• 1
  • 2
2021-08-18, 09:15
Medlem
Jag och min exman separerade för drygt 1 år sedan och har 3 barn tillsammans, jag har även 3 barn sedan tidigare. Min exman har en ny sambo medan jag är singel. Barnen träffar sin pappa regelbundet och nyligen kom det fram att han tydligen snackar en massa skit om mig vilket jag inte kan acceptera. Han tycker att jag är en dålig förebild som ligger runt och sitter hemma och isolerar mig.

Min äldsta son och hans flickvän väntar barn vilket gör det hela ännu jobbigare. Min exman hittar på saker om mig som inte stämmer eftersom han vill hämnas och göra livet surt för mig. Vad ska jag göra? Han lyssnar inte alls utan bara ångar på i samma gamla spår. Jag är så trött på hans eviga tjat. Det känns ju inte okej att han ljuger och försöker spela ut mig mot barnen. Hur kan jag på bästa sätt förstöra för honom och hans sambo?
Citera
2021-08-18, 09:18
Medlem
skilletgrays avatar
Verkar som du är den toxiska här och bara spär på den person du vill ska framstå som en idiot så du kan höja dig själv till skyarna.

Vidare vet jag inte ens om det du säger och har sagt i andra trådar ens är sant. Låter mer som du har ett pisstråkigt liv och försöker hitta på intriger för att ge ditt liv en mening.

I vilket fall som helst så låter du som en madrass.
Citera
2021-08-18, 09:21
Medlem
Mobscenes avatar
Låter som att han är en narcissist.
Det går under barnmisshandel för det är barnen som mår dåligt av det. Jag hatade min pappa för att han pratade illa om min mamma. Blodet kokade och jag undvek honom i högsta möjliga mån.

Håll ut. Dina barn kommer förstå att det är han som är dum i huvudet. Finns även videos om narcissister på Youtube på hur man ska hantera när en förälder pratar illa om sitt ex för sina barn. Sjunk inte till samma nivå och visa dem motsatsen. Det är bara ditt ex som är en bitter glädjedödare.
Citera
2021-08-18, 09:22
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Jag och min exman separerade för drygt 1 år sedan och har 3 barn tillsammans, jag har även 3 barn sedan tidigare. Min exman har en ny sambo medan jag är singel. Barnen träffar sin pappa regelbundet och nyligen kom det fram att han tydligen snackar en massa skit om mig vilket jag inte kan acceptera. Han tycker att jag är en dålig förebild som ligger runt och sitter hemma och isolerar mig.

Min äldsta son och hans flickvän väntar barn vilket gör det hela ännu jobbigare. Min exman hittar på saker om mig som inte stämmer eftersom han vill hämnas och göra livet surt för mig. Vad ska jag göra? Han lyssnar inte alls utan bara ångar på i samma gamla spår. Jag är så trött på hans eviga tjat. Det känns ju inte okej att han ljuger och försöker spela ut mig mot barnen. Hur kan jag på bästa sätt förstöra för honom och hans sambo?

Fram till din avslutande mening hade jag sympati för dig. Det är givetvis inte ok att snacka skit om barnets andra förälder inför sina barn (annat än möjligtvis i specifika situationer, men inte generellt och inte på ett sätt som riskerar underminera barnets förtroende för den andra föräldern).

Dock tror jag att det här är en situation där man på sikt vinner genom att vara den större människan. Skit i din exman och hans sambo och koncentrera dig på din relation med dina barn. Förklara (lugnt och sansat) för dem varför din exmans påståenden inte stämmer utan att slänga en massa ytterligare skit på exmaken. Barnen kommer att respektera dig långt mer än om du sänker dig till hans nivå och ger dig in i pajkastningen.
Citera
2021-08-18, 09:23
Medlem
Wallahabibiis avatar
Tycker du att du är en bra förebild då?

Man kan liksom inte bli sur på andra för att sanningen gör ont. Var bättre om du ogillar stämpeln. Respekt är något man förtjänar, det är inte givet.
Citera
2021-08-18, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skilletgray
Verkar som du är den toxiska här och bara spär på den person du vill ska framstå som en idiot så du kan höja dig själv till skyarna.

Vidare vet jag inte ens om det du säger och har sagt i andra trådar ens är sant. Låter mer som du har ett pisstråkigt liv och försöker hitta på intriger för att ge ditt liv en mening.

I vilket fall som helst så låter du som en madrass.

Det känns larvigt att han är svartsjuk för att jag ligger runt. På vilket sätt påverkar det honom eller barnen? Jag får leva mitt liv som jag vill. Han beter sig verkligen konstigt och jag orkar inte med en massa drama.
Citera
2021-08-18, 09:25
Medlem
skilletgrays avatar
Citat:
Det känns larvigt att han är svartsjuk för att jag ligger runt. På vilket sätt påverkar det honom eller barnen? Jag får leva mitt liv som jag vill. Han beter sig verkligen konstigt och jag orkar inte med en massa drama.

Var ju som jag trodde då. Du är problemet. Luder.
Citera
2021-08-18, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wallahabibii
Tycker du att du är en bra förebild då?

Man kan liksom inte bli sur på andra för att sanningen gör ont. Var bättre om du ogillar stämpeln. Respekt är något man förtjänar, det är inte givet.

Nja, kanske inte. Jag har haft det rätt struligt med mitt privatliv vilket såklart påverkar barnen på olika sätt. Det finns ingen sanning i det min exman pratar om, han bara ältar en massa skit som hände när vi var tillsammans.
Citera
Bannlyst
Få honom att sluta ha anledning att sluta snacka skit om dig så slutar han säkert. Men det är inte okej oavsett.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skilletgray
Var ju som jag trodde då. Du är problemet. Luder.

Det är väl självklart att man ligger runt som singel.
Citera
2021-08-18, 09:29
Med tanke på din historia så har du dig själv att skylla. Du är en oerhört dålig mamma, en värdelös kvinna och en samhällelig parasit. Din ex-man har helt rätt. Du är dessutom totalt oansvarig som låtit din sextonåriga son knulla på sin flickvän och nu ska han bli far. Själv skaffar du barn på barn med diverse slödder och missbrukare (är det åtta ungar du har nu?) samtidigt som du går på bidrag år ut och år in. Du är en skamfläck. En paria. Du ska vara glad att du inte levde för hundra år sedan för då hade du hamnat på kvinnoanstalt, en inrättning dit samhället skickade lösaktiga luder för att de inte skulle ställa till elände för sig själva och sin tragiska avkomma.

Lyssna på din ex-man. Förstå hans kritik. Försök hålla ihop benen och sikta på att bli självförsörjande. Där är dina närmaste steg istället för att offerkofta dig på Flashback.
Citera
2021-08-18, 09:29
Medlem
skilletgrays avatar
Citat:
Det är väl självklart att man ligger runt som singel.

Inte om man har 6 barn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in