2021-08-18, 12:46
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Mulig th ga signal til mgm om kysten klar etter samtalen. Da må bilen ha stått parkert nær sv siden den kom i samme minutt samtalen ble avsluttet. Kan det ha vært en innleid drapsmann. Mer logisk enn å overlate et åsted. Han kan jo bli lurt til å få skylden for selve drapet, ikke kun avhenting. Derfor må avhenter i såfall være svært god venn av th. Tenkte tidligere ghh pga spor avsatt to dgr i forveien. Problemet er aehs telefonbruk som tilsier en fremmed drapsmann som har lyktes å gjennomføre dette uten spor. Forstår hvorfor politiet sliter med bevisføringen.
Milliardærens liv står og faller på denne «innleide profesjonelle drapsmannen», det tror jeg ikke noe på. MGM må derimot ha et sterkt motiv for å hjelpe TH utover penger, og der kommer det jeg vil kalle «nødverge» inn, å redde livsverket og dermed livet til TH fra avgrunnen som en skilsmisse vil innebære.
Citera
2021-08-18, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Så et intervju med en amerikansk politipsykolog nettopp. Det dreide seg om McCannsaken.

Her påpekes det at er svært påfallende at foreldrene i mange ulike uttalelser og intervju virker mest opptatt av å distansere seg fra skyld, snakke om datteren i fortid og ikke retter alt fokus på å finne henne. Som fortsatt har status som savnet, ikke død.

Klare tegn på skyld.

Minner i stor grad om THs oppførsel. Eneste han har bidratt med for å få AEH tilbake er en dusør på 10 mill, som han jo vet han slipper å betale hvis han vet liket er fjernet p åen måte så det aldri vil eller kan bli funnet. Brukt veldig mye energi på å peke på andre mulig gjerningsmenn.

Klare tegn på skyld. Men foreldrene til Madeleine er skyldige, de er skyldige i å ha latt sine små barn sove alene, og hadde de ikke begått denne (grove) unnlatelsen i foreldrenes plikt til å beskytte sine barn, ville ikke Christian B ha fått anledning til å bortrøve Madeleine.

En skyldfølelse som til tider må ha vært altoverskyggende, og ha gjort livene deres vanskelig å leve.

Men, denne naturlige og helt-på-sin-plass skyldfølelsen må ikke forveksles med at de har drept og skjult Madeleine selv, ved et slags uhell eller noe.

Jeg har all mulig sympati med Madeleines foreldre.
Citera
2021-08-18, 13:01
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Milliardærens liv står og faller på denne «innleide profesjonelle drapsmannen», det tror jeg ikke noe på. MGM må derimot ha et sterkt motiv for å hjelpe TH utover penger, og der kommer det jeg vil kalle «nødverge» inn, å redde livsverket og dermed livet til TH fra avgrunnen som en skilsmisse vil innebære.

Jeg ser tre potensielle muligheter. TH selv (mulig giftmord), innleid proff (paramilitær/veteran-type)
eller nærstående medarbeider. Sistnevnte kan være under press, slik at man snakker om en høyst
situasjonsbetinget "lojalitet". Men jeg tror det overordnede motivet er THs eget, og det er hevn.
Det økonomiske er nok ikke uten betydning, men kommer i annen rekke.

Jeg kan også se for meg en kombinasjon av disse tre mulighetene.
Kan det evt. være flere enn RU som er "lurt" inn i opplegget?
Citera
2021-08-18, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Ser du ikke at et drap utført i boligen, fort kan ødelegge en grundig planlagt fingert kidnapping? Det er nettopp dette politiet hevder å ha avslørt.

Hvordan vet du at planen var å drepe AE i S4?

Fordi politiet sier det. At AE ble drept. Og at drapet var planlagt. Over flere måneder, muligens år.
Citera
2021-08-18, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Har også sett den.

Nå er det bare det at siden denne mannen gjorde seg berømt med sine kvasivitenskapelige betraktninger, så er Madelaine McCanns egentlige kidnapper og drapsmann fanget, og Kate og Gerry McCann er utenfor mistanke.

Han drar den litt langt noen ganger, men synes han i hovedtrekk har gode poenger. Og parallellen til TH er tydelig,

Tyskerne har fortsatt ikke tatt ut tiltale mot Christian Br*ckner, selv etter lang tids mistanke og etterforskning. Du skal ikke være så sikker på at den kommer heller. Mistanken mot han bygger på hans bakgrunn og profil og at han bodde ved feriebyen McCannfamilien oppholdt seg. De håndfaste bevisene mangler fortsatt.
Citera
2021-08-18, 16:49
Medlem
Bok: Politiet mener Hagen bestilte drap på kona.

Politiet mener at medhjelpere skal ha utført drapet på Anne-Elisabeth Hagen på oppdrag fra ektemannen Tom Hagen, skriver to journalister i en ny bok.

I en ny bok som skal gis ut på Gyldendal i mai, skriver forfatterne at politiet mener Tom Hagen mest sannsynlig hadde rollen som bestiller av drapet på kona. Mens Tom Hagen selv var på jobben den 31. oktober 2018 kan en eller flere medhjelpere ha begått ugjerningen, står det i boka.

https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/bok-politiet-mener-hagen-bestilte-drap-pa-kona/s/12-95-3424120505
Citera
2021-08-18, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
nødverge er vel å gå litt langt. utover dette er forretningspartner en med mulig motiv.
Citera
2021-08-18, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Bok: Politiet mener Hagen bestilte drap på kona.

Politiet mener at medhjelpere skal ha utført drapet på Anne-Elisabeth Hagen på oppdrag fra ektemannen Tom Hagen, skriver to journalister i en ny bok.

I en ny bok som skal gis ut på Gyldendal i mai, skriver forfatterne at politiet mener Tom Hagen mest sannsynlig hadde rollen som bestiller av drapet på kona. Mens Tom Hagen selv var på jobben den 31. oktober 2018 kan en eller flere medhjelpere ha begått ugjerningen, står det i boka.

https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/bok-politiet-mener-hagen-bestilte-drap-pa-kona/s/12-95-3424120505

Litt gammelt nytt dette da. Artikkelen er fra 28. april 2021. Ettårsdagen for pågripelsen av Tom Hagen. Boken kom i mai, og har blitt mye sitert og omtalt på forumet. Og nå er vi i august.

Men, det som taler aller mest imot leiemordere, er at den/de burde ha slått til mens Hagen var i Kina i midten av oktober 2018.

Og ikke ventet til 31. oktober. Ca fjorten dager etter at Hagen kom hjem igjen.

Politiet har en vanskelig oppgave. De må sannsynliggjøre, eller bevise, at det ikke har vært fremmede GM på åstedet i S4 31.oktober 2018.

Slikt tar tid.
Citera
2021-08-18, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Klare tegn på skyld. Men foreldrene til Madeleine er skyldige, de er skyldige i å ha latt sine små barn sove alene, og hadde de ikke begått denne (grove) unnlatelsen i foreldrenes plikt til å beskytte sine barn, ville ikke Christian B ha fått anledning til å bortrøve Madeleine.

En skyldfølelse som til tider må ha vært altoverskyggende, og ha gjort livene deres vanskelig å leve.

Men, denne naturlige og helt-på-sin-plass skyldfølelsen må ikke forveksles med at de har drept og skjult Madeleine selv, ved et slags uhell eller noe.

Jeg har all mulig sympati med Maideleines foreldre.
Hvorfor er Christian B skyldig og ikke de titalls andre såkalte skyldige i samme sak. Det er stadig nye skyldige pedofile i saken. Christian B var ikke pedofil. Voldtok 72 år gammel dame.
Senast redigerad av LH07 2021-08-18 kl. 18:20.
Citera
2021-08-18, 17:49
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Men, det som taler aller mest imot leiemordere, er at den/de burde ha slått til mens Hagen var i Kina i midten av oktober 2018.

Og ikke ventet til 31. oktober. Ca fjorten dager etter at Hagen kom hjem igjen.

Politiet har en vanskelig oppgave. De må sannsynliggjøre, eller bevise, at det ikke har vært fremmede GM på åstedet i S4 31.oktober 2018.

Slikt tar tid.

Prøv å snu litt på det, og tenk at en leiemorder ikke nødvendigvis har visst
hvem som bestilte. At leiemorderen kanskje ikke har bosted i Norge, og ikke
kjenner omstendighetene rundt, eller dekkoperasjonen med kidnapping.
Da måtte TH være i Norge og ikke i Kina, for å plassere de øvrige brikkene.

Dette i seg selv er ikke nødvendigvis et argument for at en leiemorder er
involvert, men en forklaring på at TH måtte være tilstede for å overse
prosessen i sin helhet.
Citera
2021-08-18, 18:38
Medlem
Citat:
Fordi politiet sier det. At AE ble drept. Og at drapet var planlagt. Over flere måneder, muligens år.

Politiet tror ikke TH har gjennomført drapet i S4, slik du tror. De tror at TH har bestilt noen til å gjennomføre drapet. Om politiet tror drapet skulle skje i S4, eller om noe gikk galt har de ikke sagt noe om. Vaskespor på åstedet, tyder jo på at alt ikke har gått helt etter planen. Det burde i alle fall være unødvendig for TH å vaske åstedet, hvis han har bestilt noen til å utføre ugjerningen.
Citera
2021-08-18, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Har også sett den.

Nå er det bare det at siden denne mannen gjorde seg berømt med sine kvasivitenskapelige betraktninger, så er Madelaine McCanns egentlige kidnapper og drapsmann fanget, og Kate og Gerry McCann er utenfor mistanke.

om det er peter hyatt du sikter til, hva er det som er kvasivitenskapelig med dette ?
hvordan vet du at det er Madelaines egentlige kidnapper og drapsmann som er fanget, han er jo i likhet med Tom HAgen kun mistenkt.
jeg skal nå like å se denne tyskeren tiltalt og domfelt først på solide bevis før jeg blir overbevist over Kate og Garys uskyld, noe jeg neppe tror skjer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in