2021-08-19, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Testningen ökar givetvis konstant. Eller tror du att den minskar?

Lustigpelle där. Naturligtvis avses testfrekvensen och inte totala antalet testade.

Varför är det så jobbigt att acceptera att inte alla behöver vaccinera sig? Varför är ni så benägna att varenda jävel ska få det?
Citera
2021-08-19, 09:01
Medlem
movsds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Lustigpelle där. Naturligtvis avses testfrekvensen och inte totala antalet testade.

Varför är det så jobbigt att acceptera att inte alla behöver vaccinera sig? Varför är ni så benägna att varenda jävel ska få det?
Alla skall vara med, så alla kan känna sig lika mycket missnöjda.

Sjukt att man vill spruta in experiment-vaccin det inte finns långvarig forskning på. Alla mutationer som uppkommer pga av detta.
Citera
2021-08-19, 09:07
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Snyggt att du bytte argument där.

Lustigpelle?
Citera
2021-08-19, 09:11
Medlem
Citat:
Snyggt att du bytte argument där.

Lustigpelle?

Snyggt att du inte svarar på frågan. Alla ska inte vaccinera sig.
Citera
2021-08-19, 09:13
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Snyggt att du inte svarar på frågan. Alla ska inte vaccinera sig.

Du hade ingen fråga. Alla kommer inte att vaccinera sig.
Citera
2021-08-19, 09:15
Medlem
Citat:
Du hade ingen fråga. Alla kommer inte att vaccinera sig.

Det var tillocjmed två frågor. Vaccinet verkar ha försämrat din läsförmåga.

Ingen under 50 bör injiceras.
Citera
2021-08-19, 09:17
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Det var tillocjmed två frågor. Vaccinet verkar ha försämrat din läsförmåga.

Ingen under 50 bör injiceras.

Det är givetvis din åsikt och den verkar vara dåligt underbyggd. Men fäkta på du...
Citera
2021-08-19, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lennart42
Jag tog vaccin igår enbart för att slippa alla frågor och problem med ev kommande vaccinpass. Inte en tillräckligt stor fråga att ta strid för även om jag helst sluppit. Dels för att coronas farlighet känns väldigt överdrivet och för att biverkningarna inte känns fullt utredda. När jag stod i kön till vaccinationen retade jag mig också på att ngn rik gubbe som äger den privata mottagningen troligen hade en av sina lönsammaste dagar i livet. 1500 inbokade för vaccinering denna dag i Nordstan. Ett mkt enkelt ingrepp som vem som helst kunnat utföra - jag gissar på att betalningen motsvarar en vanlig undersökning och ett par hundralappar netto till ägaren per "kund" är nog ingen överdrift.

Men att det dör mindre nu , kanske beror att dom flesta äldre har fått sprutan, dom friska som inte har underliggande sjukdomar har oftast klarat sig bra, men ser man smittspridning nu är det mest ungdomar som blir sjuka, och dom har kanske inte hunnit vaccinera sig, och dom har oftast inte några farligare sjukdomar, men en jag jobbar har kol ,och skulle han få corona då finns det stor risk han hamnar på iva,jag har tagit båda sprutorna,och jag har inte blivit sämre ännu, men jag är inte heller rädd att bli smittad, folket stoppar i sig Ipren, Coca-Cola, Alvedon, chips öl sprit, andra mediciner ,och andra tillsatser utan att veta vad det är i det, men ,då tycker jag inte det spelar nån roll att ta sprutan,sen om jag skulle bli sjuk i Corona,det finns säkert nån risk för det med, men jag ångrar inte att jag tog sprutan,då får folk tycka vad dom vill
Citera
2021-08-19, 09:22
Medlem
Citat:
Det är givetvis din åsikt och den verkar vara dåligt underbyggd. Men fäkta på du...

Jag behöver inte fäkta. Jag är för valfrihet. Behöver alltså per definition inte fäkta. Du är för tvång. Per definition motsatsen.
Citera
2021-08-19, 09:23
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Jag behöver inte fäkta. Jag är för valfrihet. Behöver alltså per definition inte fäkta. Du är för tvång. Per definition motsatsen.

Du vill tvinga folk att inte ta vaccin. Om man ska använda din logik.
Citera
2021-08-19, 09:28
Medlem
Ali Mirazami var precis på svt-nyhetsmorgon.

Lögner, halvsanningar och nya definitioner på vaccin och flockimmunitet diskuterades.

Ali ville inte diskutera siffror," man ska inte binda sig till siffror 70-80%".

Vid 70-80% kanske den nya definitionen på flockimmunitet uppnås (Sverige är väldigt speciellt och fungerar inte som Island och Israel)

"Inga vaccin är 100%", ett annat guldkorn från Ali.

Tydligen någon högt uppsatt i skolvärlden som vill ha 12-17åringar vaccinerade i Stockholm, Ali svarade att vi inte vet mycket om biverkningar i stort och väldigt lite data från just den gruppen.

"Det har förekommit sånhär hjärtsäcksinflammation", ett annat guldkorn

Komedin fortsätter
Citera
2021-08-19, 09:35
Medlem
Citat:
Du vill tvinga folk att inte ta vaccin. Om man ska använda din logik.

Nejdå. Gå och vaccinera dig bäst du vill. Helst 10 doser per år. Ju fler desto bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in