Citat:
Ursprungligen postat av
nerdnerd
Så nu är även
r×
r=0 en lögn?
Försök tygla ditt Dunning-Kruger-problem. Som det är nu faller du ju bara allt djupare ner i crackpottarnas kaninhål. Tror faktiskt du kan bättre, OM du gör om och gör rätt och läser riktiga kurser i algebra, analys, mekanik, etc. Du har rätt energi, men som du tyvärr slänger bort på trams.
Haha, du tycker inte att du slirar lite väl långt ifrån sanningen, även för dig, när du påstår det där om att jag har kommit med "crackpot-teorier"?

För den oinsatte så förklarade jag för "fysikern som har doktorerat i relativitetsteorin" hur grunderna i relativitetsteorin fungerade. När NN käftade emot hur kärnfrågor fungerar, saker som är såpass fundamentala att Einstein definierar dem i inledningen till sin SR, som hela teorin beror på... Då refererade jag till en samling vetenskapliga papper, av fysiker, med siffror.
Om man Googlade på ett av dessa papper som råkade finnss med i samlingen, ett jag varken refererat till eller som hade någonting att göra med något av mina argument, då kunde man hitta att det fanns en sida om konspirationsteorier som refererade till detta pappret.
Så långsökt är det!

Någon internetsida som tar upp konspirationsteorier har refererat till ett papper som också fanns med i en samling som innehöll andra papper som jag istället refererade till.

Vad gällande mina påståenden som NN, "fysikern som har doktorerat i relativitetsteorin" käftade emot, så var som vanligt NN som hade fel.
Detta dagen efter NN visat oss hur centrifugalkraften hos någonting som upphör sin rotation runt en axel innebär acceleration ut från axeln och inte som man kanske annars kan tro, bevarad hastighet längs rotationsriktningen.
Inte lång tid därefter följer den odödliga klassikern med NNs tråd om "fyrvektorer", vilken rekomenderas varmt!
Ja, r normeras till 0 för att förhålla sig till rumtidssymmetrin vid jämvikt från tröghetscentrum, liksom Einstein gör.