2021-08-18, 18:46
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
nødverge er vel å gå litt langt. utover dette er forretningspartner en med mulig motiv.
Selvfølgelig er det ikke nødverge i lovens forstand, men for TH ville en skilsmisse slå tungt, både økonomisk, følelsesmessig og statusmessig. Gjennom årelang manipulasjon kan han ha fått hjelperne til å innse at å kvitte seg med Nullet var eneste redningen.
Senast redigerad av Slettsnoken 2021-08-18 kl. 18:48.
Citera
2021-08-18, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hvorfor er Christian B skyldig og ikke de titalls andre såkalte skyldige i samme sak. Det er stadig nye skyldige pedofile i saken. Christian B var ikke pedofil. Voldtok 72 år gammel dame.

Tysk politi mener at Christian B står bak forsvinningen/drapet på Madeleine.

Dette er hva skynews.com skrev om CB 31. juli 2020.
"He was 30 at the time and already had convictions for child sex crimes, theft and forgery, and two years earlier had raped an elderly American woman in Portugal though he was only recently convicted of that attack.
CB ser ut til å være en serie-seksualforbryter, som like gjerne går løs på barn som på eldre damer.

https://news.sky.com/story/madeleine-mccann-suspect-christian-b-filmed-during-road-trip-five-weeks-before-she-disappeared-12039 845#

Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Prøv å snu litt på det, og tenk at en leiemorder ikke nødvendigvis har visst
hvem som bestilte. At leiemorderen kanskje ikke har bosted i Norge, og ikke
kjenner omstendighetene rundt, eller dekkoperasjonen med kidnapping.
Da måtte TH være i Norge og ikke i Kina, for å plassere de øvrige brikkene.

Dette i seg selv er ikke nødvendigvis et argument for at en leiemorder er
involvert, men en forklaring på at TH måtte være tilstede for å overse
prosessen i sin helhet.

Jeg synes det blir helt feil. Jeg har ingen tro på at leiemorder(e) har drept AE.

Greit å være uenig da.
Citera
2021-08-18, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Politiet tror ikke TH har gjennomført drapet i S4, slik du tror. De tror at TH har bestilt noen til å gjennomføre drapet. Om politiet tror drapet skulle skje i S4, eller om noe gikk galt har de ikke sagt noe om. Vaskespor på åstedet, tyder jo på at alt ikke har gått helt etter planen. Det burde i alle fall være unødvendig for TH å vaske åstedet, hvis han har bestilt noen til å utføre ugjerningen.

Du sier det selv.

Hvis Tom Hagen vasket åstedet, så var det ikke for å fjerne spor etter ukjente GM, men for å fjerne mest mulig spor etter at han selv drepte AE.

Han har ikke lyktes helt med det. Det er en umulig oppgave å skjule alle spor i våre dager. Politiets kriminalteknikere vil alltid finne spor.
Citera
2021-08-18, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Du sier det selv.

Hvis Tom Hagen vasket åstedet, så var det ikke for å fjerne spor etter ukjente GM, men for å fjerne mest mulig spor etter at han selv drepte AE.

Han har ikke lyktes helt med det. Det er en umulig oppgave å skjule alle spor i våre dager. Politiets kriminalteknikere vil alltid finne spor.

Som sagt så mener politiet at TH er bestiller av drapet, selv etter flere hundre timers etterforskning av boligen. Alt tyder også på at han har alibi for tiden hun ble utsatt for ugjerningen. Politiet tror heller ikke TH har kompetanse til å gjennomføre planleggingen av kryptorigget.
Citera
2021-08-18, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Selvfølgelig er det ikke nødverge i lovens forstand, men for TH ville en skilsmisse slå tungt, både økonomisk, følelsesmessig og statusmessig. Gjennom årelang manipulasjon kan han ha fått hjelperne til å innse at å kvitte seg med Nullet var eneste redningen.

Hvis TH ønsket å blir kvitt AE og bestilte hjelpere for å drepe henne i Sloraveien 4, hvorfor stoppet han ikke der ? Hadde det ikke vært enklere for han i ettertid om han stoppet der ? Noen hadde brutt seg inn og drept henne mens han var på jobb. Det ville ha vært enklere for han. Hvorfor ikke bare kuttet ut alt dette kidnappingsgreiene som bare fører til masse styr og press over seg med å betale i ettertid ?

Det rimer jo ikke at gjerrige TH skal sette seg selv i en situasjon hvor det forventes av barn, barnebarn og resten av samfunnet at han skal betale ?
Det er voldsomt mye styr han lager for seg selv, når det finnes enklere måter å gjøre det på ?

Jeg har lest Lørenskogboka nå. AE var fortvilet den siste tiden før forvinningen. Hun var veldig fortvilet pga særeieavtalen. Man bør fortsatt ikke utelukke at det er hun selv som har medhjelpere til å komme seg unna og til å innkassere penger. Jeg får en sterk følelse av det. Det er i hvert fall en like sannsynlig teori. Hun hadde kanskje ikke greid å forestille seg at politiet skulle bli innvolvert ?

Jeg lurer veldig på hva de handet om de siste to samtalene hun hadde med regnskapsdama og sønnen Regnskapsdama var venninne og samtalen ble avsluttet i samme klokkeslett som bilen begynte å rygge. Hva slags hemmelige greier foregikk mellom de to damene ? Er ikke overbevist om at sannheten har kommet frem der. Og sønnen ? Er han også medhjelper til AE ? Kryptomedhjelper med assistanse fra RU?

Det står i boka at regnskapsdama uttalte seg veldig vagt og at det var lite å få ut av henne.

Teorien er kanskje ikke veldig sannsynlig, men ikke noe mindre sannsynlig enn at TH står bak. Jeg holder alle muligheter åpne når det gjelder den saken her.
Citera
2021-08-18, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Hvis TH ønsket å blir kvitt AE og bestilte hjelpere for å drepe henne i Sloraveien 4, hvorfor stoppet han ikke der ? Hadde det ikke vært enklere for han i ettertid om han stoppet der ? Noen hadde brutt seg inn og drept henne mens han var på jobb. Det ville ha vært enklere for han. Hvorfor ikke bare kuttet ut alt dette kidnappingsgreiene som bare fører til masse styr og press over seg med å betale i ettertid ?

Det rimer jo ikke at gjerrige TH skal sette seg selv i en situasjon hvor det forventes av barn, barnebarn og resten av samfunnet at han skal betale ?
Det er voldsomt mye styr han lager for seg selv, når det finnes enklere måter å gjøre det på ?

Jeg har lest Lørenskogboka nå. AE var fortvilet den siste tiden før forvinningen. Hun var veldig fortvilet pga særeieavtalen. Man bør fortsatt ikke utelukke at det er hun selv som har medhjelpere til å komme seg unna og til å innkassere penger. Jeg får en sterk følelse av det. Det er i hvert fall en like sannsynlig teori. Hun hadde kanskje ikke greid å forestille seg at politiet skulle bli innvolvert ?

Jeg lurer veldig på hva de handet om de siste to samtalene hun hadde med regnskapsdama og sønnen Regnskapsdama var venninne og samtalen ble avsluttet i samme klokkeslett som bilen begynte å rygge. Hva slags hemmelige greier foregikk mellom de to damene ? Er ikke overbevist om at sannheten har kommet frem der. Og sønnen ? Er han også medhjelper til AE ? Kryptomedhjelper med assistanse fra RU?

Det står i boka at regnskapsdama uttalte seg veldig vagt og at det var lite å få ut av henne.

Teorien er kanskje ikke veldig sannsynlig, men ikke noe mindre sannsynlig enn at TH står bak. Jeg holder alle muligheter åpne når det gjelder den saken her.

hvorfor og hvem skulle drept AEH i eget hjem, utenom TH da
Citera
2021-08-18, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
hvorfor og hvem skulle drept AEH i eget hjem, utenom TH da

Politiet har ikke slått fast at hun er drept i Sloraveien 4. Det er flere av dere som påstår det, men det har de ikke.

Politiet sier at det er mest sannsynlig. Det betyr at det ikke er sikkert at hun er drept i Sloraveien 4.
Politiet sier at de holder kidnappingsteorien åpen, fordi de ikke vet hva som har skjedd enda.

Mest sannsynlig = ikke sikkert ( Opplysning til alle dere som ikke forstår dette )
Citera
2021-08-18, 20:58
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Politiet har ikke slått fast at hun er drept i Sloraveien 4. Det er flere av dere som påstår det, men det har de ikke.

Politiet sier at det er mest sannsynlig. Det betyr at det ikke er sikkert at hun er drept i Sloraveien 4.
Politiet sier at de holder kidnappingsteorien åpen, fordi de ikke vet hva som har skjedd enda.

Mest sannsynlig = ikke sikkert ( Opplysning til alle dere som ikke forstår dette )
Godt poeng.

Et spor er kun et spor.

1. Det kan tyde på at noe har skjedd.

eller

2. Noen ønsker vi skal tro at noe har skjedd.

Politiet ville nok ikke innkalt vitner på Ås om de var sikker på at hun ble drept i S4. Politiet har til og med lett etter AEH i utlandet. Tviler på at de tror noen har fraktet et lik til utlandet. De holder nok åpent at hun ikke ble drept i S4.
Citera
2021-08-18, 20:59
Medlem
Citat:

"Hvis TH ønsket å blir kvitt AE og bestilte hjelpere for å drepe henne i Sloraveien 4, hvorfor stoppet han ikke der ? Hadde det ikke vært enklere for han i ettertid om han stoppet der ? Noen hadde brutt seg inn og drept henne mens han var på jobb. Det ville ha vært enklere for han. Hvorfor ikke bare kuttet ut alt dette kidnappingsgreiene som bare fører til masse styr og press over seg med å betale i ettertid ?"
Citera
2021-08-18, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
"Hvis TH ønsket å blir kvitt AE og bestilte hjelpere for å drepe henne i Sloraveien 4, hvorfor stoppet han ikke der ? Hadde det ikke vært enklere for han i ettertid om han stoppet der ? Noen hadde brutt seg inn og drept henne mens han var på jobb. Det ville ha vært enklere for han. Hvorfor ikke bare kuttet ut alt dette kidnappingsgreiene som bare fører til masse styr og press over seg med å betale i ettertid ?"

Mulig det blir en litt sånn "god dag mann økseskaftsamtale" nå, men det du lurer på er hvem TH skulle ha brukt som medhjelpere til å drepe henne i Sloraveien ?

Nei, det vet ikke jeg, men mange her mener jo at hun er drept i Sloraveien 4 og at TH hadde medhjelpere til både drapet og kryptorigget. Du får spørre dem.

Det jeg prøver å si er at det hadde jo vært mye lettere med kun et drap i steden for begge deler ?

Jeg får det ikke til å rime at han selv skal sette i gang en utpressing mot seg selv med alt det medfører av forventingspress fra familie, venner og samfunnet forøvrig.
Citera
2021-08-18, 21:23
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Mulig det blir en litt sånn "god dag mann økseskaftsamtale" nå, men det du lurer på er hvem TH skulle ha brukt som medhjelpere til å drepe henne i Sloraveien ?

Nei, det vet ikke jeg, men mange her mener jo at hun er drept i Sloraveien 4 og at TH hadde medhjelpere til både drapet og kryptorigget. Du får spørre dem.

Det jeg prøver å si er at det hadde jo vært mye lettere med kun et drap i steden for begge deler ?

Jeg får det ikke til å rime at han selv skal sette i gang en utpressing mot seg selv med alt det medfører av forventingspress fra familie, venner og samfunnet forøvrig.

Hva tror du hadde skjedd hvis AE ble drept hjemme, og liket ble funnet der? Tror du TH hadde fått væpnede politifolk utenfor huset til å passe på han? Eller tror du han hadde blitt plassert i varetekt allerede samme kveld?
Tatt i betraktning tidligere trusler fra TH, skilsmisseplanene til AE, og det som TH har skrevet i sine notatbøker.
Senast redigerad av Skaanseth 2021-08-18 kl. 21:25.
Citera
2021-08-18, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Eller tror du han hadde blitt plassert i varetekt allerede samme kveld?
Tatt i betraktning tidligere trusler fra TH, skilsmisseplanene til AE, og det som TH har skrevet i sine notatbøker.

Jeg tror han først hadde blitt arrestert og deretter varetektsfengslet fram til dommen. Og da tror jeg at han da hadde fått livstidsdom.

Så derfor tror jeg at han valgte det for å ligne en kidnapping.
Senast redigerad av Braskamin58 2021-08-18 kl. 21:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in