2021-08-16, 10:03
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Läst att det inte är så bra om man vill bygga muskler. Ta en ordentlig dos omega 3 istället.

Dosen för aspirin brukar vara 81 mg i det syftet du är ute efter.

Tack för info Mr Screwdriver, uppskattas!
Citera
2021-08-16, 10:08
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wisconsin-Nights
Acetylsalicylsyra är smärtlindrande, antiinflammatoriskt och antikoagulerande. Vad jag vet sänker det inte blodtryck eller blodfetter.
Det jag vet är att om jag tar det dagligen får jag näsblod. Doserar därför 75 mg varannan dag.
Om du sticker dig med nålar kommer du förmodligen att få blåmärken lättare.
Tar du Voltaren samtidigt, pga ont i ländryggen tex, kommer preparaten att potentiera varandra. Ökad risk för magsår.

Tjenare WN!

Jodå, det har positiva effekter på blodtryck mm. Jag tar inte Voltaren eller Ipren sedan många år tillbaka. Första 2-3 åren gick jag (hua) på maxdosen Voltaren och maxdosen Alvedon för att uthärda smärtorna. Varje dag. Vecka in och månad ut. Rent kliniskt går jag omkring med konstant ryggskott. När jag insåg hur skadligt Voltaren är, klippte jag tvärt. Likaså med Alvedon. Det tog ett par månade, ett år men sakta men säkert började jag vänja mig vid smärtorna. Kroppen och hjärnan är fantastiska. Jag tror jag - utifrån vad du säger - testar ditt upplägg. Eller om jag helt skiter i bamylen.
Citera
2021-08-16, 10:10
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickyticky00
Ivan hej,

För några år sedan körde jag också en barn albyl / dag under något år. Hade av många hört och läst att detta skulle vara bra att tunna ut blodet något. Av annan anledning gjorde jag dock två lever-prov där båda resultaten kom tillbaks med kraftig försämrade levervärden.

Hoppade av acetylcalesyl syran efter detta och levervärdena kom tillbaks i normal range efter någon månad. Kan inte garantera orsak-samband med detta men en input iaf.

Mvh

Hejsan Ricky!

Ok, tack för mycket bra info. Var bamylen den enskilt enda faktorn i detta? Dvs det fanns inget annat som kunde ha påverkat dina levervärden?

//Ivan
Citera
2021-08-16, 10:13
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickyticky00
Testo, Primo och HGH i låga doser gav mig en stabil och klar fettreducering över tid.
Bryr mig inte om vad eller hur mycket jag äter annat än att försöka få i mig bra proteiner i tillägg.

Du kanske skall pröva ovan men i combo med din cardio och kost. Borde gå fort då..

Sund inställning. Samma här. När jag äter, äter jag bra mat och fokus på protein och fett och jag äter mig mätt. Utan att väga allt eller föra kostdagbok (been there, done that). Då blir det mer en livsstil snarare än en fixering (som dessutom stjäl mycket tid).

Gör en notering om primo och HGH inför framtiden, tack! Vilka doser körde du på?

//Ivan DF
Citera
2021-08-16, 10:28
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarbaDonkey
TS : Hur upplever du leder och så hänger med musklerna med tanke på din ålder ?

Jag har upplevt att efter 40 blir det lite mer skador och skavanker samt längre läketid.

Tjenare Barba (underbart nick förresten!

Musklerna hänger med bra. De har säkert gradvis tappat lite av sina kapacitet jämfört med för tex 10 år sedan men inte mer än att jag ens märker av det. De svarar bra och jag har ingen muskel som krånglar.
Nu kör jag skiten ur musklerna utan att vara det minsta viktfixerad. Men hade jag genom åren fört noteringar om maxvikter och PB's så skulle jag säkert ha kunnat se en nedåtgående prestationskurva.

De flesta skador jag har är gamla och jag fick träna runt dem redan för både 15 och 20 år sedan. Ryggen så klart men även ett knä som krånglat sedan 20-årsåldern. Körde lite för hårt för en 2016-2017 och lyckades dra på mig en riktig elak tennisarmbåge. Det var så illa att jag under flera veckor inte kunde skruva av korken på en PET-flaska utan att skrika. Jag kan fortfarande känna av det men med ett armbågsstöd i neopren så går det bra. Jag drog av en sena i vänster vad för några år sedan när jag körde ett löpprogram och jag mina högra axel krånglar också en del; lite minskad rörlighet och skulle jag köra pressar i en vinkel den inte gillar så skriker den ifrån direkt.

Lite frestad att köra deca igen. Sist adderade jag till 300 mg e5d tillsammans med testo C (500 mg e5d). 800 mg e5d är det mesta jag kört. Decan lade jag till enbart för att se om den skulle smörja upp kroppen. Och ja, det gjorde den. Men deca känns liksom negativ i jämförelse med testo. Så sedan dess har jag inte kört det.

Vilka "nya" skador mm har du upplevt på gamla dagar (sorry, nu lät det som jag pratar med 100-åringen som försvann?

//Ivan
Citera
2021-08-16, 18:02
Medlem
IvanDF2s avatar
RYGG

Blev ett ryggpass trots att jag fortfarande känner av sträckningen/ryggskottet. Men genom att utelämna övningar som tex stående rodd och t-bar så gick det bra. Det kändes rent av skönt att få sträcka ut ryggen lite.

Övningar
- Latsdrag med V-handtag x 4
- Pullover med hantel x 4
- Sittande kabelrodd med medelbrett handtag x 4
- Lats pulldown i Powerstrength-maskin (älskar den) med fria vikter x 4

I vanliga fall kör jag fler set. När jag preppade sist var jag i regel uppe på 28-30 set. Mer eller mindre av bara farten, för att det var så kul och inte minst: Det gick för med 6:ans (testo)växel kunde jag ösa och mata på långt fler set.

I sista setet i sista övningen körde jag med två 20 kilos-kakor på vardera sida. Bör relativt snart klara av 3 x 2 (120 kilo) och om ett par månader vore det kul om jag kan lattja med fyra kakor på varje sida. Nu struntar jag som sagt i vikter men jag vill undvika att stagnera och "nöja" mig med samma vikter som jag alltid kör med.

Precis ätit middag. Samma som jag åt till lunch (enkelt och smidigt): Thaigryta på kokosmjölk och med 400 gram torskfilé, massor av broccoli och wok-grönsaker. Slängde i ett par rejäla skedar kokosfett.

Drack ett halv glas vatten med äppelcidervinäger och citronjuice innan maten och sköljde samtidigt ner Omega 3-, Kalium- och Magnesiumkapslar. Innan jag går och lägger mig dricker jag ett glas vatten med 1 msk organic wheatgrass. Det sista hade jag antagligen fnyst åt för 10 år sedan. Men efter att ha gjort en hel del efterforskningar så testar jag det nu. Vet inte fan om det gör någon större skillnad. Vi får se...

Nu ska jag däcka i soffan och glo på Netflix. Sen ska jag sätta lite Mast och EQ

//Ivan
Citera
2021-08-16, 19:04
Medlem
IvanDF2s avatar
OLJPEPUMPNING

Satte precis Mast och EQ. Nästa stick blir på lördag då också 1 ml Testo Undecanoate ska med i mixen. Jag kör testot var 10:e dag nu. När jag sedan växlar över till HRT så blir det 125 mg/e14d. Ena sticket gick perfekt, det andra halvokej i den mening att jag träffade en nerv. Rent statistiskt händer det lite och då och det är snarare obehagligt än vad det egentligen gör ont.

Man ska förresten inte underskatta placeboeffekter. Redan nu tränar jag ännu mer effektivt och dedikerat. Det är minst två veckor kvar innan jag märker någon effekt. Men bara att ha preppen i systemet gör att man genast växlar upp et par nivåer i fråga om skärpa och intensitet. Trots att jag är temporärt (mer) skadad i ländryggen, var dagens ryggpass årets lätt bästa så här långt. Faktum är att jag redan nu när jag sitter och skriver det här, har träningsvärk. Den brukar annars komma smygande nästkommande dag. Men i dag trasade jag sönder ryggens muskelfiber duktigt. Jag älskar att ha träningsvärk. För då känner man att muskeln har jobbat och att man inte lallade omkring på gymet som så många andra slapptaskar.

//Ivan
Citera
2021-08-16, 20:39
Medlem
BarbaDonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF2
Tjenare Barba (underbart nick förresten!

Musklerna hänger med bra. De har säkert gradvis tappat lite av sina kapacitet jämfört med för tex 10 år sedan men inte mer än att jag ens märker av det. De svarar bra och jag har ingen muskel som krånglar.
Nu kör jag skiten ur musklerna utan att vara det minsta viktfixerad. Men hade jag genom åren fört noteringar om maxvikter och PB's så skulle jag säkert ha kunnat se en nedåtgående prestationskurva.

De flesta skador jag har är gamla och jag fick träna runt dem redan för både 15 och 20 år sedan. Ryggen så klart men även ett knä som krånglat sedan 20-årsåldern. Körde lite för hårt för en 2016-2017 och lyckades dra på mig en riktig elak tennisarmbåge. Det var så illa att jag under flera veckor inte kunde skruva av korken på en PET-flaska utan att skrika. Jag kan fortfarande känna av det men med ett armbågsstöd i neopren så går det bra. Jag drog av en sena i vänster vad för några år sedan när jag körde ett löpprogram och jag mina högra axel krånglar också en del; lite minskad rörlighet och skulle jag köra pressar i en vinkel den inte gillar så skriker den ifrån direkt.

Lite frestad att köra deca igen. Sist adderade jag till 300 mg e5d tillsammans med testo C (500 mg e5d). 800 mg e5d är det mesta jag kört. Decan lade jag till enbart för att se om den skulle smörja upp kroppen. Och ja, det gjorde den. Men deca känns liksom negativ i jämförelse med testo. Så sedan dess har jag inte kört det.

Vilka "nya" skador mm har du upplevt på gamla dagar (sorry, nu lät det som jag pratar med 100-åringen som försvann?

//Ivan

Jag har tyvärr fått en ökad skadebenägenhet i båda armbågar och båda axlar samt större muskelfästen sen jag fyllde 40.
Kör jag lite för tungt med tex. strikta biceps och inte stannar när jag känner av under träningen så brukar det resultera i ett muskelfäste som gör ont 3-6 månader. Då kör jag endå relativt lätt och utan preparat, tex. 3x12reps 56 kilo biceps med Z-stång är en basövning för mig.
Efter en skada är det nere på nästan 0 i vikt och jag får börja jobba mig uppåt från typ 8 kilos hantlar vecka för vecka.....

Mina muskler hänger med bra, fästen samt axlar och armbågar känns skruttigt. Vågar knappt träna och ta i längre. Tycker jag har relativt vettig grundfysik, har precis fått ett testopreparat utskrivet av läkare då jag hade lågt värde på rörligt testo. Nu efter medicineringen ligger jag på exakt mitten av skalan och mår allround mycket bättre i vardagen, testot kommer inte ge något i muskeltillväxt eftersom jag bara ligger i mitten av skalan, det är vad både jag och doktorn tror, och jag får ej heller högre dos av doktorn.

MEN det jag hoppas är att denna normalnivå kommer göra att mina skador läker lite fortare! , bara det vore fantastiskt.
Citera
2021-08-16, 21:22
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarbaDonkey
Jag har tyvärr fått en ökad skadebenägenhet i båda armbågar och båda axlar samt större muskelfästen sen jag fyllde 40.
Kör jag lite för tungt med tex. strikta biceps och inte stannar när jag känner av under träningen så brukar det resultera i ett muskelfäste som gör ont 3-6 månader. Då kör jag endå relativt lätt och utan preparat, tex. 3x12reps 56 kilo biceps med Z-stång är en basövning för mig.
Efter en skada är det nere på nästan 0 i vikt och jag får börja jobba mig uppåt från typ 8 kilos hantlar vecka för vecka.....

Mina muskler hänger med bra, fästen samt axlar och armbågar känns skruttigt. Vågar knappt träna och ta i längre. Tycker jag har relativt vettig grundfysik, har precis fått ett testopreparat utskrivet av läkare då jag hade lågt värde på rörligt testo. Nu efter medicineringen ligger jag på exakt mitten av skalan och mår allround mycket bättre i vardagen, testot kommer inte ge något i muskeltillväxt eftersom jag bara ligger i mitten av skalan, det är vad både jag och doktorn tror, och jag får ej heller högre dos av doktorn.

MEN det jag hoppas är att denna normalnivå kommer göra att mina skador läker lite fortare! , bara det vore fantastiskt.

Aj, vad trist att höra. För ett par år sedan var jag i lite i samma sits med min högra axel. Kunde inte sova på den sidan och jag hade varit världens sämsta nazist eftersom jag knappt kunde höja höger arm. Jag fick börja om helt från myggvikter och det tog nästan ett år att bli hyggligt bra.

Relativt lätt? 56 kilo strikta curls med EZ-stång? Jisses. Låter ändå positiv med att du nu ligger på något slags medelvärde - klart det kommer påskynda läkningsprocessen! Är du frestat att fylla på med mer testo eller ryker ditt recept om din läkare ser att du plötsligt har omotiverat hög testonivå?

//Ivan
Citera
2021-08-17, 01:28
Medlem
torrans avatar
Grym kurrapport! Älskar dina formuleringar och din humor, gott att ha tillbaka en gammal flashbackare
Citera
2021-08-17, 03:45
Medlem
BarbaDonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF2
Aj, vad trist att höra. För ett par år sedan var jag i lite i samma sits med min högra axel. Kunde inte sova på den sidan och jag hade varit världens sämsta nazist eftersom jag knappt kunde höja höger arm. Jag fick börja om helt från myggvikter och det tog nästan ett år att bli hyggligt bra.

Relativt lätt? 56 kilo strikta curls med EZ-stång? Jisses. Låter ändå positiv med att du nu ligger på något slags medelvärde - klart det kommer påskynda läkningsprocessen! Är du frestat att fylla på med mer testo eller ryker ditt recept om din läkare ser att du plötsligt har omotiverat hög testonivå?

//Ivan

Jag har tränat från och till i snart 30 år. Så 56 kilo är inte så tungt.

Vet faktiskt inte vad doktorn skulle säga om mitt fria testo exploderade, mätning sker var 6e månad samt PSA och röda blodkroppar och lite mer saker som var viktiga. Men jag känner att jag inte vill missbruka detta och hamna i en jobbig situation eftersom jag faktiskt hade ett äkta lågt värde. Så jag är tills vidare nöjd med att bara kunna träna. Normalt, sa doktorn och dennes kollega, så ger de inte så unga män testo utan att de ligger ännu lägre än jag gjorde. De tog 3 separata prover med 6 veckor i mellan. Många andra hormoner och värden mättes och vägdes in. Jag kunde dock tala för mig så de tyckte sammantaget att jag bör kunna må bättre allround med en svag medicinering som följs upp var 6e månad, dock vill varken jag eller doktorerna att jag vid denna ålder skall fortsätta livet ut med testot. aja, vi får se, att må bra psykiskt och fysiskt är min prioritet.

Edit : Ok ursäkta för offtopic, blir spännande att följa denna tråd !
Senast redigerad av BarbaDonkey 2021-08-17 kl. 03:52.
Citera
2021-08-17, 09:20
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torran
Grym kurrapport! Älskar dina formuleringar och din humor, gott att ha tillbaka en gammal flashbackare

Men vilket trevligt svar, tack Torran!

//IvanGF (Gammal Flashbackare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in