RYGG
Blev ett ryggpass trots att jag fortfarande känner av sträckningen/ryggskottet. Men genom att utelämna övningar som tex stående rodd och t-bar så gick det bra. Det kändes rent av skönt att få sträcka ut ryggen lite.
Övningar
- Latsdrag med V-handtag x 4
- Pullover med hantel x 4
- Sittande kabelrodd med medelbrett handtag x 4
- Lats pulldown i Powerstrength-maskin (älskar den) med fria vikter x 4
I vanliga fall kör jag fler set. När jag preppade sist var jag i regel uppe på 28-30 set. Mer eller mindre av bara farten, för att det var så kul och inte minst: Det gick för med 6:ans (testo)växel kunde jag ösa och mata på långt fler set.
I sista setet i sista övningen körde jag med två 20 kilos-kakor på vardera sida. Bör relativt snart klara av 3 x 2 (120 kilo) och om ett par månader vore det kul om jag kan lattja med fyra kakor på varje sida. Nu struntar jag som sagt i vikter men jag vill undvika att stagnera och "nöja" mig med samma vikter som jag alltid kör med.
Precis ätit middag. Samma som jag åt till lunch (enkelt och smidigt): Thaigryta på kokosmjölk och med 400 gram torskfilé, massor av broccoli och wok-grönsaker. Slängde i ett par rejäla skedar kokosfett.
Drack ett halv glas vatten med äppelcidervinäger och citronjuice innan maten och sköljde samtidigt ner Omega 3-, Kalium- och Magnesiumkapslar. Innan jag går och lägger mig dricker jag ett glas vatten med 1 msk organic wheatgrass. Det sista hade jag antagligen fnyst åt för 10 år sedan. Men efter att ha gjort en hel del efterforskningar så testar jag det nu. Vet inte fan om det gör någon större skillnad. Vi får se...
Nu ska jag däcka i soffan och glo på Netflix. Sen ska jag sätta lite Mast och EQ
//Ivan