2021-08-18, 17:27
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Svajballehögern som sitter och runkar i tråden till Bulletins alla ”jättebra” artiklar dvs texter som konstaterar att ” invandringen är ohållbar”, ”Sverige tål inte hög invandring” , ”Folket byts ut”, samma sak som gick att läsa på FB för 25 år sedan eller vad SD sade och Afs numer säger.
Nu har minsann svajballehögern vaknat, en massa dårar som älskade Reinfeldt verkar numera tro att Kristersson eller Ebba Busch skall frälsa villamoderaterna ifrån ondo.
Det enda som är oändligt är människans dumhet, villamoderaterna som köper Bulletin ger syn för sägen.

Så du tycker det vore bättre om de fortfarande älskat Reinfeldt och tyckt invandringen var förträfflig? Du tycker att endast de som var mot invandring för 25 år sedan får vara det? Invandringskritikerna får aldrig bli mer än 1 % av befolkningen?
Citera
2021-08-18, 17:43
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Så du tycker det vore bättre om de fortfarande älskat Reinfeldt och tyckt invandringen var förträfflig? Du tycker att endast de som var mot invandring för 25 år sedan får vara det? Invandringskritikerna får aldrig bli mer än 1 % av befolkningen?
Varför inte, det är väl det de indirekt fortsätter att göra. Eller tror du på allvar att Ebba Bush och Kristersson kommer göra något åt dagens situation?
Nu handlar det väl om att sitta och hylla en skitpublikation som konstaterar fakta men vill fortsätta köra Sverige i botten men av andra skäl och på tvåans växel.
Citera
2021-08-19, 18:52
Medlem
BIB3ls avatar
Bullen växer. Bra perspektiv, och därtill ämnen som msm inte belyser. Bullen är det som Public Service borde vara.

PS Vad betyder svajballe?
Citera
2021-08-19, 19:52
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Svajballehögern som sitter och runkar i tråden till Bulletins alla ”jättebra” artiklar dvs texter som konstaterar att ” invandringen är ohållbar”, ”Sverige tål inte hög invandring” , ”Folket byts ut”, samma sak som gick att läsa på FB för 25 år sedan eller vad SD sade och Afs numer säger.
Nu har minsann svajballehögern vaknat, en massa dårar som älskade Reinfeldt verkar numera tro att Kristersson eller Ebba Busch skall frälsa villamoderaterna ifrån ondo.

Det enda som är oändligt är människans dumhet, villamoderaterna som köper Bulletin ger syn för sägen.

Det lutar onekligen åt det hållet. Väl observerat. Det är förvisso sant, men man kunde ju önska sig lite mer kött på benen. Hur går vi vidare? Eller räcker det med att observera från sidlinjen för Bulletins krönikörer?
Citera
2021-08-20, 06:28
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Det lutar onekligen åt det hållet. Väl observerat. Det är förvisso sant, men man kunde ju önska sig lite mer kött på benen. Hur går vi vidare? Eller räcker det med att observera från sidlinjen för Bulletins krönikörer?
Repatriering och grundlagsändringar för återkallade medborgarskap är två förslag som inte verkar inte ha det lyckas att tränga in i skribenternas fingerborgsdjupa idékälla.

Tycker svajballehögern att SD och Afs är för rysliga så kan de dra lärdom av Danmarks sossar, eller varför inte Finland.
Citera
2021-08-20, 09:34
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Repatriering och grundlagsändringar för återkallade medborgarskap är två förslag som inte verkar inte ha det lyckas att tränga in i skribenternas fingerborgsdjupa idékälla.

Tycker svajballehögern att SD och Afs är för rysliga så kan de dra lärdom av Danmarks sossar, eller varför inte Finland.
Du undviker att svara på frågan. Vad betyder svajballe/svajballehögern?

Vi har varit rätt förskonade från den sortens retorik i detta forum, men…
Citera
2021-08-20, 10:13
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l

Att konstatera faktum, dvs att Sverige står med dynga upp till knäna lär inte hjälpa om vi nu står med dynga upp till knäna.
Rimligen bör dessa hyllade krönikörer på den av svajballehögern så uppskattade publikationen Bulletin komma med konkreta ställningstaganden hur vi slipper stå med dynga upp till knäna.
Eller skall svajballehögern fortsätta att vakna 25 år efter alla andra?
Som jag skrev, hur agerar ex Danmark? Eller nu Polen?
Fast nu verkar det bekvämast att skriva små essäer om vikten av sunt förnuft och vikten av att ta in verkligheten. Sen fortsätter svajballehögern att rösta för asylinvandring och att importera tiotusentals pizzabagare, trädgårdsarbetare, städare och Foodorabud från icke EU-länder.

Det lär inte hända att Bulletins skribenter vaknar, så varför ens ödsla tid på att hylla Bulletin?
Senast redigerad av Sonnenwende 2021-08-20 kl. 10:20.
Citera
2021-08-20, 10:54
Medlem
Intotherainbows avatar
Citat:

Det betyder, den så kallade högern som påstår sig stå upp för Sverige som nation och Sveriges intressen för att sedan spendera all vaken tid åt att diskutera ämnen relaterade till ekonomi, arbetsmarknad, brottslighet m.m. De kan bara konstatera felen med invandringspolitiken men aldrig några lösningar.

Vad alla dessa självutnämnda högermänniskor har gemensamt är att de inte kan formulera en endaste mening där vita Svenska män och pojkar sätts centrum och får sina intressen lyfta. Dessa två grupper ska helst hålla tyst och betala.
Citera
2021-08-20, 11:06
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:

Rent bokstavligt betyder det väl att man har halvstånd. Lemmen har rest sig ett par centimeter men står inte i topp. Är halvslak. Den svajar.

Metaforen borde vara att dessa skribenter vågar gå en liten bit i retoriken men inte fullt ut. Stake saknas.

Därav svajballe.

Min egen hemsnickrade teori, blir gärna rättad om jag har fel.

I sak kan jag hålla med Sonnenwende. Det går ju så klart att tänka "allt är bättre än inget" och det kan jag i viss mån hålla med om också.

Men det räcker inte för att rädda landet.

Det borde vara slut på halvkvädna visor vid det här laget. Alla, verkligen alla, inklusive henvänstern, vet om de här problemen som det nu yrvaket ältas om.

Men vad är lösningen? Det är väldigt tyst på den fronten.
Senast redigerad av Nordanvindarna 2021-08-20 kl. 11:10.
Citera
2021-08-27, 08:22
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Rent bokstavligt betyder det väl att man har halvstånd. Lemmen har rest sig ett par centimeter men står inte i topp. Är halvslak. Den svajar.

Metaforen borde vara att dessa skribenter vågar gå en liten bit i retoriken men inte fullt ut. Stake saknas.

Därav svajballe.

Min egen hemsnickrade teori, blir gärna rättad om jag har fel.

I sak kan jag hålla med Sonnenwende. Det går ju så klart att tänka "allt är bättre än inget" och det kan jag i viss mån hålla med om också.

Men det räcker inte för att rädda landet.

Det borde vara slut på halvkvädna visor vid det här laget. Alla, verkligen alla, inklusive henvänstern, vet om de här problemen som det nu yrvaket ältas om.

Men vad är lösningen? Det är väldigt tyst på den fronten.
Vi har väl ett ”lysande” exempel i Lars Adaktusson och hans vurmande för att fortsätta importen av bidragsturister.
Där har vi KD i ett nötskal, svajballehögern i sin prydno.
Under tiden skjuts det och kaosas det i ort efter ort, tusentals bilar eldas upp årligen, polisen springer runt i cirklar, ingen vill prata med en myndighet utan pondus och våldskapital.
Att kaoset har ett direkt samband med invandringen verkar Bulletins skribenter inte våga att nämna.
Bulletins skribenter konstaterar faktum och att något måste göras, men vad?
Vad är stoppad invandring, frånträda konventioner , ändrad grundlag för att kunna ta av nya svenskar medborgarskapet om de inte sköter sig etc.
Radikala men nödvändiga metoder.
Men den totalt värdelösa svajballehögern sitter tysta som små möss, de kanske stämplas som rasistnazister av Bonnier och blir utan jobb.
Citera
2021-09-10, 22:48
Medlem
Bulletin är ju en produkt av en frispråkig kurd med gott öga till det stora landet i Väster och dess karriär och rikedomsmöjligheter och med en mycket positiv inställning till marknadsliberalism. I grund och botten skiter han naturligtvis i Sverige även om han givit ut en skarpsinnig bok som pekar på att vår immigration är ohållbar.

Jag tror Tinos drivkraft främst är att lyckas ekonomiskt och bräda brorsan som ju på ett sätt har en mer framgångsrik karriär rent formellt.

I den nuvarande situationen passar Tinos agenda också timbrohögern som ett sätt att locka packet att rösta på M och KD istället för SD. Kaka söker maka. Därav den otrolig boost bloggen fick inledningsvis med massa timbroanstrukna skribenter.

Att sedan det vänsterliberala mediesverige gick bärsärk såg nog både Bulletin och Timbro som ett plus, moderataspiranter och vacklande SD:are misstror ju dem redan.

Jag skiter i om de rekryterar judar eller maorier men att överhuvudtaget tycka att en inte ens svenskspråkig amerikan skall kirra biffen är ju löjligt. Visar ju bara på att Tino inte tror på svenskarna och helt saknar sinne för den språkliga och kulturella viktens betydelse för en publikation som lutar åt det konservativa. Men Tino behärskar ju inte själv svenska så bra så vem är egentligen förvånad? Bulletin känns oerhört skitnödigt och artificiellt. Fast jag slutade läsa i somras så jag vet ju inte ens vad jag pratar om...
Citera
2021-09-11, 01:52
Medlem
ChipChipChips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Har du eller ngn annan lyssnat igenom den dryga två timmar långa podden? Jag har kämpat mig igenom ca 50 minuter ostrukturerat snack. Suck.

Andrew Rosenthal framför många tvärsäkra och knäppa ståndpunkter t.ex. att en stor andel av heterosexuella män har homosexuella erfarenheter. Det kanske stämmer för judisk befolkning i USA (Rosenthal deklarerar att han själv har homosexuella erfarenheter) - men jag betvivlar, att det rakt av kan generaliseras till en svensk manlig befolkning.

Om Andrew Rosenthals egen syn på tillvaron vad det lider skulle komma att påverka Bulletins utblick, så skulle Bulletin nog förlora en stor del av sin läsekrets. Vi får hoppas att Rosenthals inflytande stannar vid redaktionellt hantverksarbete.

Jag har verkligen inte lyssnat på hela avsnittet, mest för att Jannik är så outhärdligt dålig på att intervjua sina gäster. Däremot har jag lyssnat på delar av intervjun, och vad jag hört framstår Andrew som en vanlig amerikansk lib. Vad han tycker och tänker om folks läggning specifikt är jag inte så intresserad av.

Men jag skulle nog inte vara orolig att hans perspektiv spiller över på resten av sajten, för det kommer inte ägarna tillåta.

Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Visserligen håller jag med många av krönikörerna i deras åsikter, men det börjar bli lite väl vattniga drapor nu. Självklarheter som torgförs som någon slags nyskapande, jag vet inte vad.
Det låter nästan som att du beskriver banalitetens drottning - Carolin Dahlman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in