Citat:
Ursprungligen postat av
Nordanvindarna
Rent bokstavligt betyder det väl att man har halvstånd. Lemmen har rest sig ett par centimeter men står inte i topp. Är halvslak. Den svajar.
Metaforen borde vara att dessa skribenter vågar gå en liten bit i retoriken men inte fullt ut. Stake saknas.
Därav svajballe.
Min egen hemsnickrade teori, blir gärna rättad om jag har fel.
I sak kan jag hålla med Sonnenwende. Det går ju så klart att tänka "allt är bättre än inget" och det kan jag i viss mån hålla med om också.
Men det räcker inte för att rädda landet.
Det borde vara slut på halvkvädna visor vid det här laget. Alla, verkligen alla, inklusive henvänstern, vet om de här problemen som det nu yrvaket ältas om.
Men vad är lösningen? Det är väldigt tyst på den fronten.
Vi har väl ett ”lysande” exempel i Lars Adaktusson och hans vurmande för att fortsätta importen av bidragsturister.
Där har vi KD i ett nötskal, svajballehögern i sin prydno.
Under tiden skjuts det och kaosas det i ort efter ort, tusentals bilar eldas upp årligen, polisen springer runt i cirklar, ingen vill prata med en myndighet utan pondus och våldskapital.
Att kaoset har ett direkt samband med invandringen verkar Bulletins skribenter inte våga att nämna.
Bulletins skribenter konstaterar faktum och att något måste göras, men vad?
Vad är stoppad invandring, frånträda konventioner , ändrad grundlag för att kunna ta av nya svenskar medborgarskapet om de inte sköter sig etc.
Radikala men nödvändiga metoder.
Men den totalt värdelösa svajballehögern sitter tysta som små möss, de kanske stämplas som rasistnazister av Bonnier och blir utan jobb.