2021-08-19, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Du hävdar det ja. Och ändå kan du inte visa på ett enda exempel på hur det s.k "fusket" skulle ha gått till.

Denna tråd är fantastisk. Trots så många inlägg finns inte ett enda bidrag om rapporterade incidenter som har lett till någon åtgärd i USA:s rättssystem. Och Biden är fortfarande presidenten, nästan ett år efter fuskvalet. Ett fuskval som Trump predikerade långt innan valet startade.
Vi borde analysera hur man lyckas fuska stort utan att någon upptäcker något inom 10 månader.
2021-08-19, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Pågår ett antal audits och fler är på gång. Dröjer nog länge tills vi sett slutet på detta.

Och det tycker du dessutom är rimligt? Du tror inte att det skadar demokratin att hålla på att ifrågasätta hela tiden utan någonsin hitta bevis? Varje utredning som inte hittar bevis blir ett argument för ytterligare en utredning och så fortsätter det tills någon hittar något som du vill hitta.

Stärker det demokratin att man har 118 utredningar som inte visar på fusk men så har man en som visar att det fuskades och då hävdar man att saken är självklar: fusk förekom! Ytterligare utredning för att motbevisa den behövs inte, eftersom saken nu är klar! Till skillnad mot de första 118 utredningarna som bara var fake.... Stärker detta agerande demokratin enligt din mening?
Senast redigerad av Auric 2021-08-19 kl. 16:37.
2021-08-19, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Pågår ett antal audits och fler är på gång. Dröjer nog länge tills vi sett slutet på detta.
14e december, 2020. Efter det var Bidens alla elektorröster lagda och han i all mening blev USAs nya president även om han skulle sväras in ungefär en månad senare. Allt därefter har varit tomma tunnor som skramlat. Du kommer inte tro det men det var en snubbe i tråden här nyss som nu i jag vet inte hur många inlägg påstått sig ha "oändligt" med teorier och bevis för det här valfusket men när vi frågar honom om exempel kan han inte säga ett enda då vet man att det gått på tomgång länge!
2021-08-19, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Och det tycker dessutom är rimligt? Du tror inte att det skadar demokratin att hålla på att ifrågasätta hela tiden utan någonsin hitta bevis? Varje utredning som inte hittar bevis blir ett argument för ytterligare en utredning och så fortsätter det tills någon hittar något som du vill hitta.

Stärker det demokratin att man har 118 utredningar som inte visar på fusk men så har man en som visar att det fuskades och då hävdar man att saken är självklar: fusk förekom! Ytterligare utredning för att motbevisa den behövs inte, eftersom saken nu är klar! Till skillnad mot de första 118 utredningarna som bara var fake.... Stärker detta agerande demokratin enligt din mening?
Dom är inte ute efter demokrati. Det är ju inte Trump heller - att låtsas som det är därför de pushar för de här auditsen är att ge dem för mycket. Tycker vi märker det här i tråden också, nu är det väldigt få som faktiskt försöker diskutera - det märks att de gett upp men de har inte så himla mycket att vinna på att erkänna det. Jag tror de flesta här inne som vi argumenterar mot vet att Bidens vinst var legitim.
2021-08-19, 16:11
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
14e december, 2020. Efter det var Bidens alla elektorröster lagda och han i all mening blev USAs nya president även om han skulle sväras in ungefär en månad senare. Allt därefter har varit tomma tunnor som skramlat. Du kommer inte tro det men det var en snubbe i tråden här nyss som nu i jag vet inte hur många inlägg påstått sig ha "oändligt" med teorier och bevis för det här valfusket men när vi frågar honom om exempel kan han inte säga ett enda då vet man att det gått på tomgång länge!

"Har redovisats i denna tråd tusentals gånger."
2021-08-19, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av siister

"Jag tänker inte googla åt dig. Även om du är för dum för att göra det själv." = Någon på youtube skrek "VALFUSK" med övertygelse och då räcker det för mig

"LÄS i tråden. Det finns MASSOR av Bevis"= Jag skäms för att redovisa min egentliga källa som är Qanon/codemonkeyz telegramsida
2021-08-19, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
En hel del av snacket om valfusk är utan tvekan dogwhistle för ett förtrytsamt: "det var inte tillräckligt mycket Jim Crow och voter suppression den här gången! Negrerna, alla latinos, ogifta fattiga mödrar och underklassen fick alldeles för stora möjligheter att fritt gå och rösta och då gick det också åt helvete! DET måste vi ändra på!"

Förvisso måste jag medge att folk som vill undersöka valet kan behöva komma med bra argument givetvis så vore detta önskvärt och jag har absolut inget emot att ni påpekar detta explicit.

Men det blir bara konstig rappakalja att förutse folks motiv om man inte förstår dem först, lika bra att undvika detta om vi vill uppnå en vettig diskusion dvs, vilket jag måste förutsätta att vi vill givetvis.

Personlig åsikt, vi har i alla fall en lite konstigt situation och vi får helt enkelt vänta och se vad det pågående utvärderingen som sker inom AZ county ger.
Ingen större vits att spekulera för mycket personligen då jag saknar information om denna undersökning för närvarande.
Jag hade hoppats att rapporten skulle komma inom kort och vi kunde ev avsluta det nu pågående kapitlet med valfusk-undersökningar.
Skulle dock inte bli förvånad om den kanske blir försenad, kanske till September.....
2021-08-19, 16:35
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:

Kanske inte tusen % men ett av Rudys tyngsta var ju countyt med ett valdeltagande på 700%. Det är ju sådant han skulle dragit till domstol och hävdat valfusk. Jag tycker DJT kunde hjälpt till lite och tipsat om vilka bevis som skulle visas upp i domstol. Som det var nu så visades inget upp och då blir lätt soppan lite tunn.

Stop The Big Shit

Mike Pensé
2021-08-19, 16:36
Medlem
Citat:

Men inte ett enda av de tusentals inlägg har kunnat kopplas till åtgärder i USA:s juridiska system.
Hur länge ska ni fortsätta att fantisera?
2021-08-19, 16:38
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45huddinge45
Men inte ett enda av de tusentals inlägg har kunnat kopplas till åtgärder i USA:s juridiska system.
Hur länge ska ni fortsätta att fantisera?

Nej, nej jag ingår inte i "ni". Svarade med ett citat på hur det brukar låta när man frågar om topplistan över valfusk
2021-08-19, 16:39
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirning
Förvisso måste jag medge att folk som vill undersöka valet kan behöva komma med bra argument givetvis så vore detta önskvärt och jag har absolut inget emot att ni påpekar detta explicit.

Men det blir bara konstig rappakalja att förutse folks motiv om man inte förstår dem först, lika bra att undvika detta om vi vill uppnå en vettig diskusion dvs, vilket jag måste förutsätta att vi vill givetvis.

Personlig åsikt, vi har i alla fall en lite konstigt situation och vi får helt enkelt vänta och se vad det pågående utvärderingen som sker inom AZ county ger.
Ingen större vits att spekulera för mycket personligen då jag saknar information om denna undersökning för närvarande.
Jag hade hoppats att rapporten skulle komma inom kort och vi kunde ev avsluta det nu pågående kapitlet med valfusk-undersökningar.
Skulle dock inte bli förvånad om den kanske blir försenad, kanske till September.....

September kan vara rätt, undrar mest vilket år.

Mike Pensé
2021-08-19, 16:41
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Kanske inte tusen % men ett av Rudys tyngsta var ju countyt med ett valdeltagande på 700%. Det är ju sådant han skulle dragit till domstol och hävdat valfusk. Jag tycker DJT kunde hjälpt till lite och tipsat om vilka bevis som skulle visas upp i domstol. Som det var nu så visades inget upp och då blir lätt soppan lite tunn.

Stop The Big Shit

Mike Pensé

Rudy hade även behövt en hel del hjälp för att inte förlora advokatlicensen i New York. Där hänvisade han till en massa bevis som domstolen aldrig fick se.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in