2021-08-18, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Var det någon som filmade ?
Läste på Karlskrona Prides Facebook att händelsen spelats in, isåfall borde det vara ute snart

Jag var som sagt inte där under incidenten, men med parets track record, så lär väl filmen "raderats" med hänvisning till att oskyldiga syns eller att de inte vill hänga ut polismännen eller något annat ädelt syfte.

Även om poliser ibland beter sig väldigt illa, så är jag vanligtvis väldigt tveksam till såna här historier.
Med tanke på parets historik så skulle jag bli ytterst förvånad om de talade sanning.
Citera
2021-08-18, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImYou
Jag var som sagt inte där under incidenten, men med parets track record, så lär väl filmen "raderats" med hänvisning till att oskyldiga syns eller att de inte vill hänga ut polismännen eller något annat ädelt syfte.

Även om poliser ibland beter sig väldigt illa, så är jag vanligtvis väldigt tveksam till såna här historier.
Med tanke på parets historik så skulle jag bli ytterst förvånad om de talade sanning.

Du menar stå på utsattas sida oavsett hur mycket hot man får, ordna stora fester, och skita i vad folk tycker?
Måste säga att gillar folk som vågar vara sig själva och fixa en orgie i poolen ;-)
Citera
2021-08-19, 07:53
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SSUpp
Du menar stå på utsattas sida oavsett hur mycket hot man får, ordna stora fester, och skita i vad folk tycker?
Måste säga att gillar folk som vågar vara sig själva och fixa en orgie i poolen ;-)

Du menar att framhäva sig själv och sko sig själv på olika sätt genom diverse organisationer och det offentliga. Konstant störa grannar, uppträda redlöst berusad och bråka, att inte kunna följa regler och bestämmelser och ljuga och fuska.. ja det är inte att vara sig själv, det är att vara omogen, korkad och tragisk.
Citera
2021-08-19, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SSUpp
Nja, läste med intresse men har svårt att se att just LOB (som polisen själva anger) skulle hålla för en person skriven på adressen ”Poliserna skulle enligt JO ha använt en annan skyddslagstiftning för att omhänderta personen.”

Var säger JO det? Länka gärna!
Om det är tveksamt om det går att Lobba personen, då kan dom omhänderta personen istället med stöd av Polislagens 13 paragraf!
Citera
2021-08-19, 15:57
Medlem
Det står att det är 2 personer ur organisationen som blivit sexuellt ofredade i samband med att polisen gjorde ingripanden.
Är det båda husägarna?
Citera
2021-08-19, 19:24
Medlem
Citat:
Jag var i en grannfastighet den kvällen, men hade gått innan ingripandet.

Partyt började tidigt med hög, technoliknande musik. Det gick inte att titta på film där jag var, trots stängda fönster. Säkert uppskattat av alla grannar som skulle jobba på fredagen.

Runt 22 står vi på balkongen pga allt oljud från festen. För oinvigda så är partyt i kvarterets enda villa och resten är höghus. Festen från villan har discoljus, som de låter gå över grannfastigheterna, så ljus i alla färger sveper över grannarnas fönster. Volymen har ökat en hel del sen jag kom dit.

Plötsligt sänks volymen och en kvinna från gården (uppenbart vem) skriker högt: "Denna vill jag att grannarna ska höra!" och sen börjar en ny låt, på ännu högre volym.

Det är synd att det ska gå ut över Pride, när två narcissistiska vuxenfjortisar, lever rövare. Pride Karlskrona borde avpollettera det här paret.

För er som vill fördjupa er så rekommenderar jag de andra trådarna om Mattias Liedholm. Förklaringen vid fortkörningen säger en del. 😂
Vilka är de andra trådarna? Har försökt söka men sökfunktionen verkar ur funktion.
Citera
2021-08-20, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sofelid
Vilka är de andra trådarna? Har försökt söka men sökfunktionen verkar ur funktion.

Använd Google, sök på efternamnet och flashback.
Citera
2021-08-20, 09:40
Medlem
Citat:
Det står att det är 2 personer ur organisationen som blivit sexuellt ofredade i samband med att polisen gjorde ingripanden.
Är det båda husägarna?

Man får ju det intrycket, och att de två var de enda som var hemma(och i bubbelpoolen) när polisen kom. Men skulle vara intressant att veta.
Citera
2021-08-20, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Man får ju det intrycket, och att de två var de enda som var hemma(och i bubbelpoolen) när polisen kom. Men skulle vara intressant att veta.
Nja Ssupp som verkar känna paret bra har sagt att Polyföreningen var där
Citera
2021-08-20, 16:03
Medlem
Citat:
Nja Ssupp som verkar känna paret bra har sagt att Polyföreningen var där

Visst ja! Det glömde jag Hehe.
Citera
2021-08-21, 19:01
Medlem
Citat:
Använd Google, sök på efternamnet och flashback.
Tackar!
Citera
2021-08-21, 19:17
Medlem
Vad är denna ML dömd för tidigare? Och vet skolan han jobbar på om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in