2021-08-16, 20:42
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Viruset etablerar sig i kroppen, och då börjar immunförsvaret med sin motreaktion. Busenkelt att hänga med i.

Sjuksyrran verkar inte haja riktigt
Citera
2021-08-16, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/skolstart-i-tranas-uppskjuten-efter-coronautbrott/

Det här är bara början men Sara Byfors vill ju se ungdomarna på plats i skolorna runt om i Sverige

Sara Byfåne vill avvakta och testa om det fungerar. Om hon ser en svacka med kvicksand i botten vill hon nog testa och se om det går att gå över.

Hur vore det om hon använde sin slutledningsförmåga. Det finns inte ens en teoretisk chans att det kommer att fungera med undervisning på plats för alla elever.
Citera
2021-08-16, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja framtiden ser verkligen svart ut med tanke på de införda vaccinpassen. Där kan vi snacka back to nazityskland.

Att folk ser till att skaffa sig lite bättre hälsa har inget med nazitysland att göra.

Jo fordi svaghed og kropslige defekter medførte foragt, udelukkelse og måske døde i Nazityskland.
Citera
2021-08-16, 21:16
Medlem
Jag har en fundering angående detta virus, någon här kanske kan hjälpa mig med svaret.

Sen covid upptäcktes har jag endast blivit rejält sjuk 1 gång och det var alldeles i början av denna enorma hysteri om det. Jag har tagit antikropps test två gånger men bägge gångerna har visat att jag ej har antikroppar.

Jag har fortsatt levt mitt liv som vanligt käkat lite mer vitaminer än vanligt för jag har hört att det ska vara bra. Men varit på gruppträningar inom kampsporten och ptja levt i princip som vanligt med undantag att jag inte varit utomlands.

Folk på klubben jag tränat på har fått positiva covid svar att dem har haft bekräftat covid väldigt många. Även folk jag varit nära in på träningarna då har dem i princip andats en i ansiktet och svettats över en överallt.

Så min fundering är varför får jag aldrig corona? vet att det är väl inget man vill ha men jag förstår helt ärligt inte hur jag lyckas ducka Coronan så mycket eller kan man vara immun på något sätt utan att man vet om det?

Och är ej så sugen på att ta något vaccin möjligen om några år, men min fundering är iaf kan man vara immun på något sätt utan att man vet om det.
Citera
2021-08-16, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zakke163
Jag har en fundering angående detta virus, någon här kanske kan hjälpa mig med svaret.

Sen covid upptäcktes har jag endast blivit rejält sjuk 1 gång och det var alldeles i början av denna enorma hysteri om det. Jag har tagit antikropps test två gånger men bägge gångerna har visat att jag ej har antikroppar.

Jag har fortsatt levt mitt liv som vanligt käkat lite mer vitaminer än vanligt för jag har hört att det ska vara bra. Men varit på gruppträningar inom kampsporten och ptja levt i princip som vanligt med undantag att jag inte varit utomlands.

Folk på klubben jag tränat på har fått positiva covid svar att dem har haft bekräftat covid väldigt många. Även folk jag varit nära in på träningarna då har dem i princip andats en i ansiktet och svettats över en överallt.

Så min fundering är varför får jag aldrig corona? vet att det är väl inget man vill ha men jag förstår helt ärligt inte hur jag lyckas ducka Coronan så mycket eller kan man vara immun på något sätt utan att man vet om det?

Och är ej så sugen på att ta något vaccin möjligen om några år, men min fundering är iaf kan man vara immun på något sätt utan att man vet om det.

Ja, man kan vara immun mot virus. Vet dock inte vad procenten är.
Jag har aldrig haft influensa eller vinterkräksjuka. Är typ aldrig förkyld.
Citera
2021-08-16, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjabatjena
Ja, man kan vara immun mot virus. Vet dock inte vad procenten är.
Jag har aldrig haft influensa eller vinterkräksjuka. Är typ aldrig förkyld.

Ok tacksam för svar, bör tilläggas att vi fick ett stort utbrott på klubben så den behövdes stängas ner en stund. Men det var fler än jag som också ej blev sjuka vilket alla tyckte var väldigt märkligt. Men sen var det också många som blev sjuka, men ja knepigt virus verkar det vara iallafall.
Citera
2021-08-16, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Ja, när det marknadsfördes och rullades ut. Idag är väl Pfizers nere på under 50%. Bara att fortsätta med uppdateringarna...
Det är värre än så, de som fick pfizer vaccinet i januari har endast 16% Skyddseffekt!

Att ange ett medelvärde bli då helt missvisande och är direkt farligt!
Citera
2021-08-16, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Ja, men det verkar funka med bara CBD.
As to specific chemicals, our analysis shows that CBD or THC alone do not have the same effect,” says Kovalchuck. “We strongly believe in the full-spectrum, entourage-based effects. Likely, there are secondary (minor cannabinoids) and terpenes that contribute, and we write in the paper, that one of such terpenes could be caryophyllene.”

https://www.tomhemps.com/en/cbd-is-found-to-be-effective-in-the-treatment-of-covid-19/
Citera
2021-08-16, 21:47
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Varför köper flera stater massa likkistor och liksäckar?
Norge köpte 3 miljoner liksäckar...

Politiker gör massa bisarra köp utan att berätta vad det är till för. Och journalister är som vanligt helt värdelösa i att granska vad som händer. Inte konstigt att konspirationsteorier tar fart.
Konspirationsteorier tar fart i sjuka hjärnor oavsett vilken information som förmedlas.

Corona/covid är inget undantag.
Citera
2021-08-16, 21:51
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Det var väl ett evigt tjatande. Gör lite jobb själv. Är inte det klart för längesedan att detta inte är ett neutraliserande vaccin?
Det mest rimliga är väl ändå att den som presenterar nya rön även länkar till varifrån informationen kommer.

Annars kan ju vem som helst hitta på vad som helst och kräva att de som läser om dessa nya påhitt själv ska bevisa att påhittet är sant.
Citera
2021-08-16, 21:51
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Ja, men det etablerar sig fortfarande. Annars skulle man inte få symptom.

Nja om det etablerar sig betyder det att värden får en kroniskt infektion. Detta virus retar upp immunförsvaret som vanligtvis eliminerar viruset.
Citera
2021-08-16, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Nja om det etablerar sig betyder det att värden får en kroniskt infektion. Detta virus retar upp immunförsvaret som vanligtvis eliminerar viruset.

En etablering behöver inte vara något permanent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in