Citat:
Ursprungligen postat av
Slettsnoken
Selvfølgelig er det ikke nødverge i lovens forstand, men for TH ville en skilsmisse slå tungt, både økonomisk, følelsesmessig og statusmessig. Gjennom årelang manipulasjon kan han ha fått hjelperne til å innse at å kvitte seg med Nullet var eneste redningen.
Hvis TH ønsket å blir kvitt AE og bestilte hjelpere for å drepe henne i Sloraveien 4, hvorfor stoppet han ikke der ? Hadde det ikke vært enklere for han i ettertid om han stoppet der ? Noen hadde brutt seg inn og drept henne mens han var på jobb. Det ville ha vært enklere for han. Hvorfor ikke bare kuttet ut alt dette kidnappingsgreiene som bare fører til masse styr og press over seg med å betale i ettertid ?
Det rimer jo ikke at gjerrige TH skal sette seg selv i en situasjon hvor det forventes av barn, barnebarn og resten av samfunnet at han skal betale ?
Det er voldsomt mye styr han lager for seg selv, når det finnes enklere måter å gjøre det på ?
Jeg har lest Lørenskogboka nå. AE var fortvilet den siste tiden før forvinningen. Hun var veldig fortvilet pga særeieavtalen. Man bør fortsatt ikke utelukke at det er hun selv som har medhjelpere til å komme seg unna og til å innkassere penger. Jeg får en sterk følelse av det. Det er i hvert fall en like sannsynlig teori. Hun hadde kanskje ikke greid å forestille seg at politiet skulle bli innvolvert ?
Jeg lurer veldig på hva de handet om de siste to samtalene hun hadde med regnskapsdama og sønnen Regnskapsdama var venninne og samtalen ble avsluttet i samme klokkeslett som bilen begynte å rygge. Hva slags hemmelige greier foregikk mellom de to damene ? Er ikke overbevist om at sannheten har kommet frem der. Og sønnen ? Er han også medhjelper til AE ? Kryptomedhjelper med assistanse fra RU?
Det står i boka at regnskapsdama uttalte seg veldig vagt og at det var lite å få ut av henne.
Teorien er kanskje ikke veldig sannsynlig, men ikke noe mindre sannsynlig enn at TH står bak. Jeg holder alle muligheter åpne når det gjelder den saken her.