2021-08-18, 17:02
Medlem
YeeNaaldloshii-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GamlaDraggen
Foliehattar utgör nog en stor andel av dessa. Dvs individer som har oturen att besitta en kombination av paranoia, faktaresistens och låg intelligens. Då går tyvärr Youtube-klipp med pseudovetenskaplig smörja och läskig musik, före riktig vetenskap.

1. Testperioden som bara pågick under ett fåtal månader jämfört med alla tidigare vaccin där det ibland tog över tio år innan vaccinen ansågs vara godkända för distribuering till allmänheten.

2. mRNA "vaccinen" fungerar helt annorlunda jämfört med alla andra tidigare vaccin mot influensavirus. Kroppens celler blir tillsagda att producera miljontals spikproteiner som fäster sig på mänskliga organ. Totalt sinnessjukt och återigen helt annorlunda jämfört med alla tidigare (riktiga) vaccin.

3. mRNA komponenten är tidigare helt otestad i människokroppen.

Allt detta för att råda bot mot en förkylning som en vanlig människa har cirka 99.8% chans att överleva? Jag tror inte du borde anklaga andra människor för bristande intelligens.
Senast redigerad av YeeNaaldloshii- 2021-08-18 kl. 17:06.
Citera
2021-08-18, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeSkills
Står ju klart och tydligt: ” Innan tillräckligt många är fullvaccinerade kommer virusvarianter som kan undvika vaccinskyddet att ha en fördel”

Tips är ju att inte citera texter som fäller din ståndpunkt.

Men du inser att Aftonbladet-citatet är befängt, eller?
Citera
2021-08-18, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Ja? Lite halvsjuk.. Är väl bra att undvika. Som sagt, är nog rätt hög halt foliehattar som inte tar det.

Edit: Känner många som blivit sjuka i covid i varierande grad. Ingen som har fått några större biverkningar av vaccinet..

Du blev bara lite halvsjuk men ska ändå ta ett obeprövat vaccin som inte skyddar dig mot att bli smittad eller smitta andra eller mot nya mutationer. Jag är hellre en vettig och klok foliehatt som använder sunt förnuft än någon som är så korkad och beredd att ta ett obeprövat vaccin för att slippa bli lite halvsjuk.
Citera
2021-08-18, 17:23
Medlem
En stor high five till alla bruschor som vägrar nålen, tack vare er kan svenska staten aldrig tvångsvaccinera folk, det vore ju rasism![/quote] Inlägg 758/Bajssprutan

Det här har jag funderat mycket på och jag tror att du har helt rätt i det du skriver. Vi har en tjej på jobbet som är från Aleppo. Aldrig att hon tar sprutan, hennes ord.
Låt det vara min ensak/hemlighet ifall jag vill berätta om jag har tagit sprutan eller inte ( jag har inte tagit den ). Gå omkring och visa upp ett Pass för att ta en öl på krogen?!?
Vad blir nästa steg? Visar upp ett pass för att man inte har röstad SD?
Citera
2021-08-18, 17:29
Medlem
SmokeSkillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Men du inser att Aftonbladet-citatet är befängt, eller?

Nope, enlighten me 🙌🏻
Citera
2021-08-18, 17:35
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wieso
Det här har jag funderat mycket på och jag tror att du har helt rätt i det du skriver. Vi har en tjej på jobbet som är från Aleppo. Aldrig att hon tar sprutan, hennes ord.
Låt det vara min ensak/hemlighet ifall jag vill berätta om jag har tagit sprutan eller inte ( jag har inte tagit den ). Gå omkring och visa upp ett Pass för att ta en öl på krogen?!?
Vad blir nästa steg? Visar upp ett pass för att man inte har röstad SD?
Ja, där ser du. Till och med fruntimren har mer stake än svenska betahannar som ställer sig på led och "kavlar upp" (helvete vilken retarderad slogan) för att någon säger åt dem utan att tänka själva.
Aldrig att Peshmerga-amazonerna skulle låta sig kuvas på det viset heller.

Jag tror inte att det finns någon risk för våldsamt hemska biverkningar heller, jag tycker bara att det vore lika jävla onödigt att ta det som brudjävlar som käkar panodil i tid och otid. Meningslöst.
Mitt bidrag till pandemibekämpningen är som sagt att inte flänga runt som en idiot. Jag lämnar sällan tomten annat än för arbete och matinköp.
Det gjorde jag visserligen inte innan heller, inget har egentligen förändrats för min del.

Jag är inte blatte själv, men jag är faktiskt rätt glad att en del av dem finns här nu. Annars hade det blivit totalitärt för lääänge sen.

I ett homogent Sverige hade det här blivit en mardröm eftersom inte en jävel vågat ifrågasätta.
Den sociala pressen hade blivit riktigt obehaglig.
Citera
2021-08-18, 17:41
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biotechinv
Använd din hjärna om du är så klok.

Vaccinerade blir sjuka och bär på samma virusmängd som ovaccinerade. Med andra ord är bägge grupper lika smitsamma.
Det är därför CDC nu rekommenderar att vaccinerade bär mask igen.

Hur känns det?
Var fick du "samma virusmängd" ifrån? Nämndes inte heller i artikeln du refererade till. Nej, vaccinerade blir oftast inte sjuka alls och är inte smittsamma. CDC rekommenderar det eftersom det finns risk att bli smittad i alla fall och eftersom vaccinmotståndarna är ännu fler och tokigare i USA än här...
Citera
2021-08-18, 17:50
Medlem
Citat:
Nope, enlighten me 🙌🏻

1. Om alla i Sverige vore "fullvaccinerade" (dvs. om alla hade fått de två första doserna?), så skulle ett virus som kan "undvika vaccinskyddet" få en än större fördel gentemot varianter som inte kan undvika vaccinskyddet.

2. Det kommer aldrig att bli så att "tillräckligt många" (95 procent?, 100 procent?) i Sverige är "fullvaccinerade". Men om man ponerar att detta lyckades, så är ju inte Sverige en isolerad ö i världen, varför det kommer att finnas god tillgång på nya varianter, särskilt sådana som kan "undvika vaccinskyddet", eftersom dessa har lättast att sprida sig.

Slutsats: Massvaccineringen gör att nya varianter sprider sig på bekostnad av de mer ursprungliga varianterna, vilka i viss mån hämmas av vaccinet. Tillbaka på ruta noll, men med en något försvagat folkhälsa, till följd av onödig experimentell medicinering av en stor del av befolkningen.
Citera
2021-08-18, 17:50
Medlem
SmokeSkillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndAllThat00
Du blev bara lite halvsjuk men ska ändå ta ett obeprövat vaccin som inte skyddar dig mot att bli smittad eller smitta andra eller mot nya mutationer. Jag är hellre en vettig och klok foliehatt som använder sunt förnuft än någon som är så korkad och beredd att ta ett obeprövat vaccin för att slippa bli lite halvsjuk.

Halvsjuk då = småsjuk som vaccinerad.

Som sagt, vaccinet i sig är inte nytt.
Det här är bara en modifierad variant av en ”gammal” vaccinbas.

Jag ser det som riskfritt, men har jag fel så lovar jag att posta en tjuga till dig från min dödsbädd 😁

Samt att antalet veckor/månader som det forskats på denna kan ju i mantimmar överföras till år på ett vaccin under normala omständigheter.
Citera
2021-08-18, 17:53
Medlem
SmokeSkillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
1. Om alla i Sverige vore "fullvaccinerade" (dvs. om alla hade fått de två första doserna?), så skulle ett virus som kan "undvika vaccinskyddet" få en än större fördel gentemot varianter som inte kan undvika vaccinskyddet.

2. Det kommer aldrig att bli så att "tillräckligt många" (95 procent?, 100 procent?) i Sverige är "fullvaccinerade". Men om man ponerar att detta lyckades, så är ju inte Sverige en isolerad ö i världen, varför det kommer att finnas god tillgång på nya varianter, särskilt sådana som kan "undvika vaccinskyddet", eftersom dessa har lättast att sprida sig.

Slutsats: Massvaccineringen gör att nya varianter sprider sig på bekostnad av de mer ursprungliga varianterna, vilka i viss mån hämmas av vaccinet. Tillbaka på ruta noll, men med en något försvagat folkhälsa, till följd av onödig experimentell medicinering av en stor del av befolkningen.

Tack, bra svar 👍🏻
Förstår tanken i den tesen
Citera
2021-08-18, 17:56
Medlem
Citat:
Tack, bra svar 👍🏻
Förstår tanken i den tesen

Tack, bra att du kan ta till dig argument! Det kommer du att ha nytta av i livet.
Citera
2021-08-18, 17:58
Medlem
Citat:
Halvsjuk då = småsjuk som vaccinerad.

Som sagt, vaccinet i sig är inte nytt.
Det här är bara en modifierad variant av en ”gammal” vaccinbas.

Jag ser det som riskfritt, men har jag fel så lovar jag att posta en tjuga till dig från min dödsbädd 😁

Samt att antalet veckor/månader som det forskats på denna kan ju i mantimmar överföras till år på ett vaccin under normala omständigheter.

Hade läkemedelsbolagen trott på sina egna vaccin hade de inte hemligstämplat innehållet och inte friskrivet sig från allt ansvar från framtida biverkningar.

Låt mig säga du går till doktorn och han vill ge dig en ny medicin som har hemligstämplat innehåll, har okända framtida biverkningar och med en tillverkare som friskriver sig från allt ansvar för biverkningar.

Hade du tagit den medicinen då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in