Citat:
Ursprungligen postat av
Sunimod
Det här vad du förslog för en stund sedan.
"Vad vi däremot borde införa som skulle göra skillnad på allvar är kraftiga kalorirestriktioner, näringsförbud för donken m.fl, förbud mot chips och läsk och obligatoriska promenader på 1 timme varje dag eller 10 000 steg etc."
Ja men det var ju ett svar på de sjuka interna vaccinpassen som omöjliggör ett normalt liv om man inte tar vaccinet. (med lite glimten i ögat)
Citat:
Ursprungligen postat av
Sunimod
Står du inte för vad du skriver?
Ja om det ska vara vaccinpass så kan vi köra på BMI-pass. Båda är lika orimliga. Men utifrån att överviktiga är mer till last under pandemin så kanske BMI-pass vore mer rättvist?
Citat:
Ursprungligen postat av
Sunimod
Du skriver om barn som ligger på IVA utan att ha fakta bakom påståenden om att det är övervikt som är inblandat i orsaken till att de är där men det är vad du underförstått syftar på.
Den informationen är det ganska tyst om, men utifrån intervjuer och reportage jag läst om barn som råkar illa ut och hamnar på sjukhus pga delta så verkar det som att det inte är vilka barn som helst. Dock så kan du inte hitta det överallt. Mainstream media kommer inte att vara intresserade av ge en nyanserad bild av de ovaccinerade.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sunimod
Du hånar folk med diabetes 1 vilket de knappast kan anses skyldiga till.
Nej det har jag inte gjort. Typ 1 kan man inte göra så mycket åt ännu. Men typ två absolut!
Citat:
Ursprungligen postat av
Sunimod
Det finns de som har övervikt på grund av vad de utsatts för som barn och ungdomar, mobbning, övergrepp mm. Du anser givetvis att allt är deras fel. Att de borde lägga sig ned och självdö.
Nej det har jag inte sagt. De kan mycket väl behöva vaccinera sig. Det jag sagt är bara att alla barn inte behöver vaccinet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sunimod
Din människosyn är rätt så vidrig.
Kan inte du bara logga ut och spinga ut i skogen så slipper vi dina historier som liknar ett kontrollsamhälle vi inte vill ha.
Jag tycker att de som vill ha lockdown för alla och tvinga på hälsosamma människor experimentella vacciner är de vidrigaste människorna av alla. Borde tvångsdeporteras till ett arbetsläger i Nordkorea.