Citat:
Tanken att hon använt taxeringsvärdet har slagit mig oxå. Dock tror jag att om det är så så kom hon på det själv. Jag tror inte att hon fått ett sådant tips av en mäklare. Fastighetens tax.värde är 3 493 000 enligt 2018 års taxering som baseras på marknadsvärdet 2016.
Affären görs 2020.
Hur mkt har fastighetens marknadsvärde då stigit under dessa 4 år?
Ebba använder sig av värdet från 2016 när hon förhandlar med Esbjörn o har mage att påstå att hon gjort allt rätt o riktigt.
Vem tipsade henne om det? Theo kanske?
Affären görs 2020.
Hur mkt har fastighetens marknadsvärde då stigit under dessa 4 år?
Ebba använder sig av värdet från 2016 när hon förhandlar med Esbjörn o har mage att påstå att hon gjort allt rätt o riktigt.
Vem tipsade henne om det? Theo kanske?
Men vad som skulle kunna tyda på det är att han från början tyckte att han gjort en så bra affär. Vem skulle tycka det om man sålt för 300 000 kr under värderingsbudet. Men om man gått på taxeringen och sålt för 400 000 över. Då skulle man vara nöjd.
Citat:
Sant och kan inte nog upprepas. Citat där Katrin skriver:
"Istället har Esbjörn, trots att det påstås att han har en sviktande hälsa och därför ej kan möta Ebba, löpande kommunicerat genom media och då orkat och bemödat sig att träffa journalister för genomförande av reportage. Trots detta har det av dig påståtts att han ej skulle orka med att träffa Ebba."
Här är svart på vitt att Esbjörn inte orkar med att träffa Ebba.
Min tolkning är att han känner att han hamnar i ett underläge när de möts o att han inte vill utsätta sig för det igen.
Kort sagt - Esbjörn känner sig lurad/manipulerad av partiledaren Ebba.
"Istället har Esbjörn, trots att det påstås att han har en sviktande hälsa och därför ej kan möta Ebba, löpande kommunicerat genom media och då orkat och bemödat sig att träffa journalister för genomförande av reportage. Trots detta har det av dig påståtts att han ej skulle orka med att träffa Ebba."
Här är svart på vitt att Esbjörn inte orkar med att träffa Ebba.
Min tolkning är att han känner att han hamnar i ett underläge när de möts o att han inte vill utsätta sig för det igen.
Kort sagt - Esbjörn känner sig lurad/manipulerad av partiledaren Ebba.
Så lite grovt kan man säga:
• Ebba uppvaktade Esbjörn och fick honom att tro att han skulle hänga med huset.
Stöd för tesen: Esbjörns egna ord.
Esbjörns Juridiska ombuds ord
• Ebba använde det förtroende hennes roll som partiledare ger henne. För att förhandla priset.
Stöd för tesen: om inte Ebba varit den hon är. Hade Esbjörn troligtvis varit mer benägen att göra en egen värdering och inte lita på köparens.
Citat:
Att en värdering har med taxeringen är inte konstigt. Det vore anmärkningsvärt om de inte hade det. Eller hur menar du? Men är det inte märkligt att även densia på uppdrag av Esbjörns ombud använder just detta taxeringsvärde (se sid 3) i sin bedömning? Det betyder väl att även de gör fel alltså? Eller är det helt enkelt så att det är du som har fel och yrkesmännen som har rätt?
Marknadsvärdet från både notar och densia visar även att köpesumman, justerad för röjning och värdestegring sedan köpet och till Densias värderingstidpunkt, stämmer väldigt bra med köpesumman.
Marknadsvärdet från både notar och densia visar även att köpesumman, justerad för röjning och värdestegring sedan köpet och till Densias värderingstidpunkt, stämmer väldigt bra med köpesumman.
Nja priset är ju egentligen inte intressant för Esbjörn vill inte sälja och har sagt att det inte handlar om priset.
Men de obekräftade 300k och priset är ju intressant i alla fall. Dels de 300k vad skulle de användas till. Vilka var reparationer som hantverkarna räknat på? Varför så orimligt mycket? Varför står avdraget inte med i kontraktet eller ett bifogat dokument? Hur kom man fram till 300k?
Priset. Densia 4,6 (resonera kring 4,5-5 miljoner.) Notar 4,2 +/- 200k.
Så Ebba betalade mellan 100-700 för lite ( eller till dig ch med upp till 1,1) det är inte småpengar som jag ser det.
Citat:
Nej jag håller med dig. Det är inget hot att sitta i tv och gråta över att man tvingats ta in juridisk hjälp. Busch vill stärka lagen för de som gick ut i metoo, de som peka ut våldtäktsmän och likande.
Och det var inte ett hot, när man informerar att man kan bli tvungen att kalla in advokat när ena parten inte dyker upp eller inte kan nås.
Har du hittat något om Busch advokater tvinga gå ledsagaren än? Eller är det något du har hittat på?
Och det var inte ett hot, när man informerar att man kan bli tvungen att kalla in advokat när ena parten inte dyker upp eller inte kan nås.
Har du hittat något om Busch advokater tvinga gå ledsagaren än? Eller är det något du har hittat på?
Men det rimmar lite illa när man sedan gnäller över att motparten talar med media.