2021-08-18, 18:03
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Ja, där ser du. Till och med fruntimren har mer stake än svenska betahannar som ställer sig på led och "kavlar upp" (helvete vilken retarderad slogan) för att någon säger åt dem utan att tänka själva.
Aldrig att Peshmerga-amazonerna skulle låta sig kuvas på det viset heller.

Jag tror inte att det finns någon risk för våldsamt hemska biverkningar heller, jag tycker bara att det vore lika jävla onödigt att ta det som brudjävlar som käkar panodil i tid och otid. Meningslöst.
Mitt bidrag till pandemibekämpningen är som sagt att inte flänga runt som en idiot. Jag lämnar sällan tomten annat än för arbete och matinköp.
Det gjorde jag visserligen inte innan heller, inget har egentligen förändrats för min del.

Jag är inte blatte själv, men jag är faktiskt rätt glad att en del av dem finns här nu. Annars hade det blivit totalitärt för lääänge sen.

I ett homogent Sverige hade det här blivit en mardröm eftersom inte en jävel vågat ifrågasätta.
Den sociala pressen hade blivit riktigt obehaglig.

Jag har själv konverterat till taliban för att undgå giftsprutan...
Citera
2021-08-18, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeSkills
Halvsjuk då = småsjuk som vaccinerad.

Som sagt, vaccinet i sig är inte nytt.
Det här är bara en modifierad variant av en ”gammal” vaccinbas.

Jag ser det som riskfritt, men har jag fel så lovar jag att posta en tjuga till dig från min dödsbädd 😁

Samt att antalet veckor/månader som det forskats på denna kan ju i mantimmar överföras till år på ett vaccin under normala omständigheter.

Okej, whatever. Gör vad du vill. Och lycka till.
Citera
2021-08-18, 19:13
Medlem
Biotechinvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Var fick du "samma virusmängd" ifrån? Nämndes inte heller i artikeln du refererade till. Nej, vaccinerade blir oftast inte sjuka alls och är inte smittsamma. CDC rekommenderar det eftersom det finns risk att bli smittad i alla fall och eftersom vaccinmotståndarna är ännu fler och tokigare i USA än här...

Lär dig engelska.

"Real-time RT-PCR Ct values in specimens from 127 fully vaccinated patients (median = 22.77) were similar to those among 84 patients who were unvaccinated, not fully vaccinated, or whose vaccination status was unknown (median = 21.54) (Figure 2)."

"On July 27, CDC released recommendations that all persons, including those who are fully vaccinated, should wear masks in indoor public settings in areas where COVID-19 transmission is high or substantial. Findings from this investigation suggest that even jurisdictions without substantial or high COVID-19 transmission might consider expanding prevention strategies, including masking in indoor public settings regardless of vaccination status, given the potential risk of infection during attendance at large public gatherings that include travelers from many areas with differing levels of transmission."
Citera
2021-08-18, 19:18
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Halvsjuk då = småsjuk som vaccinerad.

Som sagt, vaccinet i sig är inte nytt.
Det här är bara en modifierad variant av en ”gammal” vaccinbas.

Jag ser det som riskfritt, men har jag fel så lovar jag att posta en tjuga till dig från min dödsbädd 😁

Samt att antalet veckor/månader som det forskats på denna kan ju i mantimmar överföras till år på ett vaccin under normala omständigheter.

Vad menar du? mRNA är en helt ny teknik, som inte någonsin funnits i godkänd form.
Citera
2021-08-18, 19:25
Medlem
TantRossins avatar
Citat:
De skulle alltså bara tvunget ut och resa, annars hade de exploderat.
Och när jag handlar mat hör jag ibland danska och utsocknes dialekt.

Det är alltså för dessa satans troglodyters skull man förväntas ta en spruta ?
Jag skrev aldrig på något sådant socialt kontrakt.

Det är liksom inte jag som är ute och flänger varannan vecka och känner mig odödlig medan jag drar hem nya coronastrains som till slut fimpar farmor.

Inte för att det händer, men vore nästan lite ball om alla vaxxade dog ut, tänk vad mycket plats det skulle bli åt alla som är kvar.

Plads finns det gott om, för den som kan betala väl och märka! Det finns inte en' m2 som inte är ägt i denna Satan dyrkande världen.
Så har man lärt sig något nytt idag, att man är ett 'grottmäniska'. Då ser man..
Citera
2021-08-18, 19:30
Medlem
SmokeSkillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Vad menar du? mRNA är en helt ny teknik, som inte någonsin funnits i godkänd form.

Menar att man har forskat på mRNA tekniken i över 30år, men har nu bara modifierat ”budbärarna” till att passa SARS.

Sista årets forskning har ju varit så galet utbredd då man skjutit till pengar i sån takt att otaliga forskningsteam jobbat på det.

Vilket kan likställas med att ett team forskat i 10-15år.
Citera
2021-08-18, 19:42
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Menar att man har forskat på mRNA tekniken i över 30år, men har nu bara modifierat ”budbärarna” till att passa SARS.

Sista årets forskning har ju varit så galet utbredd då man skjutit till pengar i sån takt att otaliga forskningsteam jobbat på det.

Vilket kan likställas med att ett team forskat i 10-15år.

Ändå så är man redan överraskad av många av de direkta biverkningarna, och man vet ingenting om långsiktiga biverkningar. Den omstridda teorin att spikproteinet är en sjukdom i sig, har också överraskat, och skulle innebära att det är ett gigantiskt misstag att rikta in vaccinet på att få kroppen att tillverka spikprotein.

mRNA-tekniken har aldrig funnits i godkänd form för människor. Det var min huvudsakliga poäng. Därför reagerade jag på att du beskriver den som väl beprövad. Tror heller inte att den har funnits godkänd för djur. Har dock inte gått igenom alla mediciner och forskningsrapporter, utan bara sett hänvisade rapporter där djurförsök med mRNA gått åt skogen.
Citera
2021-08-18, 19:48
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Plads finns det gott om, för den som kan betala väl och märka! Det finns inte en' m2 som inte är ägt i denna Satan dyrkande världen.
Så har man lärt sig något nytt idag, att man är ett 'grottmäniska'. Då ser man..
Så länge du håller dig i Danmark och inte kommer hit och sprider nån pölsevariant av rona har jag inga problem med dig.

Benämningen troglodyter var inte specifikt danskar utan på rövhålen som reser runt med smittspridning som följd och samtidigt förväntar sig att andra ska ta en spruta för att skydda dem på något vis.

När dessutom sådana som trådstartaren visar sin fula nuna, antagligen kokande av ilska och rädsla för sitt eget patetiska hypokondriska arsel och kastar invektiv samt kallar alla som helt enkelt inte har ett intresse av en massa överflödiga injektioner för foliehattar blir man så trött på mänskligheten.

Som någon skrev igår, nu förstår man hur nazisterna tog makten genom att spela på folks rädsla och peka ut en grupp syndabockar.
Citera
2021-08-18, 19:54
Medlem
Jag känner bara två stycken som jag vet är motståndare till vaccinet. Båda är lågutbildade och lågavlönade. Samtliga andra jag känner har mig veterligen vaccinerat sig. De allra flesta är dubbelvaccinerade vid detta laget. Har inte hört någon säga något negativt om vaccinet.

Är själv dubbelvaccinerad med Pfizer. Min fru som jobbar inom sjukvården har fått Astra/Moderna och enligt henne har hon inte hört en enda på sin arbetsplats som inte har vaccinerat sig. Alla fick vaccin rätt tidigt.
Citera
2021-08-18, 20:01
Medlem
SmokeSkillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Ändå så är man redan överraskad av många av de direkta biverkningarna, och man vet ingenting om långsiktiga biverkningar. Den omstridda teorin att spikproteinet är en sjukdom i sig, har också överraskat, och skulle innebära att det är ett gigantiskt misstag att rikta in vaccinet på att få kroppen att tillverka spikprotein.

mRNA-tekniken har aldrig funnits i godkänd form för människor. Det var min huvudsakliga poäng. Därför reagerade jag på att du beskriver den som väl beprövad. Tror heller inte att den har funnits godkänd för djur. Har dock inte gått igenom alla mediciner och forskningsrapporter, utan bara sett hänvisade rapporter där djurförsök med mRNA gått åt skogen.

Skrev aldrig att den var väl beprövad, skrev att det inte är något nytt 😊

Som jag fattar det är väl RNA vaccinerna otroligt lättnedbrutna, varav den korta verkanstiden och behovet av nya doser.

Jag tänker nedbrutet vaccin = nedbrutet vaccin och således inga större långtidsbiverkningar.

Även de biverkningar som finns är ju väldigt få och lindriga.

Enda biverkningen jag vet i min krets är från Astras, en sjuksköterska som tagit det tidigt via jobbet och fått hjärtklappning och febertoppar. Hon har det än idag, fick vaccinet i slutet av 2020.

Men utöver Astra så har jag god tillit till vaccinerna.

Är ju som sagt en helt annan typ av vaccin mot svininfluensavaccinet. Vilket låg kvar i kroppen mycket längre än denna typ.
Citera
2021-08-18, 20:02
Medlem
Citat:
Så länge du håller dig i Danmark och inte kommer hit och sprider nån pölsevariant av rona har jag inga problem med dig.

Benämningen troglodyter var inte specifikt danskar utan på rövhålen som reser runt med smittspridning som följd och samtidigt förväntar sig att andra ska ta en spruta för att skydda dem på något vis.

När dessutom sådana som trådstartaren visar sin fula nuna, antagligen kokande av ilska och rädsla för sitt eget patetiska hypokondriska arsel och kastar invektiv samt kallar alla som helt enkelt inte har ett intresse av en massa överflödiga injektioner för foliehattar blir man så trött på mänskligheten.

Som någon skrev igår, nu förstår man hur nazisterna tog makten genom att spela på folks rädsla och peka ut en grupp syndabockar.

nazisterna sa bland annat att judarna var smittospridare.

samma som man nu försöker hävda om ovaccinerade.

lika falskt nu som då.
Citera
2021-08-18, 20:26
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Skrev aldrig att den var väl beprövad, skrev att det inte är något nytt 😊

Som jag fattar det är väl RNA vaccinerna otroligt lättnedbrutna, varav den korta verkanstiden och behovet av nya doser.

Jag tänker nedbrutet vaccin = nedbrutet vaccin och således inga större långtidsbiverkningar.

Även de biverkningar som finns är ju väldigt få och lindriga.

Enda biverkningen jag vet i min krets är från Astras, en sjuksköterska som tagit det tidigt via jobbet och fått hjärtklappning och febertoppar. Hon har det än idag, fick vaccinet i slutet av 2020.

Men utöver Astra så har jag god tillit till vaccinerna.

Är ju som sagt en helt annan typ av vaccin mot svininfluensavaccinet. Vilket låg kvar i kroppen mycket längre än denna typ.

Ja, det var min omformulering. Du skrev att de byggde på en "gammal" vaccinbas, men det kan man alltså inte säga, när detta experiment är de första mRNA-vaccin som släppts lösa på människor.

Vaccin - ö h t - ska inte ligga som en stationär medicin i kroppen, utan ska få kroppen att bilda lämpliga antikroppar. Att den positiva effekten försvinner så snabbt, var ytterligare en överraskning för detta oprövade vaccin, och övriga effekter är fortfarande okända. Långsiktiga effekter kan definitivt uppenbara sig framöver, även om den skyddande effekten snabbt avtar. Uppenbara sig, eller bli uppenbara, när sambanden blir tydliga.

När det gäller Astra, så är det en gåta för mig varför de odlar på chimpansvirus. Annars hade det kunnat vara intressant att ta det vaccinet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in