2021-08-16, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LindaMertz
Instämmer till fullo.

Lillebrorsan var ganska dålig i två veckor medans hans flickvän var halvdålig i en. Både är uppe och starkare än någonsin.

Jag hade en förkylning på 2-3 dagar ifjol, kan vart covid. Mår utmärkt idag.

Ren och skär skrämselpropaganda.

Ok, grannen. Ung. Stark kille.
Grät sig till sömns när han inte kunde andas. Hamnade aldrig på sjukhuset. Har fortfarande inte fått tillbaka smak- och luktsinne helt. Nu pratar vi 1 år sen han blev sjuk.
Hans son. 10 år, frisk, fotbollsspelande kille. Hamnade på IVA med, ni vet, Kawasaki, fast det heter nåt annat.
Ska jag forsätta?
Hans svåger, jobbar inom vården, blev hämtad av ambulans för 4 veckor sen (efter en vaccinspruta). Kommer inte ihåg symptomen, men syret i blodet var väl under 90%.
Är detta skrämselpropaganda?
Citera
2021-08-16, 20:50
Medlem
Intelligenta män, typiskt sett högutbildade (gärna inom något som har anknytning till detta), men som har en släng autistiska drag och som därför är mindre känsliga för grupptryck/blind auktoritetstro -- därmed kan man istället fokusera på och se att varken logiken (inte ens ytligt sett) eller forskningen håller.

Den andra kategorin är folk som är konträra rent allmänt, konspiratoriskt lagda med en släng paranoia som har ett behov av att kategoriskt gå emot mainstream. Den inverterade spegelbilden av PK-människan som följer allt som trendar som man förväntas anamma oavsett hur dumt eller destruktivt det är.

Den tredje kategorin är blattar som har en kultur av att inte följa och lita på vad myndigheter säger.

Fjärde kategorin är unga människor, främst män, som snappat upp att man inte tillhör en riskgrupp. En smula konträra också fast mindre så än konspirationskategorin.

Citera
2021-08-16, 20:53
Medlem
BagareBengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tku01
Grät sig till sömns när han inte kunde andas. Hamnade aldrig på sjukhuset. Har fortfarande inte fått tillbaka smak- och luktsinne helt. Nu pratar vi 1 år sen han blev sjuk.
Hans son. 10 år, frisk, fotbollsspelande kille. Hamnade på IVA med, ni vet, Kawasaki, fast det heter nåt annat.
Ska jag forsätta?
Hans svåger, jobbar inom vården, blev hämtad av ambulans för 4 veckor sen (efter en vaccinspruta). Kommer inte ihåg symptomen, men syret i blodet var väl under 90%.
Jävlar vilka kassa gener i den släkten som inte klarar influensa.

Släktens öde tyvärr.

Alla i min släkt och min frus släkt har haft förkylningen. Det värsta var lukt/smakbortfall i en vecka (det hände mig också för 15 år sedan då jag sist blev förkyld).

Anekdoter, anketoder. Så härliga.
Senast redigerad av BagareBengt 2021-08-16 kl. 20:56.
Citera
2021-08-16, 21:06
Medlem
Whirls avatar
Jag (man 25+) tar inte vaccinet, då ett virus med en dödlighet på 0.2% inte motiverar mig att göra mig mödan. Nu när även riskgrupperna är vaccinerade kunde jag verkligen inte bry mig mindre. Jag låter nervvraken fortsätta med sitt grupptryck och mediadrev.

De som dör nu kan ju lika gärna dö av en kall vindpust i höst, och jag går med gott samvete tillbaka till min vardag och fokuserar på viktigare saker än alarmistiska mediakampanjer för att generera uppmärksamhet och ge människor lite spänning i sin gråa tillvaro.
Senast redigerad av Whirl 2021-08-16 kl. 21:14.
Citera
2021-08-16, 21:37
Medlem
Varken jag eller mina föräldrar.

Jag är kvinna, 35+. Välutbildad. Chefsjobb, 134 i IQ. Ej haft Covid-19, trots nära umgänge med smittade.

Föräldrar 70 resp 65. Högutbildade pensionärer. Far har högt blodtryck, mor frisk. Båda har haft Covid-19. Feber, snuva och hosta. Inga komplikationer.

Ingen i min umgängeskrets eller arbetskollegor har haft komplikationer av Covid-19.

2 arbetskollegor har haft komplikationer av vaccination. En fick lungemboli, den andra har upplevt kraftiga muskelsmärtor samt irritation (så illa att det märks på jobb).

Jag ligger inte i någon riskgrupp. Har levt som vanligt. Träffar i genomsnitt 3 nya personer i veckan pga mitt yrke.

Jag tar hellre chansen med ev influensa, än ev långtids biverkningar som inte syns än.
Citera
2021-08-16, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tku01
Ska jag forsätta?

Tillåt mig att tvivla.
Citera
2021-08-16, 21:54
Medlem
Goto10s avatar
Jag har inte vaccinerat mig mot Covid-19.
Har inte känt någon större brådska att boka en tid för vaccination då jag inte tyckt att fördelarna tydligt överväger för min egen del.
Alldeles nyligen har jag också åkt på viruset. Det enda symptom jag fick var att jag blev lite tjock i halsen, till och med mildare än vanliga förkylningar brukar vara. Ingen feber, ingen huvudvärk, inget bortfall av smak och lukt, enbart lite slem i halsen i en vecka ungefär.
Självklart har jag undvikit att träffa andra människor under tiden och fortsätter hålla distans.
Nu när jag precis har haft viruset ser jag ingen som helst anledning att vaccinera mig. Bättre att låta någon som faktiskt behöver vaccinet få det.
Citera
2021-08-16, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BagareBengt
Jävlar vilka kassa gener i den släkten som inte klarar influensa.

Släktens öde tyvärr.

Alla i min släkt och min frus släkt har haft förkylningen. Det värsta var lukt/smakbortfall i en vecka (det hände mig också för 15 år sedan då jag sist blev förkyld).

Anekdoter, anketoder. Så härliga.

Låter onekligen som väldigt dåliga gener.
Citera
2021-08-16, 22:23
Medlem
Jag har inga planer på att vaccinera mig, har haft covid, som en hyfsad influensa men lukten är fortfarande förvrängd. Har gjort antikroppstest som visade positivt. Naturlig imminitet är också 6-7 gånger effektivare än skit vaccinet ni trycker i er och tror ni helt plötsligt är superhjältar. Till en början var jag positivt inställd till vaccin men ju mer man sätter sig in i saken är jag övertygad att det är big pharma som styr hela narrativet. Vem vet egentligen något om de långsiktiga hälsoeffekterna av otaliga vaccindoser.
Citera
2021-08-16, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puteraren
Ja..suck! För 15 år sedan vart man utfryst om man ifrågasatte invandringen, öppna ögonen och kolla hur Sverige ser ut idag din dåre? Vi skulle ju tjäna på det!

Staten och media hade fel & ljög.

Vi som är kritiska till vaccinet köper inte det som skrivs i media och det staten berättar för oss, dom har haft fel flera gånger tidigare och det är helt enkelt inte värt att riskera sin hälsa för något som tillsynes verkar ofarligt för personer som inte är i riskgrupperna.

Bara för att en miljard människor tror på något, så kan det ÄNDÅ vara helt åt helvete!

Det enda som behöver sägas i den här diskussionen egentligen. Naturligtvis har du rätt.
Citera
2021-08-16, 22:24
Medlem
Tillhör kategori ett, högutbildad och intelligens lite över medel. Personlig slutsats: tar inte mRNA-vaccin.

Halvlång sammanfattning pga många aspekter följer här

Covid-19 verkar vara två sjukdomar: först *influensa* sedan *reaktion på spikproteiner* (avfall från influensan).

De mRNA-vacciner som är allmänt tillgängliga framstår inte som speciellt bra. De producerar spikproteiner, vilket vissa personer reagerar dåligt på. Naturlig immunitet är vida överlägsen. mRNA-vaccinerna kan inte jämföras med helvirusvaccin - de senare tränar immunförsvaret mycket bättre (flera olika försvarsmekanismer tränas samt mycket längre varaktighet på skydd): https://www.gavi.org/vaccineswork/what-are-whole-virus-vaccines-and-how-could-they-be-used-against-covid-19

Förutom att individen löper risk om den tar mRNA-vaccin så finns det även risker för populationen, mänskligheten. mRNA förhindrar varken att viruset förökar sig eller sprider sig, och pga det smala skyddet (endast en liten del av virusets DNA) lämnas möjlighet för viruset att mutera sig förbi vaccinet.
https://pennstate.pure.elsevier.com/en/publications/imperfect-vaccination-can-enhance-the-transmission-of-highly-viru-2
https://youtu.be/cjMZvpmuaKY

Glöm inte att vaccinerna är villkorat godkända eftersom de ännu inte genomgått alla tester som krävs. För gamla och personer med många riskfaktorer verkar det vara vettigt att vaccinera sig. För folk i allmänhet, som har få eller inga riskfaktorer, verkar det inte vara vettigt. https://www.lifesitenews.com/news/experimental-vaccine-death-rate-for-israels-elderly-40-times-higher-than-covid-19-deaths-researchers /
OpenVAERS (Vaccine Adverse Events Reporting System): 12.000 döda, 1.400 misfall mm så här långt.
https://www.openvaers.com/covid-data

Det går att förbättra sina odds. Motion är bra, gärna i solljus (ger D-vitamin). Tillhör själv riskgrupp, övervikt, men tar D-vitamin (och zink). D-vitaminbrist är inte bra avseende covid, och D-vitamin är fettlösligt. Har även införskaffat Ivermectin, som framstår som minst lika bra som mRNA men har extremt mycket lägre risk än mRNA. Ivermectin har tagits av några miljarder människor, mot parasitsjukdomar. Ivermectin är inte skyddat av patent och kostar därför nästan inget varför det saknas incitament för att testa och godkänna alternativ användning mot covid. Det finns däremot 100-tals miljarder skäl att till varför BigPharma pushar mRNA: https://www.worldstockmarket.net/pfizer-profits-soar-vaccine-sales-revised-to-33-5-billion/

Det är lätt att glömma bort historiska skeenden. Vaccintillverking var i kris under 1980-talet pga en massa stämningar i USA. Vaccintillverkarna pressade staten att reglera ersättning till drabbade. Staten tog över ansvaret och en liten andel av vaccinintäkterna fonderades för detta. Mao har vaccintillverkare sedan dess en begränsad nersida, och därmed starka incitament att lösa medicinska problem med hjälp av vacciner.
https://childrenshealthdefense.org/news/ncvia-the-legislation-that-changed-everything-conflicts-of-interest-undermine-childrens-health-part- ii/

Relativt ny video (verboten topic på youtube) där delar av ovanstående diskuteras av forskare/biologer. Referenser till forskning under videon. https://odysee.com/@DarkHorsePodcastClips:b/Natural-Vs-Vaccine-immunity:4
Citera
2021-08-16, 22:29
Medlem
Jag tycker att tråden i sig talar sitt tydliga språk.
De officiella siffrorna kan omöjligen stämma.

Jag lutar åt iaf 30-40% ovaccinerade mot covfefe19, vilket också stämmer väl överens med vänner, arbetskollegor osv.

Det här måste såklart undersökas närmare. Vart får FHM sina siffror från? Vaccinationsregistret? Hur får vaccinationsregistret sina siffror och är dom siffrorna verkligen kopplade till människor? Eller räknar dom bara på förbrukade vaccinationsampuller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in