Citat:
Ursprungligen postat av
Lennart42
Jag tog vaccin igår enbart för att slippa alla frågor och problem med ev kommande vaccinpass. Inte en tillräckligt stor fråga att ta strid för även om jag helst sluppit. Dels för att coronas farlighet känns väldigt överdrivet och för att biverkningarna inte känns fullt utredda. När jag stod i kön till vaccinationen retade jag mig också på att ngn rik gubbe som äger den privata mottagningen troligen hade en av sina lönsammaste dagar i livet. 1500 inbokade för vaccinering denna dag i Nordstan. Ett mkt enkelt ingrepp som vem som helst kunnat utföra - jag gissar på att betalningen motsvarar en vanlig undersökning och ett par hundralappar netto till ägaren per "kund" är nog ingen överdrift.
Men att det dör mindre nu , kanske beror att dom flesta äldre har fått sprutan, dom friska som inte har underliggande sjukdomar har oftast klarat sig bra, men ser man smittspridning nu är det mest ungdomar som blir sjuka, och dom har kanske inte hunnit vaccinera sig, och dom har oftast inte några farligare sjukdomar, men en jag jobbar har kol ,och skulle han få corona då finns det stor risk han hamnar på iva,jag har tagit båda sprutorna,och jag har inte blivit sämre ännu, men jag är inte heller rädd att bli smittad, folket stoppar i sig Ipren, Coca-Cola, Alvedon, chips öl sprit, andra mediciner ,och andra tillsatser utan att veta vad det är i det, men ,då tycker jag inte det spelar nån roll att ta sprutan,sen om jag skulle bli sjuk i Corona,det finns säkert nån risk för det med, men jag ångrar inte att jag tog sprutan,då får folk tycka vad dom vill