[quote=MarryBlunt|76948556]så du tycker att det skulle vara okey att jag skrev på min Facebook sida att du var är inkontinet, bara du var det?
Ebba har godtagit ett strafföreläggande vilket är att likställa med en dom, det kommer oxå att se ut på samma sätt om man söker i brottsregistret.
Citat:
varit brottsmisstänkt för trädfällningen.
Så om någon skickar in en polisanmälan på dig som tex påstår att du har klottrat, blir du automatiskt misstänkt som en klottrare/skadegörare för det?
Citat:
Billinge har inte heller aldrig försökt sno ett hus. Medan Ebba håller jag på med det i nutid.
Nej, snarare medhjälp om det finns ett testamente som för över fastigheten till den där värdinnan.
Citat:
Angående valet av Binninge som juridiskt ombud. Tja, han har ju varit juridisk ombud i en herrans massa år utan att hans dom blivet aktuell. De flesta människor som hamnar i tvistemål sätter sig inte och tokgooglar motpartens ombud. Att göra det är så mycket värre än förtal, det är att försöka påverka en juridisk process.
Ja han har säkert kallat sig för juridiskt ombud, säkert också under många år, men har han haft den funktionen reellt? Alltså haft klienter. Och det skulle i så fall vara intressant och få veta vilka dessa klienter har varit.
Citat:
Jag tycker att Ebba blivet behandlad med silkesvantar av rättvisan än så länge. Att man lade ner trädfällningen är helt otroligt. Det är ställt utan all rimlig tvivel att kraftigt röjningsarbete skedde i trädgården innan kontraktet var påskrivet.
Nu var det väl så här att Esb medgav i polisförhöret att han hade gett Ebba tillåtelse att ta ned träd och röja sly?
Polisen i detta fallet var väl ytterst snäll mot Esb som inte startade en utredning om Falsk Tillvitelse!
Citat:
Sen kan jag tycka att det är en viss skillnad på att vrida till någons namn, genom att släppa en bokstav och få Usch istället för Busch är något mildare än att kalla någon för äckligt pedofil. Ingen har kallat Ebba för Fröken Förtal.
Skillnaden är ju att det faktiskt finns en dom på det juridiska ombudet för just den typen av brottslighet?