2021-08-16, 00:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
😁😁 Japp, höggradigt otrogen mot assistenten till en stigande grad av rövslickandes inställsamhet. Som en berg och dalbana. Det här med högfungerande autism blir missvisande i sammanhanget. Inte mycket fungerande här i detta spindelnät av intrasslade relationer.

Rewiern H.Å frågade Lena i en chatt om hon hade anledning att oroa sig för Lenas väl och ve. ang Steffe Lena svarade nåt i stil med: nej, inte i fysisk bemärkelse utan känslomässigt och mentalt var det ett sårbart läge. Så hon lär ju fattat på direkten vem den skyldige var till mordet.

SD om den bossiga assistenten (ang att bestämma sig om USA):

SD: Ah men eh .. jag tror inte att hon uttryckte känslor i första hand utan det var nog att.. ah
vi måste bestämma .. du får den här tiden på dig ..
FL I: Hon är känslomänniska?
SD: Ah annars så är hon ganska så mycket känslomänniska men .. när det kommer till sånt här då blir det.. ( ohörbart) chefig eller.."

HD herself om att bestämma:

HD: Han tar ganska mycket plats om han vill ta plats, det gör han. I alla sammanhang om han vill det.
FL I: Hur har det sett ut hemma då?
HD: Men han kan säga ganska mycket vad han tycker och tänker men i slutänden så blir det nog oftast som jag vill i alla fall."

Ett annat exempel när HD bestämmer.

FI: "Jag ogillar er relation som det är nu". Då bestämmer du att nä hon får leva.
HD: Nä men, ah ... Ja. Ja. Ja det är ju ...
Ett skriftspråk är ett skriftspråk.
Jag har ingenting, jag vill absolut inte se henne död.
Jag vill inte se henne död även om jag inte gillar henne."

Ett verbalt språk är ett verbalt språk:
"Hoppas hon är död".
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det som blev fallet måste varit optimalt.
Jo, nog väcker det funderingar alltid..
Senast redigerad av develi 2021-08-16 kl. 01:00.
Citera
2021-08-16, 01:54
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Ditt tidigare skrivna och postade inlägg var inte skrivet till mig, men, det passade mig alldeles utmärkt att hoppa in och skriva ett svar.

■ Du kan vara helt säker på att jag gräver i detta gamla mordfallet L*na Wesstr*m 2018 utanför själva förundersökningsprotokollet, detta, speciellt om allt som berör Yodinnan [ HD ]

■ Jag har ett mycket djupt intresse som vilar i detta gamla mordfallet L*na Wesstr*m 2018.

■ Min yttersta strävan, är ! att kunna få fram vissa svar på frågor kring vissa speciella händelser som ägde rum under Måndagen den 14 Maj 2018 samt fram till Tisdagen den 22 Maj då Rättsläkarna hade lyckats med att identifiera brottsoffret som L*na Wesstr*m.

■ I mitt fortsatta grävande i detta fallet har jag ett visst stöd från L*na Wesstr*m:s tidigare skrivna samt privata dagboksanteckningar vilken A4-pärm innehåller många sidor, samt att varje skriven sida, har flera textstycken.

En av L*na Wesstr*m:s närmaste vänner har fortfarande L*na Wesstr*m:s privata dagboksanteckningar i sin ägo.

Mvh/JM.

Citat:
En av L*na Wesstr*m:s närmaste vänner har fortfarande L*na Wesstr*m:s privata dagboksanteckningar i sin ägo.

Cajjoo? StMellösa?

Varför har de inte lämnats till polisen eller till LWs anhöriga?

Varför berättar vännen saker för dig?
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-08-16 kl. 02:10.
Citera
2021-08-16, 01:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Jelly, den skenhelige fuskaren har "adopterat" en annan död persons cacher och kanske varit drivande i en kampanj under våren för att rädda IT-gubbens gömmor, men vem/vilka räddar Softis skatt med beviljande från hennes anhöriga?

Jelly adopted cache:
www.geocaching.com/geocache/GCQDCG_vandkors-turnstile?guid=258be815-48b4-460a-be66-aa30b5a01a3a
Har Jelly berättat sanningen om varför han raderade i sin mobil i förhör och vad han uppdrogs att hämta i Steffes hus när han blev skitnödig? Det känns som han inte berättade allt i förhör. Han var ju så ångestfylld över tanken om att bli misstänkt för Underlåtenhet att anmäla brott och Skyddande av brottsling. Vad är det han döljer/dolt? Frågorna är fler och tar inte slut även om beskyddare skickas in i tråden.[/spoiler]
Captain America vet nog mer än han vill kännas vid. Dock tror jag mer det rör sig om viktiga pusselbitar i ett indiciemål än direkt kopplat till mordet.

Den underlåtenhet - ses mer i avlyssning, hans samtal m HD om jag inte minns fel - som han svettas så enormt över, kan mycket väl handla om hur samtal gått ang LW (hat, drama och hot) och klappjakten på statistik.
Det rör sig ju om över ett års partitagande och var garanterat enbart ytskum som fångades upp i aktuellt FUP.
Skulle tippa att det ligger en hel del dialoger i slasken som utrangerats då HD sopades bort.

Hoppas inte folk mördas för att ärva burkar.
*djupt ironisk*
Om det nu inte enbart rör sig om "maintenance"...
Vad är vinsten med adoptionen? Förbättra nån statistik?
Efter det här FUP så är har GC nått nya, mindre angenäma nivåer..

Såg det var flertal burkar det rörde sig om.
Senast redigerad av develi 2021-08-16 kl. 02:03.
Citera
2021-08-16, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Captain America vet nog mer än han vill kännas vid. Dock tror jag mer det rör sig om viktiga pusselbitar i ett indiciemål än direkt kopplat till mordet.

Den underlåtenhet - ses mer i avlyssning, hans samtal m HD om jag inte minns fel - som han svettas så enormt över, kan mycket väl handla om hur samtal gått ang LW (hat, drama och hot) och klappjakten på statistik.
Det rör sig ju om över ett års partitagande och var garanterat enbart ytskum som fångades upp i aktuellt FUP.
Skulle tippa att det ligger en hel del dialoger i slasken som utrangerats då HD sopades bort.

Hoppas inte folk mördas för att ärva burkar.
*djupt ironisk*
Om det nu inte enbart rör sig om "maintenance"...
Vad är vinsten med adoptionen? Förbättra nån statistik?
Efter det här FUP så är har GC nått nya, mindre angenäma nivåer..

Såg det var flertal burkar det rörde sig om.

IT-gubben är alltså den dömde mördaren? Så Osmakligt, undra vems påfund detta var?
Senast redigerad av Remark 2021-08-16 kl. 03:06.
Citera
2021-08-16, 03:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
IT-gubben är alltså den dömde mördaren? Så Osmakligt, undra vems påfund detta var?
Nej, en som varit aktiv i GC men dött.

Kolla inforutan via länken:
https://www.geocaching.com/geocache/GCQDCG_vandkors-turnstile?guid=258be815-48b4-460a-be66-aa30b5a01a3a
Citera
2021-08-16, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, en som varit aktiv i GC men dött.

Kolla inforutan via länken:
https://www.geocaching.com/geocache/GCQDCG_vandkors-turnstile?guid=258be815-48b4-460a-be66-aa30b5a01a3a

OK. Tack.
Citera
2021-08-16, 04:32
Medlem
develis avatar
Undrar vad det här handlade om. Rekreation?

LW Aug 2017:
"De pratade till och med för nåt år sen om att de skulle skaffa henne en lägenhet hon kunde bo i för att slippa vara med barnen"
Ab 168
Citera
2021-08-16, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ 2: ) Samt ■ 3: ) Jag har för mig, att det finns någonting som kallas för abundant gallimatias, det vill säga, om det nu verkligen hade varit sålunda att St*fan Davidss*n inte skulle ha varit dum innanför sitt pannben och tillika därtill sagt, att St*fan Davidss*n skulle ha varit en mycket försiktig och noga människa.

Enligt ovan skrivet, Om St*fan Davidss*n verkligen ! hade varit klok innanför sitt pannben och sålunda varit försiktig och noga, så skulle St*fan Davidss*n aldrig ! ha lämnat sin sperma på L*na Wesstr*m:s kjol, ej heller skulle St*fan Davidss*n ha lämnat sitt DNA på den blanka ovansidan på L*na Wesstr*m:s ring.

St*fan Davidss*n skulle inte haft blod i själva plösen av sin sko.

St*fan Davidss*n skulle aldrig ha pratat bredvid mun och sålunda gjort sina efterforskningar beträffande L*na Wesstr*m under början av Tisdagen den 15 Maj 2018.

St*fan Davidss*n skulle inte ha planterat ut vilseledande påståenden till sina vänner och bekanta samt att för att sålunda försvåra polisens utredningsarbeten.

Om St*fan Davidss*n verkligen ! hade varit en människa som hade haft någonting bakom sitt pannben och sålunda varit försiktig och noga, då skulle St*fan Davidss*n aldrig ha blivit dömd för mordet på L*na Wesstr*m, det vill säga, att i dagsläget, hade St*fan Davidss*n varit en fri man med högst troligen ett utbetalt skadestånd samt att polisen fortfarande, än i dag, inte hade fått fast L*na Wesstr*m:s gärningsperson.

St*fan Davidss*n var en människa som var otroligt dum bakom sitt pannben och sålunda var han oförsiktig och icke noggrann med sina förehavanden, som till exempel, när St*fan Davidss*n imaginärt skapade sina tre stycken Mållgor och sålunda trodde att han kunde leda polisen på ett villospår.

■ 1: ) Själv skulle jag aldrig kasta ut min dator genom köksfönstret efter att ha läst något av dina skriva inlägg, inte ens om St*fan Davidss*n:s kamrat JG plötsligt skulle ringa på min ytterdörr, inte heller beträffande om Yodinnan [ HD ] skulle göra det.

Mvh/JM.
Som jag ser det, och efter egna erfarenheter, kan man vara hur smart som helst, ha hög IQ, fin utbildning från universitet, men samtidigt vara otroligt "korkad". Sett detta på nära håll i en uppslitande & dramatisk skilsmässa som spårade ut totalt... Man kan vara smart men samtidigt vara både dum och korkad. Det är två olika saker
Citera
2021-08-16, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Du måste ha ett otroligt dåligt minne, pinsamt värre. Gå nu ut till skogs så du slipper läsa vad vi skriver.
Alla vet vad som hänt här. Det var väntat och nu är det över. Du kan inte sitta här hela dagarna och älta. Det är inte bra.
Citera
2021-08-16, 10:14
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Det måste nästan bara varit jag i så fall som tyckte att hans sista loggtexter kändes lite sentimentala till skillnad mot hans vanliga "skojfriska och vitsiga" loggar som verkade innehålla blinkningar till burkägaren och efterkommande burkletare. Vet att jag reagerade på just detta då någon la ut dessa i tråden kvällen innan domen meddelades.

Det var jag som lade ut länk till GC-inläggen han gjorde endast timmar innan domen meddelades. Jag bevakade hans GC-konto för att se om han lade ut något innan domen och om man då skulle kunna skönja någon sinnesstämning. Nog för att SD verkade vara vanelögnare, men han kan ju knappast ha skrivit om cacherna han tog på torsdagskvällen innan han tagit dem. :-) Jag ser fortfarande ingen ton av sentimentalitet i hans inlägg, men vi ser nog olika. www.flashback.org/p76042605#p76042605

Han hade även lagt ut bilder på en räv som rörde sig vid bullerplanket på Rättar*gatan som jag inte såg på hans GC-konto förrän dagen domen meddelades. Texten där tycker jag inte heller var sentimental. www.flashback.org/sp76052146
Citera
2021-08-16, 10:45
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Inlägg 2020-06-20 kl 16.08

Här är "orginal"inlägget vad gäller "SD:s (knepiga) digitala spår".

Honan6 hade gjort ett bra jobb med sammanställningen!

Just då skrev jag inte att hans mobil hade kopplat upp 3 ggr mot Teliamasten precis efter att bilden på Vattentornet tagits. Jag minns att jag funderade på om han då provade att slå av sin automatiska wifi som kopplar upp mot tidigare kända nätverk och ändrade till att endast använda mobildata.

Det mest märkliga med SD:s mobil var att den inte kopplade till hemnätverket förrän vid halv tre på natten. Det tyckte jag var konstigast eftersom den hade kopplat till hans Comhem när han var hemma och vände efter jobbet.

Ovan är egentligen inget att fundera på nu, det som återstår är frågetecken vad det gäller HD, JG och SOA:s eventuella delaktighet/stöd efter mordet.
Citera
2021-08-16, 10:46
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toccooa80
Det här är ganska enkelt. SD kommer med största sannolikhet bli friad. Skulle bli oerhört förvånad om det inte blir så.
Kan inte komma på något annat mordfall där en person blir dömd till lagens strängaste straff, utan att kunnat knytas till varken mordplats eller mordvapen, med hjälp av teknisk bevisning.
Det är precis som Leif GW Persson sa i Expressen. "Det kommer i princip behövas ett erkännande för att få honom fälld"
Citat:
Vad babblar du om? Han är inte ett dugg körd. Han kommer med 99,99% chans att bli friad.
Han kan inte bindas till varken mordplats eller något mordvapen. Leta gärna fram något rättsfall i Sverige där någon blivit dömd till lagens strängaste straff på de premisserna.
Citat:
Polisen sabbade detta genom att inte hitta LW första dygnet.
Då hade man kunnat säkra ev bevisning som bundit någon till brottsplatsen.
Sen hade man gjort en husis hemma hos SD och hittat mer spår där.
Lagt till alla indicier och boom. Fällande dom.
Nu finns det ingenting som binder någon till brottsplatsen. Med största sannolikhet en friande dom
Citat:
100% att han blir friad. Finns ingenting som binder honom till mordplatsen. Inget mordvapen. Inget som binder honom till brottet överhuvudtaget. Det som finns är indicier.
Väldigt sällsynt att man dömer någon till lagens strängaste straff på så sköra trådar. Vilket Tingsrätten inte heller gjorde. Att Hovrätten skulle bryta upp det domslutet är ännu mer osannolikt
Citat:
Finns inte ett enda bevis på att SD var på brottsplatsen heller. Bara en massa spekulationer

Citat:
Alla förstod att SD var skyldig och skulle dömas i Hovrätten. Det fattade vem som helst.
Bevisen var överväldigande
Man slog ihjäl kvinna bla bla.
Sen tog han livet av sig för att han inte ville sitta och runka i en cell, i 18 år. Det kan man förstå.
Case closed. Förstår inte att ni orkar älta detta fortfarande. Gå ut i skogen och promenera istället. Eller skaffa ett jobb att gå till. Gör nånting annat bara
Vad sa du sa du?

Vem i den här soppan känner du då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in