2021-08-16, 22:43
Medlem
Jag vet åtminstone 4 personer i min omedelbara närhet som inte tänker låta sig injiceras med experimentvaccinet varav två st är i riskgruppen.
Det är ju förvisso långt färre än de som jag vet har tagit sprutan.
Men siffran 5% ovaccinerade stämmer naturligtvis inte.
Citera
2021-08-16, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whirl
Jag (man 25+) tar inte vaccinet, då ett virus med en dödlighet på 0.2% inte motiverar mig att göra mig mödan. Nu när även riskgrupperna är vaccinerade kunde jag verkligen inte bry mig mindre. Jag låter nervvraken fortsätta med sitt grupptryck och mediadrev.

De som dör nu kan ju lika gärna dö av en kall vindpust i höst, och jag går med gott samvete tillbaka till min vardag och fokuserar på viktigare saker än alarmistiska mediakampanjer för att generera uppmärksamhet och ge människor lite spänning i sin gråa tillvaro.
Bästa jag läst på länge. Jvligt bra formulerat
Citera
2021-08-16, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Känner nå någon av dessa galna konspirationsteoretiker?

Har dom klimatångest också? Vurmar dom för att vi ska ta emot en massa slöder från bananländer som Afghanistan?

Hur i hela helvetet får du ihop den logiken?

Tycker snarare det är bland invandrings- och klimatskeptiker som vaccinskepsisen är som störst. Av naturliga skäl.

Är man emot invandring och globalism i allmänhet är det förstås naturligt att även vara skeptisk emot denna ultraglobalistiska kampanjen.

Det är ju bara att se vilka som pushar agendan mest aggressivt. Greta Thunberg? Peter Wolodarski? Klaus Schwab?

Är det här människor du ser upp till?
Citera
2021-08-16, 23:08
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Jag och min fru har skippat de än. Får se om vi tar giftet senare.
Citera
2021-08-16, 23:12
Medlem
p1Schwabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Breakaway1
Det enda som behöver sägas i den här diskussionen egentligen. Naturligtvis har du rätt.

Och för 6 månader sedan blev du klassad som högerextrem foliehatt om du menade att viruset kom från ett labb i Wuhan.

En regering med lång historik av felbedömningar och mörkande skulle plötsligt vara helt ärlig och kompetent.
Citera
2021-08-16, 23:45
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Hej mina vänner!

Har en fråga.

Idag har över 81% av alla svenskar över 18 år fått sin första dos. Siffran ökar naturligtvis ständigt och allt pekar på att vi kommer landa runt 90%.

Dvs 9 av 10 svenskar över 18 år kommer vaccinera sig. Men vilka är dessa som inte gör det?

Om vi bortser ifrån invällare och negrar ifrån tredje världen som förpestar samhället vilka är resten?

Det finns ju gravida och folk som är allergiska eller skrivna utomlands etc.

Det återstår ju fortfarande 5%, många av dessa är på Flashback. Är det mest IQ-befriade individer som gått särskolan? Är det folk som borde ha en god man?

Allt pekar på att det är mentalt handikappade individer som spekulerar i allt ifrån att vaccinet ska ta död på dom till att Bill Gates vill chippa dom.

Hur bör samhället hantera dessa 5% utav samhället?

Vissa av dom finns på https://kavlaner.se/ men hur ska man hantera resten?

Känner nå någon av dessa galna konspirationsteoretiker?

Har dom klimatångest också? Vurmar dom för att vi ska ta emot en massa slöder från bananländer som Afghanistan?

Om 5% inte vaccinerar sig så lär det inte påverka flockimuniteten.

Det vi vet är att vaccinet inte ger ett fullvärdigt skydd mot covid.

Det invaggar folk i falsk trygghet o blir oförsiktiga efter andra dosen. Vilket ökar smittspridningen. (Något vi kan komma att se i höst när folk börjar trängas på jobbet, lunchen, lokaltrafiken, AW, gym, Yoga, konserter, fester, nattklubb mm. Slarva med handspriten o mask.

Nya mutationer lär komma regelbundet. Vilket kräver fler o fler doser.

Långvariga biverkningar är inte kartlagda.

Att som yngre 75-år og fullt frisk dö i covid är mycket ovanligt.

Så försiktighetsprincipen säger att det inte är fel att vara försiktig.
Citera
2021-08-16, 23:54
Avstängd
Jag har alltid sagt att det finns fler idioter i samhället än vettiga människor. Covidioterna bekräftar det. Lycka till med er framtid, hoppas att ni slipper levrat blod i era ådror och annat kul som hjärtinflammation.
40+ och skulle inte ta den där skiten, även om jag gavs 50 miljoner kronor.
Citera
2021-08-16, 23:54
Medlem
Sam.Boyds avatar
Man bör även minnas att en gång i tiden rekomenderade läkare o filmstjärnor cigaretter som helt ofarliga i massiva reklamkampanjer.

Amfetamin var ett utmärkt läkemedel för uttråkade hemmafruar. Det fick dem att bli smala, pigga o kåta.

Om 1, 2, 3, 5, 10, 20 år vet vi
Citera
2021-08-16, 23:56
Medlem
Samt de "5%" är de som kanske ser detta: https://www.dailymotion.com/video/xbq13i
Visst, det var ju svininfluensan 2009, men det känns relevant nu även speciellt hur de trycker på att man ska ta vaccin såpass som de gör.
Citera
2021-08-17, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BagareBengt
Jävlar vilka kassa gener i den släkten som inte klarar influensa.

Släktens öde tyvärr.

Alla i min släkt och min frus släkt har haft förkylningen. Det värsta var lukt/smakbortfall i en vecka (det hände mig också för 15 år sedan då jag sist blev förkyld).

Anekdoter, anketoder. Så härliga.

Det är inga inavlade lantisar. Svågern är inte släkt med honom. Ok, en släkt med kassa gener träffade på en annan släkt med lika kassa gener.
Lite oflyt med din slutledning. Jag är inte förvånad.
Citera
2021-08-17, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LindaMertz
Tillåt mig att tvivla.

Jag tillåter dig att tvivla. Men det är helt sant. Du kan få numret till honom.
Har nästan inga andra i min omgivning med liknande upplevelser. Två jobbarkompisar vars föräldrar blev ganska dåliga. Men inga IVA.
Jo, en gammal jobbarkompis i 55-årsåldern hamnade på IVA i 4 dagar. Helt återställd, men nämnde de där mardrömmarna man läst om. De har nog inget med Covid att göra, utan mer med nedsövningen, tror jag.
Citera
2021-08-17, 00:26
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whirl
Jag (man 25+) tar inte vaccinet, då ett virus med en dödlighet på 0.2% inte motiverar mig att göra mig mödan. Nu när även riskgrupperna är vaccinerade kunde jag verkligen inte bry mig mindre. Jag låter nervvraken fortsätta med sitt grupptryck och mediadrev.

De som dör nu kan ju lika gärna dö av en kall vindpust i höst, och jag går med gott samvete tillbaka till min vardag och fokuserar på viktigare saker än alarmistiska mediakampanjer för att generera uppmärksamhet och ge människor lite spänning i sin gråa tillvaro.

Sluta överdriv, IFR dödligheten för friska under 40 är lägre än 0.001%
¨
Runt 70 pers under 40 har avlidit på 1.5 år, det är 45 pers per år. 80-90% av dessa är sjuklingar eller missbrukare utan immunförsvar.En handfull friska har kolat och över 1-2 miljon mellan 0-40 år har varit sjuka. Det ger en dödsrisk på långt under 0.001%, en sannolikhet på långt under 1 på 100 000 invånare att avlida. I åldersgruppen 15-35 år avlider 25-30 pers årligen av plötsligt hjärtstillestånd. Det är alltså långt farligare att dö hux flux att hjärtat stannar som ung, än att dö av covid
Covids dödsrisken börjar närma sig sannolikheten att dö i en flygkrasch i kommersiell luftfart som är 1 på 1 miljon chans i u-länder och 1 på 2.3 miljon chans i väst.

Så du kan sova ännu lugnare nu och har gjort rätt som skippat vaccinet.
Senast redigerad av slemhog 2021-08-17 kl. 00:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in