2021-08-17, 00:11
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Då ska jag förklara för dig hur det fungerar Det man säljer är aldrig värt mer än köparen betalar annars blir det inte sålt.
Väldigt enkelt och väldigt lätt att förstå
Sluta göra bort sig. Att i en stor fastighetsaffär lita på en muntlig värdering gjord av köparen är unikt korkat.
Men jag ska förklara för dig hur det fungerar. Antingen är det köparen eller säljaren marknad. Om du kommer till mig och säger snälla köp mitt hus, och jag ger ett skambud, så är det oket. Det är köparens marknad.
Om jag kommer till dig och tjatar om att få köpa ditt hus. Då är det säljarens marknad. Då kan du som säljare ta mycket över värdering. För det är viktigt för mig att bo i just ditt hus.
Eller hur tycker du. Är det rimligt att du ska få lika mycket för huset vare sig du ber att få sälja eller jag tjatar om att få köpa?
2021-08-17, 00:14
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Sluta göra bort sig. Att i en stor fastighetsaffär lita på en muntlig värdering gjord av köparen är unikt korkat.
Men jag ska förklara för dig hur det fungerar. Antingen är det köparen eller säljaren marknad. Om du kommer till mig och säger snälla köp mitt hus, och jag ger ett skambud, så är det oket. Det är köparens marknad.
Om jag kommer till dig och tjatar om att få köpa ditt hus. Då är det säljarens marknad. Då kan du som säljare ta mycket över värdering. För det är viktigt för mig att bo i just ditt hus.
Eller hur tycker du. Är det rimligt att du ska få lika mycket för huset vare sig du ber att få sälja eller jag tjatar om att få köpa?

Och hur blir det affär om inte köpare och säljare är överens om priset menar du ?
Eller är den frågan för svår för dig?
Senast redigerad av braattha 2021-08-17 kl. 00:21.
2021-08-17, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Du skrev fel.
"Säljaren svarade inte i telefonen och på brev när köparen försökte höra av sig."
Så nu är den rätt. Resten du skrev är fel och finns inget bevis för

Det enda jag sett konkreta underlag för är att Esbjörn försökte få tag på Ebba vis telefon och brev innan han gick till Expressen. Bilder finns på dessa brev.

Har du bevis för att Ebba försökt lösa konflikten annat än med grova skadestånd om han inte lyder Ebba så får du gärna presentera dessa.

Min erfarenhet av er i Ebbas livets ord-osande sekt här på FB är att ni alltid kräver ovedersägliga bevis för varje litet frågetecken kring Ebbas agerande men alltid slutar svara när ni presenteras med dessa bevis och aldrig ger underlag för vilka sjuka påståenden ni än häver ur er.
2021-08-17, 00:25
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Och hur blir det affär om inte köpare och säljare är överens om priset menar du ?
Ska jag svara ? Men du då. Varför svarar inte du på mina frågor.
Tycker du att det är rätt och rimligt att du får samma pris varesig det är köparen som kommer till säljaren eller tvärt om?
Tror du på Ebba när hon säger att priset är framtagit av Esbjörn efter att han studerat två värderingar.?
Vilka tänker du att hantverkskostnaderna Esbjörn som säljare ska stå för?
Hade du litat enbart på en köpares muntliga utsago vid en fastighetsaffär?

Men för att svara på din fråga. Självklart måste Köpare och säljare enas. Dock är det oftast flera budgivare vid en fastighetsaffär. Och dessutom är jag säker på att Ebba betalar 4,5 om Esbjörn vägrat ge sig på något annat. Hon ville ruskigt gärna ha det där huset serru.
2021-08-17, 00:27
Medlem
Citat:
Eller är den frågan för svår för dig?

Du har missat att Ebba och tre kompisar till henne har isolerat och pressat en ensam åldring att skriva över sin sjötomt på Ebba?

För under marknadsvärdet, och till sin hjälp hade Ebba en mäklare som var bror till hennes bästa kompis, och en annan nära vän som var PR-konsult.

Gamlingen satt ensam på sin sida av den utdragna förhandlingen.
Under det värsta pandemiåret världen sett på hundra år.
2021-08-17, 00:31
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ska jag svara ? Men du då. Varför svarar inte du på mina frågor.
Tycker du att det är rätt och rimligt att du får samma pris varesig det är köparen som kommer till säljaren eller tvärt om?
Tror du på Ebba när hon säger att priset är framtagit av Esbjörn efter att han studerat två värderingar.?
Vilka tänker du att hantverkskostnaderna Esbjörn som säljare ska stå för?
Hade du litat enbart på en köpares muntliga utsago vid en fastighetsaffär?

Men för att svara på din fråga. Självklart måste Köpare och säljare enas. Dock är det oftast flera budgivare vid en fastighetsaffär. Och dessutom är jag säker på att Ebba betalar 4,5 om Esbjörn vägrat ge sig på något annat. Hon ville ruskigt gärna ha det där huset serru.

Det är ju exakt rätt!
Du ser, du svarade på din egna fråga priset var och är exakt vad köparen betalar inte vad säljaren vill ha.
det finns många saker som är och förblir osålda, vet du varför?
jo seru priset var inte det köparen ville betala.
Så du har helt fel i dina påstående.
vad det gäller dina andra frågor bemödar jag mig inte ens svara då det är ointressant i mitt påstående
2021-08-17, 00:32
Medlem
Citat:
Man vet att man skrivet något sant om alla har citerat ens inlägg med att man är idiot.

Alla vet att du bekräftar att du är en idiot, när du tar det som en bekräftelse att bli kallad idiot.

Citat:
Det är högst ovanligt att det är enbart köparen som värderar huset vid en försäljning och att säljaren nöjer sig med att få värderingen muntligt.

Ja, det vanliga är att säljaren gör en värdering, och att köparen inte alls får veta om den. Men Esbjörn var för snål för att göra en egen värdering.

Citat:
Jag har sagt det förut. Esbjörn må vara en skitstövel eller en snäll gammal farbror. Det för det samma. Det är ju inte som Ebba har bättre rätt till hans hus för att han inte hälsade på kvinnan på sjukhuset.

Det är riktigt. EBba har bättre rätt till huset, inte för att Esbjörn kört på en ung kvinna, utan för att Esbjörn har sålt huset till Ebba.

Duktig MarryBlunt, du börjar förstå. Eller snubblade blinda Agda bara över ett par korn av en ren tillfällighet?

Citat:
Och nej, jag skäms inte, gör du?

Det hade jag aldrig trott, för det är du alldeles för korkad.
Och ja, hade jag skrivit så korkade inlägg som du gör, då hade jag skämts.
Senast redigerad av StorstBastVackrast 2021-08-17 kl. 00:40.
2021-08-17, 00:34
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Du har missat att Ebba och tre kompisar till henne har isolerat och pressat en ensam åldring att skriva över sin sjötomt på Ebba?

För under marknadsvärdet, och till sin hjälp hade Ebba en mäklare som var bror till hennes bästa kompis, och en annan nära vän som var PR-konsult.

Gamlingen satt ensam på sin sida av den utdragna förhandlingen.
Under det värsta pandemiåret världen sett på hundra år.

Pandemin har inget med affären att göra då han hade mer än 2 månader på sig att samtala med sina närmsta och dom andra som var intresserade ville inte toppa hans pris.
vad det gäller under marknadspris är det inte så att Esb erbjöd henne att köpa huset?
2021-08-17, 00:37
Medlem
Citat:
Det enda jag sett konkreta underlag för är att Esbjörn försökte få tag på Ebba vis telefon och brev innan han gick till Expressen. Bilder finns på dessa brev.

Finns det bilder på brev där Esbjörn försöker nå Ebba på telefon? Kan du inte posta dem är då så vi andra får se

Det enda du har sett är ett brev som Esbjörn visat upp. Bevisligen har det brevet alltså inte skickats till Ebba. Hade det varit skickat till Ebba hade inte Esbjörn kunnat visa upp det. Du är inte för djävla smart, den saken är säker

Citat:
Har du bevis för att Ebba försökt lösa konflikten annat än med grova skadestånd om han inte lyder Ebba så får du gärna presentera dessa.

Ja, på det finns det faktiskt bevis. Flera stycken. De har skickats in till domstolen av Ebbas ombud. Om jag inte minns fel skickades de in i samband med att slutlig bevisuppgift ingavs. Läs och lär. Blindstyre!

Citat:
Min erfarenhet av er i Ebbas livets ord-osande sekt här på FB är att ni alltid kräver ovedersägliga bevis för varje litet frågetecken kring Ebbas agerande men alltid slutar svara när ni presenteras med dessa bevis och aldrig ger underlag för vilka sjuka påståenden ni än häver ur er.

Fint, då ser vi fram emot de "brev" du nämner ovan.
Sedan kan du ju försöka förneka Ebbas inlagor till domstolen, din analfabet
2021-08-17, 00:58
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Pandemin har inget med affären att göra då han hade mer än 2 månader på sig att samtala med sina närmsta och dom andra som var intresserade ville inte toppa hans pris.
vad det gäller under marknadspris är det inte så att Esb erbjöd henne att köpa huset?
Helt rätt pandemin har inte mycket med affären att göra.

Den är intressant mer för att den talar för hur Ebba ser på sina medmänniskor. Det vill säga som inte så viktiga. Den talar oxå om att Ebba anser sig stå över råd och restriktionen. Det får det att skära lite i öronen när hon säger saker som. Regeringen har medvetet fört in smittan på äldreboende. Detta trotts att både Ebbas föräldrar, barn , vänner och hon själv umgåtts ohämmat med en över 80 år gammal man.

Dessa fakta säger en hel del om hur hon är som människa. Men att hon är en person som står över vad vanliga dödliga måste rätta sig efter. Ska självklart inte påverka i kommande rättegång. Som jag brukar säga, även slithögar har rätt att få sin sak prövad.
2021-08-17, 01:43
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Helt rätt pandemin har inte mycket med affären att göra.

Den är intressant mer för att den talar för hur Ebba ser på sina medmänniskor. Det vill säga som inte så viktiga. Den talar oxå om att Ebba anser sig stå över råd och restriktionen. Det får det att skära lite i öronen när hon säger saker som. Regeringen har medvetet fört in smittan på äldreboende. Detta trotts att både Ebbas föräldrar, barn , vänner och hon själv umgåtts ohämmat med en över 80 år gammal man.

Dessa fakta säger en hel del om hur hon är som människa. Men att hon är en person som står över vad vanliga dödliga måste rätta sig efter. Ska självklart inte påverka i kommande rättegång. Som jag brukar säga, även slithögar har rätt att få sin sak prövad.

Att dom har träffats råder inget tvivel om, men som han själv sa:hon öppnade endast det västra fönstret då dom röjde på andra sidan.
Men visst är det ett aggressivt virus och kanske tar det sig runt huset och in genom fönstret!

Detta till skillnad när brännström ränner runt i huset efter han sålt det och har egentligen inte rätt att vara där tillsammans med gubben flertals gånger.
Detta går inte att förneka då flera bildbevis finns till skillnad från dom ohämmade möten som du påstår.
Detta som jag ser mer som fakta än dina påstående fakta och detta säger mer om dig än om henne.

Dom kan ju träffats ute och då på några meters avstånd, men det kanske du inte har tänkt på?
2021-08-17, 01:54
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Att dom har träffats råder inget tvivel om, men som han själv sa:hon öppnade endast det västra fönstret då dom röjde på andra sidan.
Men visst är det ett aggressivt virus och kanske tar det sig runt huset och in genom fönstret!

Detta till skillnad när brännström ränner runt i huset efter han sålt det och har egentligen inte rätt att vara där tillsammans med gubben flertals gånger.
Detta går inte att förneka då flera bildbevis finns till skillnad från dom ohämmade möten som du påstår.
Detta som jag ser mer som fakta än dina påstående fakta och detta säger mer om dig än om henne.

Dom kan ju träffats ute och då på några meters avstånd, men det kanske du inte har tänkt på?
Ebba,
-jag ser framför mig när Min son och Esbjörn satt i köket och fantiserade om hur det skulle se ut till julen.
Ebba
- jag minns särskilt hur vi höll på i stora rummet och försökte bestämma färg.
Majken
-Ebba med anhang kom flera gånger upp hit och tjatade på Esbjörn.
Johann
- Esbjörn kände sig uppvaktad av Ebba ( i ordet uppvaktas natur ligger att vara nära.)
Ebba
- vid kontrakskrivningen var jag, min vännina och Esbjörn i köket.

I rest my case.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in