2021-08-17, 00:46
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Man bör även minnas att en gång i tiden rekomenderade läkare o filmstjärnor cigaretter som helt ofarliga i massiva reklamkampanjer.

Amfetamin var ett utmärkt läkemedel för uttråkade hemmafruar. Det fick dem att bli smala, pigga o kåta.

Om 1, 2, 3, 5, 10, 20 år vet vi
Exakt. Att man går ut med påverkanskampanjer helt utan vetenskaplig förankning, frontade av populärkulturella kändisar, gör att jag om möjligt blir ännu mer ovillig att ställa upp som frivillig försöksperson i den pågående vaccinstudien.

De jag känner som jag vet inte kommer låta vaccinera sig förrän tidigast 2023 när fas 3-studierna är klara, är allt från lokalvårdare till högutbildade och framgångsrika egenföretagare. Åldersspannet är också stort. De yngsta är tonåringar och den äldsta avvaktaren jag känner är över 65 och helt obekymmrad över smittan, då personen inte upplevde sin konstaterade covid-19 som någon livshotande sjukdom.
Citera
2021-08-17, 00:56
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Hej mina vänner!

Har en fråga.

Idag har över 81% av alla svenskar över 18 år fått sin första dos. Siffran ökar naturligtvis ständigt och allt pekar på att vi kommer landa runt 90%.

Dvs 9 av 10 svenskar över 18 år kommer vaccinera sig. Men vilka är dessa som inte gör det?

Om vi bortser ifrån invällare och negrar ifrån tredje världen som förpestar samhället vilka är resten?

Det finns ju gravida och folk som är allergiska eller skrivna utomlands etc.

Det återstår ju fortfarande 5%, många av dessa är på Flashback. Är det mest IQ-befriade individer som gått särskolan? Är det folk som borde ha en god man?

Allt pekar på att det är mentalt handikappade individer som spekulerar i allt ifrån att vaccinet ska ta död på dom till att Bill Gates vill chippa dom.

Hur bör samhället hantera dessa 5% utav samhället?

Vissa av dom finns på https://kavlaner.se/ men hur ska man hantera resten?

Känner nå någon av dessa galna konspirationsteoretiker?

Har dom klimatångest också? Vurmar dom för att vi sk ta emot en massa slöder från bananländer som Afghanistan?
Tja, vi kan börja med fullständigt söndertrasa dina fördomar, då en nyligen publicerad studie från USA visar att de mest kritiska kring dessa nya mRna-vaccin (vilket inte gör en till en allmän anti-vaxxer) är de mest högst utbildning, motsvarande filosofie doktor: https://unherd.com/thepost/the-most-vaccine-hesitant-education-group-of-all-phds/.

Jag skulle nog vilja säga att minst 95% av de som funderar över att inte ta vaccinet har mycket på fötterna, belästa i statistik, sannolikhetslära, risk/nytta än fåren som tar all vaccininformation från SVT, TV4 och msm-tidningar. Vi är överinformerade t.o.m., medan fåren eller sprutluderna som okritiskt hyllar just dessa vaccin är underinformerade och även felinformerade.
Citera
2021-08-17, 01:02
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Exakt. Att man går ut med påverkanskampanjer helt utan vetenskaplig förankning, frontade av populärkulturella kändisar, gör att jag om möjligt blir ännu mer ovillig att ställa upp som frivillig försöksperson i den pågående vaccinstudien.

De jag känner som jag vet inte kommer låta vaccinera sig förrän tidigast 2023 när fas 3-studierna är klara, är allt från lokalvårdare till högutbildade och framgångsrika egenföretagare. Åldersspannet är också stort. De yngsta är tonåringar och den äldsta avvaktaren jag känner är över 65 och helt obekymmrad över smittan, då personen inte upplevde sin konstaterade covid-19 som någon livshotande sjukdom.
Ja och dessutom har du redan haft covid har du ett brett skydd som håller minst 70 år kanske livet ut, via B-minnescellerna i benmärgen. Dr. Mobeen Syed förklarar från en studie: https://www.youtube.com/watch?v=ISWpW-ykjPo.

Om covid håller i sig några år kommer ändå många bli sjuka på naturlig väg och uppnå naturlig immunitet, då dessa mRna-vaccin bara håller 6-8 månader, vilket vi vet från Israel som började massvaccinera i januari och nu är inne i en svår Deltavåg. Dessutom är vaccinen primärt skapta för fjolårets virusvariant, Wuhanvarianten, och inte Deltavarianten. Därav att vaccinet funkar ännu sämre hos vissa.
Citera
2021-08-17, 06:41
Medlem
Personer som kan tänka själva och ta reda på fakta från båda hållen kanske ! Det krävs mod och intelligens om man skall tänka utanför den gängse boxen.

Se dr Malone som hävdar att massvaccinering är vansinne till friska personer och gör mer skada än nytta och dessutom är vaccinet inte testat långsiktigt bla fas 4 slopas helt i syfte att kunna använda snabbt men han är väl också outbildad och korkad ?
Citera
2021-08-17, 06:43
Medlem
Någonting säger mig att vaccinering mot äldre och sjuka är bra men att massvaccinering är vansinne och skapar farligare mutationer. Att vaccinera barn gör mer skada än nytta enligt väldigt många och det skall inte förringas.
Citera
2021-08-17, 06:56
Medlem
p1Schwabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Jag tycker att tråden i sig talar sitt tydliga språk.
De officiella siffrorna kan omöjligen stämma.

Jag lutar åt iaf 30-40% ovaccinerade mot covfefe19, vilket också stämmer väl överens med vänner, arbetskollegor osv.

Det här måste såklart undersökas närmare. Vart får FHM sina siffror från? Vaccinationsregistret? Hur får vaccinationsregistret sina siffror och är dom siffrorna verkligen kopplade till människor? Eller räknar dom bara på förbrukade vaccinationsampuller?

Att officiella siffror inte stämmer är även vad jag kommer fram till. Föga förvånande då våra myndigheter förvränger data i kontroversiella ämnen mer som en regel än undantag.

Man har vaccinerat den godtrogna delen av befolkningen. Nu funderar man över om man ska kampanja för att nå ytterligare tveksamma eller om man sakta ska låta verkligheten komma fram där regering och myndigheter kan hävda att de inte såg det komma.

Att fortsätta vaccinationskampanjen kan få stora bakslag om censur och mörkande blir FÖR tydligt hos befolkningen.

Denna är ett litet exempel på att man sakta släpper på censur och propaganda.

Även foliehattar har rätt att uttrycka sig:
https://www.gp.se/fria-ord/även-foliehattar-har-rätt-att-uttrycka-sig-1.52760703?fbclid=IwAR3ebJuUVHDkqc02HldfrL887lQkLa _KeyJje Lk2AJ5MbkIt7E2Rq38bS9A

Skiftet sker nu. Spännande att följa. Speciellt för de som inte tagit sprutan.
Citera
2021-08-17, 07:07
Medlem
Cambrias avatar
Antagligen dom 5 % som har fått det och är nu immun
Citera
2021-08-17, 07:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TuckerandDale
Är du lätt efterbliven eller fejkar du ett IQ på under 80?
spelar ingen roll om jag har ett IQ på 1. sålänge jag har en röst i den här världen så ska jag ställa vaccinförespråkare emot väggen och kritisera det ni gör. i Jesus Namn - om Gud vill!

och förr eller senare så lär ni bli exponerade som folkförrädare, massmördare och största bedragarna.

men ni kan ju alltid omvända er medans tid finns
Citera
2021-08-17, 08:06
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whirl
Jag (man 25+) tar inte vaccinet, då ett virus med en dödlighet på 0.2% inte motiverar mig att göra mig mödan. Nu när även riskgrupperna är vaccinerade kunde jag verkligen inte bry mig mindre. Jag låter nervvraken fortsätta med sitt grupptryck och mediadrev.

De som dör nu kan ju lika gärna dö av en kall vindpust i höst, och jag går med gott samvete tillbaka till min vardag och fokuserar på viktigare saker än alarmistiska mediakampanjer för att generera uppmärksamhet och ge människor lite spänning i sin gråa tillvaro.
CFR i Sverige är 1.32%, inte 0.2%
Citera
2021-08-17, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Någonting säger mig att vaccinering mot äldre och sjuka är bra men att massvaccinering är vansinne och skapar farligare mutationer. Att vaccinera barn gör mer skada än nytta enligt väldigt många och det skall inte förringas.
Någonting säger dig? Vad är detta någonting? Är det en känsla du har?
Citera
2021-08-17, 08:23
Medlem
Whirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
CFR i Sverige är 1.32%, inte 0.2%

Nej, men av den totala befolkningen är dödligheten 0.14% (där en överväldigande majoritet är mycket gamla och överviktiga eller livslånga rökare som vi alla vet). Undantag som bekräftar regeln finns och sätts i fokus i media, men i detta läge bedömer jag viruset på samma nivå som vanliga förkylningar och säsongsinfluensor som cirkulerar. Inget värt att koncentrera sig på med andra ord, men självklart med en god hygien och goda hälsovanor för att bli undvika smitta i onödan.

Om staten inför fascistiska lagar om vaccinationspass för vistelse på allmäna platser och dylikt är det ju skrattretande för ett så ofarligt virus, men många människor accepterar ju redan myndigheternas och teknikjättarnas tvivelaktiga övervakningsmetoder, så det är väl inte en omöjlig framtid när folk är villiga att kasta bort sina rättigheter så lättvindigt.
Senast redigerad av Whirl 2021-08-17 kl. 08:27.
Citera
2021-08-17, 08:28
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whirl
Nej, men av den totala befolkningen är dödligheten 0.14% (där en överväldigande majoritet är mycket gamla och överviktiga eller livslånga rökare som vi alla vet). Undantag som bekräftar regeln finns och sätts i fokus i media, men i detta läge bedömer jag viruset på samma nivå som vanliga förkylningar och säsongsinfluensor som cirkulerar. Inget värt att koncentrera sig på med andra ord, men självklart med en god hygien och goda hälsovanor för att bli undvika smitta i onödan.

Om staten skulle införa fascistiska lagar om vaccinationspass och dylikt är det ju skrattretande för ett så ofarligt virus, men många människor accepterar ju redan myndigheternas och teknikjättarnas tvivelaktiga övervakningsmetoder, så det är väl inte en omöjlig framtid när folk är villiga att kasta bort sina rättigheter så lättvindigt.
Så din åsikt är att vi iskallt bör stå och se på när tjugo tusen människor dör med hänvisning till att viruset är ofarligt för DIG? Samtidigt som vi viftar bort alla försök - att förhindra att det sker - som "fascism?
Senast redigerad av korrektamund0 2021-08-17 kl. 08:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in