt kan hända om du skannar in ett flersidigt dokument och det tar fler sidor samtidigt. Kan du förklara för mig varför Lantmäteriet sände tillbaka köpekontraktet och hänvisade Ebba Busch att vända sig till domstol om hon vill ha lagfart? Två gånger.
Der du tar upp är allmänna erfarenheter och hur folk flest agerar, eller hur det kan gå till när man har ett köpekontrakt eller köpebrev, eller både och.
Men det du framför gäller inte denna sak. Av hela upplägget och ansökan om lagfart är jag övertygad att Ebba Busch enda intention var att få lagfart eftersom hon trodde hon var färdig med Esbjörn. Det var när slarva majan insåg att Oops nu har det skitit sig, som hon köpte ord hos en advokat. Ebbas agerande modus operandi finputsades till den sedvanliga fastighetsrätten med hopp att Esbjörns ombud skulle vara okunnig och dum.
Der du tar upp är allmänna erfarenheter och hur folk flest agerar, eller hur det kan gå till när man har ett köpekontrakt eller köpebrev, eller både och.
Men det du framför gäller inte denna sak. Av hela upplägget och ansökan om lagfart är jag övertygad att Ebba Busch enda intention var att få lagfart eftersom hon trodde hon var färdig med Esbjörn. Det var när slarva majan insåg att Oops nu har det skitit sig, som hon köpte ord hos en advokat. Ebbas agerande modus operandi finputsades till den sedvanliga fastighetsrätten med hopp att Esbjörns ombud skulle vara okunnig och dum.
Du får tro vad du vill om hennes avsikt men vill du att andra ska tro på dig så får du nog ha lite mer stöd än bara din känsla. Jag ser inga tecken på nåt annat upplägg än som vilken fastighetsaffär som helst avseende dokument.
Varför kom hon då till slutregleringsmötet på banken för att betala? Jo för att det var nästa steg i affären.