2021-08-18, 19:26
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Tror du att mitt resonemang är fel? Du verkar iaf ha svårt att släppa JS.

Antingen ligger mobil/stegräknare i hemmet medan JS är vid bullerplanket. Då borde stegräknaren markerat 0 steg under den kritiska tiden. Då är det verkligen vanskligt för JS och Åkl att bortse från detta. Försvaret borde ha kastat sej på detta!
Eller så är mobilen/stegräknaren vid bullerplanket - och då borde verkligen polisen ha kollat extra noga på JS. Och försvaret.
Eller så är mobilen i JS hem plus att stegräknaren under tiden för mordet registrerar 100 steg, 50 steg, 50 steg, 50 steg etc, som att en människa packar och pysslar och kollar mobilen lite då och då samtidigt som man rör sej i sitt hem.
Ett av dessa scenarion borde stämma.
I vilket fall torde det antingen styrka eller spräcka JS utsaga.
Det finns så klart varianten att JS mycket mycket gode vän (måste det i så fall vara) är i JS hem och simulerar packning, bärande på mobilen.
Vem skulle denne vän i så fall vara?

Vilket scenario anser du är det troliga? Finns det fler varianter?

Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Precis. Konstigt att HR dömde honom till 18 års fängelse utan några bevis. Tänk om han var oskyldig och fick en chock när han dömdes? Om det var därför han begick självmord? För att han visste hur svårt det skulle bli att överklaga domen. Tänk om det i framtiden kommer fram att någon annan begick mordet? T.ex. någon som bodde i området där LWs mobil kopplades upp.

Hur är det med den här adressen?

Karlsgatan 4 A lgh 1202
70341 Örebro
Flyttade till denna tidigare adress 2018-05-01

Eller den här?

Hertig Karls Allé 93
70340 ÖREBRO

Vilket av de alternativ jag räknar upp när det gäller JoSj är det som du menar är felaktiga?
Jag kan inte dra mej till minnes att du svarat på detta.
För det är väl JoSj du syftar på som bodde på HKA 93? (Har inte alla detaljer i huvet just nu…)
Citera
2021-08-18, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vet inte om jag hänger med vad du har läst.

Jag förmodar att du avser 11- 12 maj- 18 när du prtar om de "skumma typerna" i skogen

Ja, vi har olika uppfattningar om indicierna.

För egen del lägger jag stor vikt vid att någon gjort en inloggning vid 05- tiden på Lenas konto, bara timmar efter mordet.

För mig finns det bara en eler några som skulle kunna ha inloggningsuppgifter till Lena. Och enbart en, mördaren som har intresse av att gå in där. Syftet har varit att radera något.

Att slumpen skulle få den enda misstänkte att "råka" vara en lögnare, det ser jag som uteslutet. Vilken ocksyldig ljuger från sekund ett och fortsättet tre år senare? Ända in i rättssalen?

Att en oskyldig vanelögnare sedan "råkar" ha både blod från offret på sin tvättnmaskin, precis vid handtaget och dessutom blod på två ställen djupt inuti sin egen plös, det är ytterligare tunga indicier.

Om vi går vidare till att SDs DNA återfinns på Lenas ring. Det trots att han påstår att det var en 11:e som han träffade Lena och Lena har efter det varit extremt aktiv, träffat massor av människor som hon både kramat och brottats med.

Vad säger du om att SD vägrar att lämna sitt lösenord då? Istället väljer han att lämna en skärmdump. Haha, vem som helst som är oskyldig lämnar över allt.

Man rdererar inte den sista konversationen mean hade med henne sent på natten, då redan dagen efter mordet och mellan första och andra förhöret.

Elller vad sägs om att ta nästan 1000 bilder med mobilkameran, då på foajegolvet i polishuset i väntan på förhör. Det är bilder tagna i omgångar om 30 bilder, med sms konversationer som varvas mellan tagningarna. Omöjligt att ta i misstag enligt polisens expertvittne PW (var det väl dessutom?. Hans vän alltså).

Men visst, det kanske är vanligt och helt normalt att ha blod från en mördad person hemma hos sig. Särskilt på tvättmaskinens handtag. Då utan att du minns något tillfälle som du eller mordoffret verkar ha reagerat över.

Och djupt inne i dina plösar.

Inte minns du heller vad du gjorde mordkvällen. Inte alls, trots att du blev misstänkt nr ett bara efter några timmar och var på förhör redan dagen efter. det var då du kom på att du sklle radera din sista konveraton med den försvunne. Just det, ditt dåliga minne till trots...

Jag tror inte att man skulle hitta mitt DNA i min sambos plösar och inte tvärtom heller. Det trots att vi ofta joggar tillsammans, ställer våra skor på varandras, och har varit gifta i över tjugo år.

Inte heller har vi något blod på tävttmaskinlsuckan, det trots att vi bott i vårt hus lika länge, och det klipps, rakas, plåstras om i badrummet, sedan barnen var små.

Nä, tror inte det är många människor som har någon annans blod överhudutaget på sina tvättmaskiner och inne i sina plösar.

För mig mycket tunga indicier, då blodet/DNA:t dessutom hittas strax efter att personen vars blod hittats dessutom blivit brutalt mördad och det finns en mycket sårig och infekterad relation i bakgrunden.
En relation som kantats av sjuka hot om döden från tvättmakins- plösägaren.

Även blodiga dödshot mot minderåriga barn.

S[url]

Jag blir inte klok på det här mordfallet, får myror i huvudet varje gång jag är inne och läser här. Angående Hanna Davidsson, kan det vara så att?:

▪︎Hon är skyldig till anstiftan av mord? (har motiv)
▪︎Att Stefan tolkar Hannas hat gentemot Lena så bokstavligt att han tror att mord är den enda och logiska lösningen (i hans huvud)?
▪︎Vet inte Hanna om Stefans mordplaner förrän det har hänt? ( om jag minns rätt sa hon väl ung "vad har han nu gjort")
▪︎Inser hon allt eftersom att det måste vara Stefan som är den skyldige?
▪︎Varför vill hon då skydda honom, och ljuga i förhör o.s.v?

För att inte tala om alla kollektiva "minnesförluster" (inte bara Hanna).
Herre Gud
Citera
2021-08-18, 19:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Suspekt är en sak, och vad vi eller andra tycker en annan.
Det handlar om bevis/indicier som styrker en åklagares utredning.
Och vad man förmedlar till allmänheten är en förenkling av vad utredningen kommit fram till. Att det inte funnits något DNA på brottsplatsen från HD, om det är det som polisen skrivit, behöver inte alls betyda att det är polisens huvudargument.
Ja, du.. Och många äro de som lyckas komma undan i spektrat skyddande av brottsling och i högsta grad - och worst case - anstiftan.
Citat:
Vilken avlyssning var det som "sket sig" menar du?
Den avlyssning jag citerade igår:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Svenskt fall är klissbergsmordet ang avlyssning.
Sjubarnsmamman i Norge är ju ett lysande exempel på idogt arbete polisiärt sett.
Släppt från häkte i brist på bevisning är väl domare Lilja som var ute efter lgh vid skilsmässa ett lysande exempel på och Möller som suktade efter huset på Granliden.

Mycket vill ha mer, fan vill ha fler och helvetet tycks aldrig bli fullt.

Om det nämns som argument - det enda - ser jag det som huvudargument. Resten heter "bland annat".
Som misstänkt för mord.
Citat:
Det finns inte längre anledning att anta att personen varit delaktig i brottet.
Utredningen har bland annat visat att det inte finns någon teknisk bevisning som knyter personen till brottsplatsen eller brottsoffret.
https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2019/december/nerlagd-forundersokning-mord/
Senast redigerad av develi 2021-08-18 kl. 20:05.
Citera
2021-08-18, 20:13
Medlem
Citat:

■ Elller vad sägs om att ta nästan 1000 bilder med mobilkameran, då på foajegolvet i polishuset i väntan på förhör. Det är bilder tagna i omgångar om 30 bilder, med sms konversationer som varvas mellan tagningarna. Omöjligt att ta i misstag enligt polisens expertvittne PW (var det väl dessutom?. Hans vän alltså).

Ditt tidigare skrivna och postade inlägg var inte skrivet till mig @JokerMannen utan till medlemmen @Lars48, men, jag har tagit mig friheten att lämna ett svar på ditt inlägg.

■ Vid det aktuella tillfället, det vill säga, Tisdagen den 15 Maj 2018 använde St*fan Davidss*n sin mobila enhet, för att med hjälp av den, ta en stor mängd fotografier.

■ Vid det aktuella tillfället tog St*fan Davidss*n sammanlagt 936 stycken bilder samt därtill ett så kallat videoklipp.

■ Bilderna togs med start klockan 17:41:13 och avslutades klockan 17:47:00, vilket ägde rum under Tisdagens sena eftermiddagstid den 15 Maj 2018.

■ Själva det så kallade videoklippet, inspelades
klockan 17:47:04.

Tillägg: Du @notknapparen, äger din fulla rätt att tro på, att jag @JokerMannen, har spridit desinformation i L*na Wesstr*m-tråden enligt ovan skrivet.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-08-18 kl. 20:16.
Citera
2021-08-18, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.

Jag läste överhuvudtaget. Speciellt den biten dom åkl påstår att den 18-19de DS hade en plan att mörda L eftersom han såg tre skumma typer i skogen och ringde till polisen !!!.
Ännu en hypotes utan belägg och utan fakta. En vild fantasi som knappast passar i en rättssal. Den kanske passar i en skvallertidning eller nåt sånt.
Det är just det som är problemet med det här målet, att fakta saknas. All bevisning handlar om gissningar.

■ För sjutton gubbar min gode @Lars48, vad du än gör, så börja inte med att Mållganiséra, det vill säga, att imaginärt försöka skapa en gärningsperson som aldrig har funnits.

■ @Lars48, hur du än tänker och tycker om olika saker i detta fallet, bli inte som St*fan Davidss*n var, det vill säga, en Mållganist.

■ Vid det aktuella tillfället, fanns många besvärande omständigheter för Mållganisten St*fan Davidss*n beträffande mordet på L*na Wesstr*m.

■ Otroligt mycket pekade direkt på Mållganisten St*fan Davidss*n vilket i sin tur resulterade i att han blev starkt misstänkt för att tidigare ha bragt L*na Wesstr*m om livet samt, att St*fan Davidss*n slutligen dömdes i Göta Hovrätt den 28 Maj 2021 till 18 års fängelse.

■ Kammaråklagaren Å*a H*ding har tidigare deklarerat för allmänheten, att Mållganisten St*fan Davidss*n hade, antingen ensam, eller i samförstånd med annan person, bragt L*na Wesstr*m om livet.

■ St*fan Davidss*n var inte ensam under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 då L*na Wesstr*m blev dödsmisshandlad bakom ett bullerplank i Nya Hj*rsta Ör*bro, det vill säga, att någon ! var St*fan Davidss*n behjälplig.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-08-18 kl. 20:44.
Citera
2021-08-18, 21:37
Medlem
■ Gällande det gamla mordet på L*na Wesstr*m 2018.

■ Om man med noggrannhet tittar på alla de tidigare omständigheterna samt konnekterade till de personer som stod St*fan Davidss*n mycket nära inkluderat därtill omständigheterna till L*na Wesstr*m både en tid före det, att L*na Wesstr*m blev bragt om livet samt även en tid efter det, att L*na Wesstr*m hade mördats,

så kommer man att åtminstone kunna skönja att det var en omöjlighet för St*fan Davidss*n att utan behjälplighet kunna utföra mordet på L*na Wesstr*m på egen hand, det vill säga, utan hjälp från någon annan person, eller några personer.

■ Sedan vidare sagt, så baserar jag även detta på vad jag vet och känner till utanför själva förundersökningsprotokollet.

Tillägg: 1: ) Bilden som under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 togs med hjälp av St*fan Davidss*n:s mobila enhet på vattentornet klockan 22:00:06.

2: ) Den egendomliga trappinspektionen som St*fan Davidss*n gjorde hos sin kamrat JG under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, vilken ägde rum en timma och 15 minuter före det att L*na Wesstr*m blev dödsmisshandlad bakom ett bullerplank.

3: ) Personen som under den aktuella Måndagskvällen den 14 Maj 2018 observerades som gångare någonstans mellan Rättar*vägen 35 och Rättar*vägen 11 vid strax efter klockan 23:10.

Enligt ovan skrivet, personen som vid det aktuella tillfället kom gåendes hade tre val.

1: ) Ta sig fram nära angränsande till utsidan av bullerplanket för att tillfälligt kunna gömma sig i vegetationsområdet i riktningen sett till strax efter infarten till Rättar*vägen 9 från Byal*gsg*tan.

2: ) Sett strax efter kvartsrondellen en bit efter bostadsrätten vid Rättar*vägen 11 och sedan vidare därifrån att gå mot bostadsrätterna vid Byal*gsg*tan 2 och därefter slutligen fram till bostadsrätterna med början vid Byal*gsg*tan 4 Adam ( L*na Wesstr*m ).

3: ) Att ha tagit sig in via det lilla staketet som sedan därefter fortsätter in bakom bullerplanket och för att slutligen där, ha gömt sig någon stans i vegetationen.

■ L*na Wesstr*m är död.

■ Svar St*fan Davidss*n samt citat:
"Mot min vilja" ... slut citat/

■ Citat HD: "Jag hoppas att hon är död, det vill säga, L*na Wesstr*m ... slut citat/

Mvh/JM.
Citera
2021-08-18, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Du skriver.

Nere bakom bullerplanket pumpar adrenalinet från HD, Lena träffas i bakhuvudet, Stefan håller fast den sprattlande Lena, HD måttar in sina 17 poäng.

■ Om inte det här är att anklaga HD för att dela ut 17 slag, Ja då vet inte jag.

Ditt tidigare skrivna och postade inlägg var inte skrivet till mig @JokerMannen, men, jag har trots det svarat.

■ Rättsläkaren hade klart och tydligt deklarerat för allmänheten beträffande dödsmisshandeln av brottsoffret L*na Wesstr*m, att minst 17 slag från ett, eller två tillhyggen hade vid det aktuella tillfället träffat L*na Wesstr*m:s ansikte samt hennes huvud.

■ Enligt ovan skrivet, så gick det aldrig att fastställa exakt hur många antal slag som egentligen hade träffat L*na Wesstr*m:s ansikte och huvud, det betyder vidare sagt, att det faktiskt kan ha varit så att L*na Wesstr*m:s ansikte och huvud kan ha träffats av fler än just 17 slag.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-08-18 kl. 22:03.
Citera
2021-08-19, 00:33
Medlem
develis avatar
Vad hade SD för foto/presentationsbild?

https://www.geocaching.com/p/?guid=2aebb93b-28a8-4788-a720-2c4ed249e81c
Citera
2021-08-19, 02:48
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Vilket av de alternativ jag räknar upp när det gäller JoSj är det som du menar är felaktiga?
Jag kan inte dra mej till minnes att du svarat på detta.
För det är väl JoSj du syftar på som bodde på HKA 93? (Har inte alla detaljer i huvet just nu…)

Efter vad jag kommer ihåg så hade JS visat sin platsdelning för mobilen. ÅK accepterade det som alibi. Jag har inte sett någon uppgift om att han haft stegräknare på och att det skulle vara en del av alibit. Samtidigt avfärdade hon SDs platsdelning för mobilen eftersom den, enligt henne, kunde redigeras. Ingen logik alls.

Jag tycker att JS beteende är konstigt. Innan mordet följde han LW som en trogen hund och hoppades att det skulle bli de två. Efter mordet så blev han plötsligt BFF med HD.
Citera
2021-08-19, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

■ I HD:s fall kommer nog ett fåtal tyvvär fortsätta tro att hon var inblandad även om hon blir helt friad.

■ Ja, det finns fortfarande några medlemmar i L*na Wesstr*m-tråden som lutar sig åt att Yodinnan [ HD ] på ett eller annat sätt har varit involverad i mordet på L*na Wesstr*m 2018.

■ Till exempel: När Yodinnan [ HD ] under Fredagen den 25 Maj 2018 samt bara 11 dagar förflutna efter det att L*na Wesstr*m hade bragts om livet plötsligt började tokskura sin före detta make St*fan Davidss*n:s golvbrunn inuti huset vid Bet*svägen samtidigt som SOA utnämnde sig själv till sotarmästare och gav sig upp på husets tak för att sedan börja toksota hela St*fan Davidss*n:s skorsten, ja, då måste man helt enkelt sagt få lov att börja undra vad tusan detta tokeri-städandet egentligen handlade om.

■ Allt detta tokeri-städandet av St*fan Davidss*n:s hus och 11 dagar förflutna efter L*na Wesstr*m hade mördats, samt under tiden som polisens, och åklagarnas utredningar fortlöpte ... mycket märkligt.

■ Enligt ovan skrivet, så givet vis handlade detta om att vid det aktuella tillfället vara St*fan Davidss*n behjälplig att undanröja bevis för polisen och åklagarna, något annat, är otänkbart i detta fallet.

■ Vidare sagt: Sedan när det gäller Yodinnan
[ HD:s ] alla förtigelser genom olika tidigare gjorda polisförhör, så måste man också få lov, att undra, över vad det egentligen var frågan om.

■ Yodinnan [ HD ], Golvbrunnsskurerskan, Förtigerskan, Yoda-beskyddaren, Syster Hax alias Tant Gräddelin samt Tokloggarinnan, är en mycket märklig och säregen människa, den som vill påstå det motsatta, lider helt enkelt sagt av konfirmeringsbias av både
(typ 1.) och (typ 2.)

■ Konfirmeringsbias (typ 1.) är att omedvetet vara selektivt uppmärksam på sådan information som bekräftar sina egna uppfattningar.

■ Konfirmeringsbias (typ 2) handlar om att man selektivt och medvetet tar fram sådan information som endast bekräftar de egna övertygelserna.

■ Konfirmeringsbias riskerar nästan alltid att leda till en övertro på personliga åsikter medan motbevis och alternativa källor ignoreras.

■ Konfirmeringsbias är en typ av selektivt tänkande varvid man på ett kraftfullt sätt lägger märke till det som bekräftar de egna övertygelserna.

■ Det handlar om att vi letar efter information som förstärker våra tidigare uppfattningar.

■ Enligt ovan skrivet, handlar det vidare sagt, om att vi tar in just den informationen som stödjer våra förutfattade meningar.

■ När vi tittar på något, så väljer vi enbart ut det som går i linje med vad vi redan har bestämt oss för att tycka.

■ Enligt ovan skrivet, och till exempel medlemmen @Smokeonthewater, som är helt inställd på, att L*na Wesstr*m fick helt och hållet skylla sig själv för att hon under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 blev bragt om livet.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-08-19 kl. 06:08.
Citera
2021-08-19, 06:39
Medlem
Citat:

■ Att han blev dömd innebär inte att han måste ha varit skyldig.

■ Att L*na Wesstr*m blev brutalt dödsmisshandlad under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, betyder inte ! att hon själv var skyldig till att hon blev bragt om livet.

■ @Smokeonthewater, jag tror sannerligen att du har fastnat i en konfirmeringsbias av både
( typ 1. och typ 2.) när det gäller just brottsoffret L*na Wesstr*m.

Mvh/JM.
Citera
2021-08-19, 07:18
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Efter vad jag kommer ihåg så hade JS visat sin platsdelning för mobilen. ÅK accepterade det som alibi. Jag har inte sett någon uppgift om att han haft stegräknare på och att det skulle vara en del av alibit. Samtidigt avfärdade hon SDs platsdelning för mobilen eftersom den, enligt henne, kunde redigeras. Ingen logik alls.

Jag tycker att JS beteende är konstigt. Innan mordet följde han LW som en trogen hund och hoppades att det skulle bli de två. Efter mordet så blev han plötsligt BFF med HD.

Om man lyssnar på förhör från TR med JoSj, del 1 ca 18 minuter in, så pratas det om just mobilens stegräknare. Det är inte JoSj som tar upp det utan ÅH får ställa frågor. JoSj nämner då kontoutdrag, platsdata, stegräknare…

ÅH säger också ungefär som såhär: Jag vet att du fått många frågor från polisen om det (kvällen/natten då LW mördades).

Oavsett vad man tycker om polisutredningen - och det gör man - så tror jag inte att SD med försvar skulle ha missat ett öppet mål i form av ihåligt alibi för JoSj om så vore fallet.

Jag håller dock med dej om att JoSj agerar urskumt som börjar hänga med HD, men det passar liksom in i hela den bisarra miljön där ju GC verkar vara viktigare än något annat, inklusive liv och död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in