Citat:
Ursprungligen postat av
HepCat-X
En hel del av snacket om valfusk är utan tvekan dogwhistle för ett förtrytsamt: "det var inte tillräckligt mycket Jim Crow och voter suppression den här gången! Negrerna, alla latinos, ogifta fattiga mödrar och underklassen fick alldeles för stora möjligheter att fritt gå och rösta och då gick det också åt helvete! DET måste vi ändra på!"
Förvisso måste jag medge att folk som vill undersöka valet kan behöva komma med bra argument givetvis så vore detta önskvärt och jag har absolut inget emot att ni påpekar detta explicit.
Men det blir bara konstig rappakalja att förutse folks motiv om man inte förstår dem först, lika bra att undvika detta om vi vill uppnå en vettig diskusion dvs, vilket jag måste förutsätta att vi vill givetvis.
Personlig åsikt, vi har i alla fall en lite konstigt situation och vi får helt enkelt vänta och se vad det pågående utvärderingen som sker inom AZ county ger.
Ingen större vits att spekulera för mycket personligen då jag saknar information om denna undersökning för närvarande.
Jag hade hoppats att rapporten skulle komma inom kort och vi kunde ev avsluta det nu pågående kapitlet med valfusk-undersökningar.
Skulle dock inte bli förvånad om den kanske blir försenad, kanske till September.....