2021-08-18, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Garanterat.
Tänk vintern.

Ovanpå det så är det planerat att alla barn och högskolor ska undervisa på plats och arbetsplatser ska ha personal på plats.

Det blir fint i rusningstrafiken i storstäderna!
Sara Byfors verkar ju skita fullständigt om yngre åker på corona. Folkhälsomyndigheten är ett j-va vuxendagis
Citera
2021-08-18, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Sara Byfors verkar ju skita fullständigt om yngre åker på corona. Folkhälsomyndigheten är ett j-va vuxendagis
De unga skiter också i om de får corona.
Citera
2021-08-18, 19:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
De unga skiter också i om de får corona.

Men unga är inte utbildade statsepidemiologer vars jobb är att skydda samhället.

De unga skiter säkert också om de får sjukdomar i underlivet så länge de får doppa för att de saknar konsekvenstänk.

Sluta ursäkta FHMs inkompetens.
Citera
2021-08-18, 19:38
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
De flesta som dör är överviktiga tjockisar som missköter sin hälsa, särskilt i USA där det kryllar av fetton, särskilt bland USA´s negrar är fetma väldigt utbrett, de äter bara skräpmat och har hjärtproblem, diabetes och HIV.

Louisiana har mängder av kraftigt överviktiga negrar som är särskilt utsatta för Covid-19 på grund av sin brist på d-vitamin.
Det är fullt möjligt att det är överviktiga med dålig hälsa som nu dör i t ex Louisiana.

Men säkerligen är merparten av dödsfallen nu anti-vaxxers.
Citera
2021-08-18, 19:56
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Det är mycket möjligt att FHM har en 35% fel i sin bedömning för att sprida sin vaccinpropaganda.

I USA så ska alla få en tredje dos nu.
Men inte i Sverige.

För att i Sverige här ligger vi efter med allt tills det är nödläge.

Man jämför olika delar av befolkningen.

FHM gör som bla UK, Schweiz och några andra underutvecklade länder, dvs återger hur många vaccinerade man har i gruppen som ingår i vaccinationsprogrammet.
FHM har även börjat redovisa gruppen 16-18 separat.
Citera
2021-08-18, 19:56
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Spontant känner jag att man bör skydda svaga och utsatta, så länge metoderna är rimliga.

Det tycker jag också. Att stänga ute svaga och utsatta medborgare, som i New York, går emot det jag anser vara sund moral.

Citat:
Det bästa vore kanske om vi var hänsynsfulla i vårat agerande, samtidigt som vi vaccinererar riskgrupperna, som även de måste ta ett ansvar och vara försiktiga.

Givetvis bör riskgrupperna vaccineras i så stor utsträckning som möjligt. Men exemplet handlade om sådana personer som inte kan få skydd av vacciner.

Citat:
Att vaccinera alla med ett vaccin som inte är neutraliserande och sedan agera som idioter känns som hål i huvudet. Samma med dessa vaccinpass de nu inför i NewYork. Fattar ingenting. Hade varit lite mer rimligt om det varit ett riktigt farligt virus, väldigt smittsamt, och det funnits ett neutraliserande vaccin. Då kan jag förstå tanken.

Jag tittar på listan över inrättningar som kommer att kräva Covid-pass av sina besökare. På listan finns biografer, museer, arenor, restauranger, bagerier och motionsanläggningar. Men på listan finns inte ålderdomshem. Inte heller finns sjukhusavdelningar för patienter med nersatt immunförsvar med på listan. Var är det egentligen viktigast att säkerställa att besökare inte bär på smittsamma sjukdomar? På krogen, eller på ålderdomshem?

Citat:
Men att inte ens göra medicinska undantag för detta, är ju helt bananas....

Det finns situationer där det kan tänkas vara befogat att inte göra medicinska undantag. Sådana situationer skulle kunna vara när man söker anställning på en karantänsanläggning eller på ett viruslaboratorium. Den som av medicinska skäl inte kan ta vaccin, är kanske inte rätt person att arbeta på viruslaboratorier eller karantänsanläggningar.

Det är inte lika befogat att hindra dessa personer att äta mat eller träna.
Citera
2021-08-18, 20:04
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Lägg av nu. Du är hysterisk. Vad ska vi göra tycker du? Låsa in oss och svälta ihjäl. I Afrika och Indien dör barn av svält och skitigt vatten. Har du inga perspektiv på världen. Vi får lära oss att leva med detta som andra infektionssjukdomar.

Vi ska vaccinera och medicinera bort skiten.Att låtsas som att viruset inte finns leder bara till död och elände.
Citera
2021-08-18, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det är fullt möjligt att det är överviktiga med dålig hälsa som nu dör i t ex Louisiana.

Men säkerligen är merparten av dödsfallen nu anti-vaxxers.
Du använder fel ordval... anti-vaxxer är på en helt annan nivå. Du gör fel i att dra alla över en kam! Bara så du vet
Citera
2021-08-18, 20:08
Medlem
Citat:
Men unga är inte utbildade statsepidemiologer vars jobb är att skydda samhället.

De unga skiter säkert också om de får sjukdomar i underlivet så länge de får doppa för att de saknar konsekvenstänk.

Sluta ursäkta FHMs inkompetens.
Jag bara konstaterar och med tanke på att epidemiologi mest är en statistisk gren antar jag att FHM har konstaterat att det är rimligt att unga skiter i det.
Citera
2021-08-18, 20:11
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Du använder fel ordval... anti-vaxxer är på en helt annan nivå. Du gör fel i att dra alla över en kam! Bara så du vet
Jag påstår att flertalet av de som dör i covid nu mycket troligt är anti-vaxxers.

Vad menar du är felaktigt med mitt påstående?
Citera
2021-08-18, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag påstår att flertalet av de som dör i covid nu mycket troligt är anti-vaxxers.

Vad menar du är felaktigt med mitt påstående?

Skulle nog säga ovaccinerade / skeptiker, antivaxxers är mer nischad åt hippe / gräsrotskulturen..

Är alla de som inte kan vacconera sig också antivaxxers?
Citera
2021-08-18, 20:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Jag bara konstaterar och med tanke på att epidemiologi mest är en statistisk gren antar jag att FHM har konstaterat att det är rimligt att unga skiter i det.

Ingen bryr sig om vad de konstaterar.

Samma FHM som påstod att unga inte blir smittade och smittar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in