2021-08-18, 00:30
Medlem
Jag tycker inte man ska stanna vid tvångsvaccinering och Covidpass. Det är alldeles för light-fascism. Jag har börjat organisera att vi ska införa social distanisering som lag. Enbart hemarbete, skola på distans, restauranger får endast ta emot ett begränsat antal gäster och måste stänga kl 20, inget resande mer, osv. Mesigt att stanna vid tvångsvaccinering. Vad är det för fel på er. Ta ert ansvar era egoistiska idioter. Målet är nollvision i antal smittade/döda. Detta bör även gälla influensa.

Förbud mot rökning ska även införas. Krav på hälsosamt BMI, den som bor i hus med radon eller asbest får betala sin egen vård, osv. Finns mycket mer vi kan göra. Vi måste börja skilja mer på människor och grupper. Jag ser en vilja hos majoriteten för detta. Bra!
Citera
2021-08-18, 00:38
Medlem
löls avatar
Alla trådar om covid har blivit en samling av psykiskt sjuka människor.
Försöker övertyga den ena efter den andra samtidigt om den tredje försöker övertyga dig själv. Fakta som är fel och fel.
Hahaha

Detta är bättre än Bio.

Popcorn och covid trådar samt en grogg.
Fy fasen vad jag har garvat.

Var har sunt förnuft tagit vägen?
Den kastades ut genom fönstret för 1.5 år sedan.

1 har dött av covid sedan i fredags säger media.
Samtidigt går media ut med att 60% av tillfrågade är positiva till covid pass på ute ställen. Eller att barn ska också ta vaccin.
Laggar hjärnan eller har den ruttnat av all vaccin? Troligtvis båda.
Hahahahahah
Senast redigerad av löl 2021-08-18 kl. 00:45.
Citera
2021-08-18, 00:39
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money2spend
Ok. Jag kommer säga ” jag är bara 28 men det är så osannolikt att jag skulle dö så det är nog meningen. Förresten, jag hade feeel, covid 99 existerar faktiskt.”

Get real man

Vaccin är suppose to be förebyggande. Vem fan ber om vaccin när en är sjuk redan. Mina barn under 5 hajjar detta.

Come on man

Ok. Kul skämt

Det finns många som ber om vaccin:

https://abc7ny.com/husband-and-wife-covid-vaccine-hesitancy-parents-with-texas-faces-of/10922519/

Fast du tror väl inte på det heller?
Citera
2021-08-18, 00:52
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Du förstår fortfarande inte informationen du läst. Läs den igen.

För övrigt har jag inte hävdat att någon region motsätter sig mognadsbedömning. Initialt hade du en poäng i att vissa regioner godtog modellen men det har jag ju redan påpekat att du hade rätt i och att jag även delar din åsikt (?) att den är skev.

Du behöver lugna ner dig. Gå tillbaka till den ursprungliga länken och läs den långsamt, detta eftersom du missuppfattat den. Sluta med ditt tramsande i att utkräva någon slags ”sista ordet-seger”.

Nej. Barn kommer inte radas upp i skolkorridorer och få sprutor bara för att skolsköterskan ser att de kan svara ja på 6 frågor.

Citat:
Tolkningen du gör stämmer inte. Ungdomar under 18 kommer i sådana fall få ett brev skickat till sina vårdnadshavare där de ger tillstånd eller snarare samtycke att deras icke-myndiga barn vaccinerar sig. De kommer alltså inte rada upp barn och sätta sprutan i armen på dem utan att deras vårdnadshavare vet och har godkänt detta.
Av mig fetat
Kan inte ungdomarna vaccineras utan vårdnadshavare ha godkänt detta? Det stämmer ju inte. I var enda region kan ju ungdomar komma och be om vaccination har de då inte vårdnadshavares godkännande görs en mognadsbedömning och ungdomen kan sedan ge eget samtycke.

Citat:
Du kan ju testa att anmäla det där om du oroar dig över att ungdomar vill vaccinera sig. Jag skulle tro att det är bra chanser att det i slutändan inte är tillåtet. När vår snart 18åring skulle vaccineras så krävdes bl a intyg och påskrift från VH. Utan dessa fick hen inte vaccinera sig.
Av mig fetat
Varför kunde hen inte göra det? Om ungdomen inte har vårdnadshavares underskrift kan de göra en mognadsbedömning istället?

Jag skrev detta inlägg
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Den här veckan samlas gymnasieelever i flera av länets kommuner för att inleda ett nytt skolår. En fråga som möter dem är hur de ställer sig till att vaccineras inom kort genom skolans försorg.
Man ska alltså börja vaccinera ungdomarna på skolan och som jag förstår det på skoltid av skolsköterskan.
– Eleverna får berätta i en enkät om de är intresserade och i nästa vecka räknar vi med att inleda vaccinationerna på skolorna här i Falun, berättar Christel Zedendahl som är verksamhetschef för gymnasieskolan i Falun.
Ungdomarna kan alltså vaccineras utan vårdnadshavares tillåtelse under skoltid. Som jag förstår det måste ungdomar och barn under 18 år har vårdnadshavares underskrift för att få vaccineras med andra vaccin. Så är det när det gäller TBE t.ex. Nu har man alltså ändrat den regeln och vaccinationen ska alltså inte ske när ungdomen själva söker den utan första dagen i skolan ska de tillfrågas och sedan vaccineras under skoltid. Att vägra är tillåtet men grupptrycket kommer ju onekligen att finnas där.

Jag är för vaccination i all fall i riskgrupper och att alla vuxna sedan ska kunna ta ställning till ett eget val. Men att köra detta mot ungdomarna är ju verkligen inte bra. Det är inte alla 16 åringar som klarar att stå i mot grupptryck och då kan det ju ske att ungdomar vaccineras mot sin egen vilja bara för att de inte har mod att stå emot.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/vaccinfragan-het-for-gymnasieeleverna

En del regioner föredrar vårdnadshavares samtycke och en del regioner föredrar mognadsbedömning. Stockholm och Västra Götaland föredrar samtycket och Skåne föredrar mognadsbedömning. Men regionerna accepterar även de andra alternativet om de alternativ som de föredrar inte kan uppnås.

Artikeln i mitt inlägg rör dalarna, det är där de tänker vaccinera på skolan med skolsköterskan. I dalarna föredrar de mognadsbedömning framför samtycke från föräldrarna. Man hoppas ju att de i alla fall informerar vårdnadshavare även om deras samtycke inte är önskvärt.
Citera
2021-08-18, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Nu stiger dödstalen i israel , det har ju hela tiden sagts att visst smittan ökar men dödstalen är ju låga så vaccinerna fungerar som det va tänkt ( som givetvis ingen sa innan) men vad skall man nu drar till med?

Kanske, att visst dödstalen är höga för människor men katterna verkar mår prima!

Provaxxklubben antecknar. Israel har trots allt ganska låga dödstal, ännu. Och antivaxxklubben likaså. Lockdown fungerar inte skriver dom. Men faktum är att Israel har 9 miljoner på samma yta som Småland. Det är ett problem som inte går att göra någonting åt.
Citera
2021-08-18, 06:24
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Provaxxklubben antecknar. Israel har trots allt ganska låga dödstal, ännu. Och antivaxxklubben likaså. Lockdown fungerar inte skriver dom. Men faktum är att Israel har 9 miljoner på samma yta som Småland. Det är ett problem som inte går att göra någonting åt.

Jo förvisso, men varför ser det helt annorlunda ut i Palestina kan man undra? Hur vaccinerade är folk där?
Citera
2021-08-18, 06:32
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Så om jag summerar. Det är ok att tvinga folk till aktivitet/motion mot deras vilja men det är inte okej att spärra in folk för att de kan få covid och dö?

Så om du får bestämma vem som tvingas göra vad så är det okej eftersom det är rätt enligt dig?

Jag tycker folk i grunden ska få välja själv utan represalier, men om det absolut skulle vara restriktioner och mandat så skulle jag kunna köpa denna typ som faktiskt skulle göra en skillnad i jämförelse med de andra restriktionerna.
Citera
2021-08-18, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag vill också ha hela bilden, men att döma av Sveriges hantering så kommer vi aldrig att få det.

Att det skulle vara fejk kan du nog fråga vilken IVA-sjukvårdspersonal som helst om, att det är det inte. Men vill du tro det så är det fine. Vad säger du till doktorn när du ligger på IVA och ska in i respiratorn? "Ge mig vaccin, snälla?" Doktorn kommer att svara dig: "Tyvärr är det för sent för det för dig", samtidigt som han/hon kramar din hand. Är det så du vill avsluta?

Jag känner många inom IVA-sjukvården.

Inget är mer patetiskt anti-vaxers som är på gränsen till att behöva respirator efter vad jag hört. Många gråter som barn. De ångrar sig bittert men då är det för sent.

Har hört från en nära vän som jobbar mitt i smeten. Tydligen frågar de ibland typ ”snälla hjälp mig”. Eller kommer jag att dö? Han förklarar då lugnt att det är upp till viruset nu. Varken du eller jag kan påverka slutresultatet. Det är viruset som bestämmer.

För det är tydligen så. Behandlingen som finns är inte särskilt effektiv. Det lindrar kanske inflammationen lite grann. Men till syvende och sist så är det viruset som bestämmer vad det tänker göra med dina lungor, hjärna, njurar, hjärta, blodkärl och ja - även testiklar.
Citera
2021-08-18, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Money2spend
Överviktiga män i ifrån MENA i åldern 50-90 som surplar (mat)olja och rökt 40 cigaretter om dagen sen 10 års ålder.

De är dessa som ligger på IVA i majoritet.

Sen går svenne 40 till ICA med munskydd för att HEN är rädd för att bli förkyld.

Tack staten.

Nej, nej och åter nej. Lite så kanske det var innan Delta. Men i höst och vinter kommer ni få en liten överraskning i Sverige. Den saken är klar.

Det ska bli spännande att se hur barnsjukvården står sig till exempel. Texas och en del delstater i södra USA har redan slut på barnintensivvårdsplatser. Och detta innan skolorna ens kommit igång på allvar. Sverige har väl lägst antal IVA-platser i OECD har jag för mig… USA har flest.
Citera
2021-08-18, 07:08
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Ännu en att stryka från listan över kunniga/uppdaterade debattörer. Provaccingänget här har somnat till och tappat stinget. Den där bilden som du länkade till är vad vaccinproducenterna har gått ut med för 1,5 år sedan. Och som tillhör allmänbildningen. Nyheten är att effekten avtar snabbt inom 6 månader. Varför tror du annars att Israel vill vaccinera om sina mest gamla

Det är bara att scrolla bakåt och kolla tråden för hur vaccinets effektivitet åker raka vägen ner i källaren. Israels siffror är nere på 29% för de allra först vaccinerade i riskgruppen.
Annars kan man kolla på verkligheten!

Färska siffror från våra sjukhus bekräftar att vaccinerna fungera bra just nu!

En stor majoritet av de som nu läggs in förvsvår covid är ovaccinerade yngre i ålder 40-50 år. Medelåldern på de som avlider har sjunkit från 85 till 70 år.
Citera
2021-08-18, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Inget är mer patetiskt anti-vaxers som är på gränsen till att behöva respirator efter vad jag hört. Många gråter som barn. De ångrar sig bittert men då är det för sent.

Har hört från en nära vän som jobbar mitt i smeten. Tydligen frågar de ibland typ ”snälla hjälp mig”. Eller kommer jag att dö? Han förklarar då lugnt att det är upp till viruset nu. Varken du eller jag kan påverka slutresultatet. Det är viruset som bestämmer.

För det är tydligen så. Behandlingen som finns är inte särskilt effektiv. Det lindrar kanske inflammationen lite grann. Men till syvende och sist så är det viruset som bestämmer vad det tänker göra med dina lungor, hjärna, njurar, hjärta, blodkärl och ja - även testiklar.

Inget är så patetiskt som rökare, feta, asbestsjuka, radoncancerpatienter, trafikoffer, cykeloffer, mm som behöver akut vård. Många gråter som barn. Det gillar du va din lilla smutsiga fascist? Var inte svårt att locka fram fascisten i dig, bara för Aftonbladet att köra Covidartiklar dygnet runt om en totalt överdriven ”pandemi”. Bara kliar i dig att få heila och gå ut i grupp med andra vaccinerade och likt lågpannade talibaner piska icke-vaccinerade.

Och varför vill du stanna vid tvångsvaccinering och Covidpass? Du som är en så ansvarsfull medborgare borde väl kräva att vi för all framtid inför lag på social distansiering, skola på distans, kraftigt begränsad rörelsefrihet osv. Någon kan ju bli förkyld och dö. Men du kanske vill njuta lite av att se andra lida likt den psykopatiska taliban du är.

Jag undrar om människorna i din närhet vet vilken tyrannisk fascist du är. Förmodligen inte. Då låtsas du förmodligen vara en fin, varm liten gubbe.
Senast redigerad av kentuckyfry 2021-08-18 kl. 07:49.
Citera
2021-08-18, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Annars kan man kolla på verkligheten!

Färska siffror från våra sjukhus bekräftar att vaccinerna fungera bra just nu!

En stor majoritet av de som nu läggs in förvsvår covid är ovaccinerade yngre i ålder 40-50 år. Medelåldern på de som avlider har sjunkit från 85 till 70 år.

Haha, snacka om att vilja tolka siffrorna som det behagar. Hur många döda talar vi om då? 1 såg jag senast, med all sannolikhet en äldre person. Om något bevisar det ju bara ännu mer att Covid är ofarligt för normalbefolkningen med en dödligheten på nära 0%. Fler unga har dött i vanlig influensa din lilla hjärntvättade fascist
Senast redigerad av kentuckyfry 2021-08-18 kl. 07:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in