Citat:
Ursprungligen postat av
Vekruset
Ändå så är man redan överraskad av många av de direkta biverkningarna, och man vet ingenting om långsiktiga biverkningar. Den omstridda teorin att spikproteinet är en sjukdom i sig, har också överraskat, och skulle innebära att det är ett gigantiskt misstag att rikta in vaccinet på att få kroppen att tillverka spikprotein.
mRNA-tekniken har aldrig funnits i godkänd form för människor. Det var min huvudsakliga poäng. Därför reagerade jag på att du beskriver den som väl beprövad. Tror heller inte att den har funnits godkänd för djur. Har dock inte gått igenom alla mediciner och forskningsrapporter, utan bara sett hänvisade rapporter där djurförsök med mRNA gått åt skogen.
Skrev aldrig att den var väl beprövad, skrev att det inte är något nytt 😊
Som jag fattar det är väl RNA vaccinerna otroligt lättnedbrutna, varav den korta verkanstiden och behovet av nya doser.
Jag tänker nedbrutet vaccin = nedbrutet vaccin och således inga större långtidsbiverkningar.
Även de biverkningar som finns är ju väldigt få och lindriga.
Enda biverkningen jag vet i min krets är från Astras, en sjuksköterska som tagit det tidigt via jobbet och fått hjärtklappning och febertoppar. Hon har det än idag, fick vaccinet i slutet av 2020.
Men utöver Astra så har jag god tillit till vaccinerna.
Är ju som sagt en helt annan typ av vaccin mot svininfluensavaccinet. Vilket låg kvar i kroppen mycket längre än denna typ.