2021-08-09, 12:06
Medlem
Ankdammsmans avatar
Trevligt att den fortfarande lever. En del bra artiklar till och med.
Citera
2021-08-09, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChipChipChip
Man kan ju fråga sig varför man anställer en "PK-amerikan" som redaktör, som varken kan språket eller nåt om landet. Att döma av hur många som svarade på klåparen Tino Sanandajis förfrågan, så hade de nog inte så mycket att välja på.

Nån som har koll på deras ekonomiska situation? Har de hunnit bränna alla pengar från senaste tillskottet?
Högerfolk är vansinnigt förälskade i allt som har med USA att göra.
Amerikansk dialekt och självsäkerhet blir därför en merit som är svår att överträffa.
Citera
2021-08-09, 12:57
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman

Japp. Den kategoriskt negativa kritiken av Bulletin låter det bästa bli det godas fiende.
Citera
2021-08-09, 14:11
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Japp. Den kategoriskt negativa kritiken av Bulletin låter det bästa bli det godas fiende.
Jag håller med. Jag finner ett flertal läsbara och intressanta artiklar i princip varje dag. Ofta väljer de ett perspektiv, eller berör ämnen, som jag inte finner i ”gammelmedia”.
Citera
2021-08-09, 17:19
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChipChipChip
Kanske inte på Bulletin, men på andra ställen, bl.a. i Jannik Svenssons podd: https://poddtoppen.se/podcast/1463215688/samtal/andrew-rosenthal

Har du eller ngn annan lyssnat igenom den dryga två timmar långa podden? Jag har kämpat mig igenom ca 50 minuter ostrukturerat snack. Suck.

Andrew Rosenthal framför många tvärsäkra och knäppa ståndpunkter t.ex. att en stor andel av heterosexuella män har homosexuella erfarenheter. Det kanske stämmer för judisk befolkning i USA (Rosenthal deklarerar att han själv har homosexuella erfarenheter) - men jag betvivlar, att det rakt av kan generaliseras till en svensk manlig befolkning.

Om Andrew Rosenthals egen syn på tillvaron vad det lider skulle komma att påverka Bulletins utblick, så skulle Bulletin nog förlora en stor del av sin läsekrets. Vi får hoppas att Rosenthals inflytande stannar vid redaktionellt hantverksarbete.
Citera
2021-08-09, 23:24
Medlem
Ograsts avatar
Påminner inte Bulletin om regalskeppet Vasa? En skapelse som vid första anblick framstod som ståtlig och som kantrade vid första vindpust!
Citera
2021-08-10, 05:49
Medlem
Gillar Bulletin mer och mer.
Till skillnad från sina konkurrenter DN och SvD skriver dom inte något om bluffrapporten från IPCC.
Det visar på stor integritet att inte hänga på lögnen om klimathotet.
Hoppas nu att dom vågar vara lika rakryggade gällandes aborter, HBTQ-frågor, islam och verkligen sätta ner foten.
Citera
2021-08-10, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Påminner inte Bulletin om regalskeppet Vasa? En skapelse som vid första anblick framstod som ståtlig och som kantrade vid första vindpust!

Ja, eller mer om det här: https://www.youtube.com/watch?v=h8zH25-T4lg
Citera
2021-08-10, 17:28
Medlem
NoTruces avatar
Visserligen håller jag med många av krönikörerna i deras åsikter, men det börjar bli lite väl vattniga drapor nu. Självklarheter som torgförs som någon slags nyskapande, jag vet inte vad.
Citera
2021-08-11, 01:07
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Har du eller ngn annan lyssnat igenom den dryga två timmar långa podden? Jag har kämpat mig igenom ca 50 minuter ostrukturerat snack. Suck.

Andrew Rosenthal framför många tvärsäkra och knäppa ståndpunkter t.ex. att en stor andel av heterosexuella män har homosexuella erfarenheter. Det kanske stämmer för judisk befolkning i USA (Rosenthal deklarerar att han själv har homosexuella erfarenheter) - men jag betvivlar, att det rakt av kan generaliseras till en svensk manlig befolkning.

Om Andrew Rosenthals egen syn på tillvaron vad det lider skulle komma att påverka Bulletins utblick, så skulle Bulletin nog förlora en stor del av sin läsekrets. Vi får hoppas att Rosenthals inflytande stannar vid redaktionellt hantverksarbete.

Det stora problemet med honom är inte hans ståndpunkter utan att han är för amerikansk på ett allt för jobbigt sätt och pratar på ett sätt som bara amerikaner är bekväma med. Det finns amerikaner som kan uttrycka sig på ett sätt som folk i Sverige kan relatera till men Andrew Rosenthal är bara för amerikansk.
Citera
2021-08-11, 08:03
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Det stora problemet med honom är inte hans ståndpunkter utan att han är för amerikansk på ett allt för jobbigt sätt och pratar på ett sätt som bara amerikaner är bekväma med. Det finns amerikaner som kan uttrycka sig på ett sätt som folk i Sverige kan relatera till men Andrew Rosenthal är bara för amerikansk.
Så en perverterad jubelidiot som har talets gåva och kan de kulturella koderna är okej med andra ord.
Tänkte du verkligen igenom det du skrev?
Citera
2021-08-11, 11:07
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Så en perverterad jubelidiot som har talets gåva och kan de kulturella koderna är okej med andra ord.
Tänkte du verkligen igenom det du skrev?

Nej men hade blivit mindre irriterande. Det ena tar ju inte ut det andra. Nu framstår han som en vänstervariant av Alex Jones som också är en amerikan man inte orkar lyssna på.

Efter att ha tänkt efter lite är Alex Jones faktiskt inte lika jobbig att lyssna på.

Han är åtminstone inte politisk chefredaktör. Att han kan vara något sorts godhetsalibi kan faktiskt vara möjligt.
Senast redigerad av Avsiktaren 2021-08-11 kl. 11:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in