Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Förstår mig inte på ditt resonemang faktiskt. Denna tråd handlar ju om corona. Vill man slippa avlida i trafiken är ju säkerhetsbälte ett alternativ. Vill man undvika lungcancer kan man ju undvika rökning. Vill man undvika hjärt-kärl sjukdomar är det bra att hålla vikten. Men på vilket sätt skulle riskerna för andra dödsorsaker öka, om man undviker att dö av corona? Eller undviker du säkerhetsbälte för att du kan då av cancer? Är det så du tänker? Kör utan hjälm för att du kan dö av stroke? Förstår mig inte på den här relativiseringen ärligt talat.
Aha, förlåt mig. Jag vidareutvecklar mitt resonemang så att även du kan begripa. Hur kan du vara så säker på att den
tredje sprutan
inte orsakar någon oönskad sidoeffekt, i kombination med de två första doserna?
Den
tredje dosen kanske är harmlös i labbstudierna, men hur interagerar den med den
första dosen i din kropp? Den som du fick fem månader tidigare. Och den
fjärde dosen, som genomgått de standardiserade testerna i labbet, hur samverkar den med den
andra dosen du fick? Sju månader tidigare. Av ett helt annat fabrikat.
Och den
femte injektionen, som labbmössen inte dog av, hur kommer den att påverka ditt naturliga immunsystem i kombination med den
tredje sprutan du fick. Åtta månader tidigare. Från en annan tillverkare. Har du gjort några studier på detta? För myndigheterna har inte hunnit med detta ännu. Av förklarliga skäl. Dom har viktigare saker att tänka på.