Citat:
Ursprungligen postat av
Lars48.
Jag läste överhuvudtaget. Speciellt den biten dom åkl påstår att den 18-19de DS hade en plan att mörda L eftersom han såg tre skumma typer i skogen och ringde till polisen !!!.
Ännu en hypotes utan belägg och utan fakta. En vild fantasi som knappast passar i en rättssal. Den kanske passar i en skvallertidning eller nåt sånt.
Det är just det som är problemet med det här målet, att fakta saknas. All bevisning handlar om gissningar.
Vet inte om jag hänger med vad du har läst.
Jag förmodar att du avser 11- 12 maj- 18 när du prtar om de "skumma typerna" i skogen
Ja, vi har olika uppfattningar om indicierna.
För egen del lägger jag stor vikt vid att någon gjort en inloggning vid 05- tiden på Lenas konto, bara timmar efter mordet.
För mig finns det bara en eler några som skulle kunna ha inloggningsuppgifter till Lena. Och enbart en, mördaren som har intresse av att gå in där. Syftet har varit att radera något.
Att slumpen skulle få den enda misstänkte att "råka" vara en lögnare, det ser jag som uteslutet. Vilken ocksyldig ljuger från sekund ett och fortsättet tre år senare? Ända in i rättssalen?
Att en oskyldig vanelögnare sedan "råkar" ha både blod från offret på sin tvättnmaskin, precis vid handtaget och dessutom blod på två ställen djupt inuti sin egen plös, det är ytterligare tunga indicier.
Om vi går vidare till att SDs DNA återfinns på Lenas ring. Det trots att han påstår att det var en 11:e som han träffade Lena och Lena har efter det varit extremt aktiv, träffat massor av människor som hon både kramat och brottats med.
Vad säger du om att SD vägrar att lämna sitt lösenord då? Istället väljer han att lämna en skärmdump. Haha, vem som helst som är oskyldig lämnar över allt.
Man rdererar inte den sista konversationen mean hade med henne sent på natten, då redan dagen efter mordet och mellan första och andra förhöret.
Elller vad sägs om att ta nästan 1000 bilder med mobilkameran, då på foajegolvet i polishuset i väntan på förhör. Det är bilder tagna i omgångar om 30 bilder, med sms konversationer som varvas mellan tagningarna. Omöjligt att ta i misstag enligt polisens expertvittne PW (var det väl dessutom?. Hans vän alltså).
Men visst, det kanske är vanligt och helt normalt att ha blod från en mördad person hemma hos sig. Särskilt på tvättmaskinens handtag. Då utan att du minns något tillfälle som du eller mordoffret verkar ha reagerat över.
Och djupt inne i dina plösar.
Inte minns du heller vad du gjorde mordkvällen. Inte alls, trots att du blev misstänkt nr ett bara efter några timmar och var på förhör redan dagen efter. det var då du kom på att du sklle radera din sista konveraton med den försvunne. Just det, ditt dåliga minne till trots...
Jag tror inte att man skulle hitta mitt DNA i min sambos plösar och inte tvärtom heller. Det trots att vi ofta joggar tillsammans, ställer våra skor på varandras, och har varit gifta i över tjugo år.
Inte heller har vi något blod på tävttmaskinlsuckan, det trots att vi bott i vårt hus lika länge, och det klipps, rakas, plåstras om i badrummet, sedan barnen var små.
Nä, tror inte det är många människor som har någon annans blod överhudutaget på sina tvättmaskiner och inne i sina plösar.
För mig mycket tunga indicier, då blodet/DNA:t dessutom hittas strax efter att personen vars blod hittats dessutom blivit brutalt mördad och det finns en mycket sårig och infekterad relation i bakgrunden.
En relation som kantats av sjuka hot om döden från tvättmakins- plösägaren.
Även blodiga dödshot mot minderåriga barn.