2021-08-09, 22:27
Medlem
roger.millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Perhaps not a solution but a simple way for women to avoid complex problems is to avoid all contact with anabolic freaks.

'Learning by Lotta'

Wow, vilken lösning. Hoppas det sprider sig nu så att alla tjajor därute kan få ta del av denna världsförändrande tanke
Citera
2021-08-11, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roger.miller
Alla vet väl att om man frågar en misshandlad kvinna "varför lämnade du honom inte?" så får man ju i nio fall av tio svaret "Du vet känslan när man åker bil och man vet att man borde ha på sig bilbältet men skiter ändå i det".
Får man!? 😳
Citera
2021-08-12, 20:52
Medlem
barkeepers avatar
Kom det någonsin fram vem ”snälla” är?
Citera
2021-08-16, 17:42
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Kom det någonsin fram vem ”snälla” är?

Nej, det gjorde ju inte det. Om jag inte minns fel så sades det i typ Veckans Brott eller liknande att polisen hade en hypotes om att Snälla kanske är Martin själv?

Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Om en trafikskadeundersökning till äventyrs skulle visa att folk som sitter obältade i bilar i större utsträckning dör eller skadas allvarligt än vad de bältade gör, vore det enligt dig då bäst att helst inte offentliggöra resultaten?

Lotta valde att sitta obältad i bilen.

Du förenklar så mycket att det blir världsfrånvänt. Det går inte att läsa i pannan på folk vem som är våldsam och vem som inte är det. Personer som Martin eller Johanna Möller är därtill manipulativa på en nivå som många har svårt att begripa, de ljuger helt skamlöst och spelar på ytliga faktorer. Martin var/är mycket populär bland kvinnor som inte kände honom.

Det betyder inte att det inte finns något att lära, men du tillhör knappast till de som sprider kunskapen. Varningstecknena handlar inte om steroider eller om tatueringar, utan de är så välkända och klassiska att de i stort sett är offentliga hemligheter: Kontrollerande, påträngande, gränslös, ytlig och respektlös.

Vad gäller just Lotta, så hade hon haft en rad dåliga förhållanden innan hon träffade Martin. Forskning visar att de som haft dåliga förhållanden är mer troliga att fortsätta ha dåliga förhållanden, och att de som blivit slagna generellt sett kommer att bli slagna igen om de inte får hjälp och genomgår relationsterapi.
Senast redigerad av judenheten 2021-08-16 kl. 17:54.
Citera
2021-08-16, 19:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roger.miller
Wow, vilken lösning. Hoppas det sprider sig nu så att alla tjajor därute kan få ta del av denna världsförändrande tanke
Eller hur?
Du vet känslan när en manipulativ psykopat inte kommer med varningstext.

Rosor i drivor, jag-älskar-barn foton på fb, lagar romantiska middagar, kör jag vill ändra mitt liv stuket, jag ångrar mitt förflutna och har en taskig barndom. Rent tårdrypande.
... och jag vill skaffa barn med dig. Jag gör allt för dig, Curly Sue goddess of mine.

Den där mötte sköra Lotta, vars biologiska klocka tickade och som längtade efter att bilda familj.

Match made in hell och en optimal miljö att få fäste för avskummet.
Sen går det undan på rälsen. Nedbrytningsprocess inkl kontroll, hot och hållhakar. Växlande med förlåt och krokodiltårar.
Citera
2021-08-16, 19:58
Medlem
Hur får TV tillstånd att prata i ett TV program om MJ?
Har han gett medgivande?
Tänker på ett annat aktuellt fall där en politiker nämner en persons och döms för förtal trots att denne blivit dömd.
Citera
2021-08-16, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Eller hur?
Du vet känslan när en manipulativ psykopat inte kommer med varningstext.

Rosor i drivor, jag-älskar-barn foton på fb, lagar romantiska middagar, kör jag vill ändra mitt liv stuket, jag ångrar mitt förflutna och har en taskig barndom. Rent tårdrypande.
... och jag vill skaffa barn med dig. Jag gör allt för dig, Curly Sue goddess of mine.

Den där mötte sköra Lotta, vars biologiska klocka tickade och som längtade efter att bilda familj.

Match made in hell och en optimal miljö att få fäste för avskummet.
Sen går det undan på rälsen. Nedbrytningsprocess inkl kontroll, hot och hållhakar. Växlande med förlåt och krokodiltårar.

Ja, fast nu kom ju MJ med en ganska tydlig varningstext… i form av ett antal vålds- och misshandelsdomar, varav en med dödlig utgång. Det finns dessutom kvinnor som aktivt söker upp och kontaktar morddömda män i fängelse för att sedan förfäras över att de blir misshandlade när de inleder en relation. Är det inte en tillräcklig varningstext att mannen de attraheras av är dokumenterat och bevisat våldsbenägna?
Citera
2021-08-16, 23:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimprofessorn
Ja, fast nu kom ju MJ med en ganska tydlig varningstext… i form av ett antal vålds- och misshandelsdomar, varav en med dödlig utgång. Det finns dessutom kvinnor som aktivt söker upp och kontaktar morddömda män i fängelse för att sedan förfäras över att de blir misshandlade när de inleder en relation. Är det inte en tillräcklig varningstext att mannen de attraheras av är dokumenterat och bevisat våldsbenägna?
Ja och då skrev jag om psykopatens manipulativa sida och att fejka ånger. Taskig barndom. Krokodiltårar. Drömmen om att bli en bättre människa och Lottas akilleshäl som är just att få barn.

Där har du bluffen i ett nötskal och de strängar han spelar på. Att alltid anspela på empati och ånger. Som vederbörande själv inte besitter.

Finns hur många som helst som förlåter mördare, att de ska få en ny chans i livet. Att de hittat Jesus och fan och hans moster.
De äter empati till frukost.

Du kan säkert tycka att det är självklart men det är det tyvärr inte, väl i klorna på en psykopat. Det går jävligt fort.
Citera
2021-08-16, 23:43
Medlem
Citat:
Ja och då skrev jag om psykopatens manipulativa sida och att fejka ånger. Taskig barndom. Krokodiltårar. Drömmen om att bli en bättre människa och Lottas akilleshäl som är just att få barn.

Där har du bluffen i ett nötskal och de strängar han spelar på. Att alltid anspela på empati och ånger. Som vederbörande själv inte besitter.

Finns hur många som helst som förlåter mördare, att de ska få en ny chans i livet. Att de hittat Jesus och fan och hans moster.
De äter empati till frukost.

Du kan säkert tycka att det är självklart men det är det tyvärr inte, väl i klorna på en psykopat. Det går jävligt fort.

Ja, men då ignorerar de varningstexterna som du efterlyste. Om de tar varningstexter på allvar så hamnar de inte i ”klorna”… de kommer aldrig till det du beskriver… precis som med alla varningstexter.

”Mata inte tigrarna, de kan bita av dig handen”… men de var ju så gulliga.
Senast redigerad av Krimprofessorn 2021-08-16 kl. 23:46.
Citera
2021-08-17, 01:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimprofessorn
Ja, men då ignorerar de varningstexterna som du efterlyste. Om de tar varningstexter på allvar så hamnar de inte i ”klorna”… de kommer aldrig till det du beskriver… precis som med alla varningstexter.

”Mata inte tigrarna, de kan bita av dig handen”… men de var ju så gulliga.
Kör du den förklaringen på psykopati.

Manipulativa tigrar har jag dock missat.
Citera
2021-08-17, 01:59
Medlem
Citat:
Kör du den förklaringen på psykopati.

Manipulativa tigrar har jag dock missat.

Dom råkade besöka samma gym regelbundet. Han siktade direkt in Offret. Googlade. Efter ett gym pass satte sig Lotta vid ett utefik varpå MJ frågade om han fick slå sig ner. Han drog sin sorgliga bakgrundshistoria om uppväxt, brott mm.

Dagen efter ringde han på dörren till Lottas lägenhet med 20 röda rosor i handen - hennes födelsedag! Ett par dagar senare kom han och kastade in sin trunk och undrade om han kunde få bo där tillfälligt.

3 månader senare var hon död, ihjälslagen till oigenkännlighet.

Det går djävligt fort.
Senast redigerad av Remark 2021-08-17 kl. 02:02.
Citera
2021-08-18, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dom råkade besöka samma gym regelbundet. Han siktade direkt in Offret. Googlade. Efter ett gym pass satte sig Lotta vid ett utefik varpå MJ frågade om han fick slå sig ner. Han drog sin sorgliga bakgrundshistoria om uppväxt, brott mm.

Dagen efter ringde han på dörren till Lottas lägenhet med 20 röda rosor i handen - hennes födelsedag! Ett par dagar senare kom han och kastade in sin trunk och undrade om han kunde få bo där tillfälligt.

3 månader senare var hon död, ihjälslagen till oigenkännlighet.

Det går djävligt fort.
Han hade alltså ingen egen bostad?

Hon hade aldrig en chans ensam! Skyddslös kvinna som, om hon mött UTBILDAD, engagerad, erfaren polis eller socperson i tid, hade kunnat räddas. Förutsättningen hade varit flytta permanent till hemlig adress. Så illa är det!
Den här gm komner göra om detta, tyvärr. Snart är han fri och innan dess på permis.
Se för h- ete till att inga kvinnliga fångvaktare finns i hans närhet! Varken han eller kvinnorna klarar av det! Det gäller ALL typ av personal!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in