Citat:
Ursprungligen postat av
baraflisan
1: Är det någon större skillnad på ruset när det gäller tabletter eller kapslar? (Alltså bortsätt från tiden till det slår)
2: fick tram av en kompis kompis, som senare visade sig kunna vara lyrica.. jätte dumt, bespara krafterna för moralpredikan. Om jag säger att jag drömde vaken, tappade balans, upplevde allting i vågor, ville inte göra någonting förutom att ”drömma”, ingen ångest dock bakis i form av balansen var skev och huvudvärk. Låter det som tram eller lyrica? Första gången och älskade det så vill gärna veta vad det var 😂
För mig låter det som Lyrica när du nämner ”tappade balans” iaf.
På lyrica kände jag mig rejält berusad, t.o.m. sluddrade när jag pratade (vilket var rätt pinsamt på t.e.x arbetet då jag har mycket direkt kundkontakt), hade även svårt med balansen som sagt, jag tappade fokus och synen blev ”dimmig” så dom var inget för mig, och läkaren bytte till Tramadol istället.
När jag väl tog tramadol blev jag pigg som tusan, handlingskraftig, gladde mig åt minsta lilla (bara det med att ta veckans 🧺 gjordes med ett leende på läpparna och i en sällan tidigare skådad hastighet), jobbet gick som en dans, blev (om möjligt..😂 ) ännu mer social!
Dvs bara ”fördelar”, om jag höll mig till förskriven dosering då vill säga.
Tog jag nån extra blev jag istället noddig vilket jag inte gillade.
Var försiktig, tramadol är ett förrädiskt preparat just eftersom man mår så förtvivlat bra på dom precis som du själv beskriver
”första gången och älskade det”.
Det kan ganska snabbt bli den värsta kärleksrelation du gett dig in i, och som är otroligt svår att avsluta.
För hög dos innebär risk för kramp (men man kan givetvis krampa på lägre doser också), och när du väl behöver högre och högre dos och toleransen skjuter i höjden som den kommer göra (när trammen inte ”hjälper” mer), då är det lätt att man går över till tyngre piller, ex OxyContin, allt för att få tillbaka ”den där” känslan igen som tramadolen från början gav en.
Så tänk efter ett varv till, att bli fast i ett opioidberoende är det sista du vill..
Lycka till 🍀