2021-08-12, 21:45
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Det är väl Marcus Öhrn eller vad han nu heter som ligger bakom Onkel.02. Skitband som bara vill tjäna pengar på Håkan Florås konst.

Så sant så dessvärre. Sedan om det låter bra eller skit.
Dock klår ingen Håkan Florå
Citera
2021-08-15, 22:45
Medlem
JojjeMeduzas avatar
12 år sedan som Onkel Kånkel lämnade jordelivet.
Citera
2021-08-15, 23:05
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
12 år sedan som Onkel Kånkel lämnade jordelivet.

Är det så längesedan alla redan. Det känns inte så,
Men det är nog för att man nyligen har insett hans storhet mer än bara skivan Gammaldags Jul
Citera
2021-08-15, 23:09
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Är det så längesedan alla redan. Det känns inte så,
Men det är nog för att man nyligen har insett hans storhet mer än bara skivan Gammaldags Jul
Kan hålla med att jag började se storheten med hans musik efter att han dog. Då kom det ut en massa material youtube allt från outgivna låtar till de gamla klassikerna som jag då inte hade hört.

Kan säga att jag uppskattar hans musik bättre nu när jag är över 30, än vad jag gjorde när jag var 13.
Citera
2021-08-15, 23:23
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Kan säga att jag uppskattar hans musik bättre nu när jag är över 30, än vad jag gjorde när jag var 13.

Håller med dig på den punkten. Men alla genier måste ju dessvärre dö för att få upprättelse.
Dock så önskar jag att man kunde släppa hans officiella skivor på LP eller CD.
Med remastrat och ommixat ljud och vettiga utgåvor istället för alla piratupplagor
Citera
2021-08-15, 23:27
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Håller med dig på den punkten. Men alla genier måste ju dessvärre dö för att få upprättelse.
Dock så önskar jag att man kunde släppa hans officiella skivor på LP eller CD.
Med remastrat och ommixat ljud och vettiga utgåvor istället för alla piratupplagor

Precis så är det. Och hoppningsvis så kommer skivorna ges ut igen. De gav ju Blitzkrieg Blepp
och Gyllenetider för ett tag sedan med några bonuslåtar. Hoppningsvis kommer Underbara Värld och Fantastiska Äfventyr och Gammeldags Jul ut på LP eller CD, gärna med outgivna bonuslåtar också.
Citera
2021-08-15, 23:31
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Precis så är det. Och hoppningsvis så kommer skivorna ges ut igen. De gav ju Blitzkrieg Blepp och Gyllenetider för ett tag sedan med några bonuslåtar. Hoppningsvis kommer Underbara Värld och Fantastiska Äfventyr och Gammeldags Jul ut på LP eller CD, gärna med outgivna bonuslåtar också.

Underbara Värld och Fantastiska Äfventyr och Gammeldags Jul ut på LP eller CD, gärna med outgivna bonuslåtar också hoppas jag på med. Det är lite bortglömda skivor och samtidigt så gör det att flera får upp ögonen för Onkel Kånkel.

Sedan så är frågan vilket bolag som ger ut dem Tjockfet Records eller Konkurrens Records

Samtidigt så borde väl snart vara dags för en ny Kånkel Mania skiva kan jag tycka.
Senast redigerad av Rebali179 2021-08-15 kl. 23:37.
Citera
2021-08-19, 19:42
Medlem
Citat:
Underbara Värld och Fantastiska Äfventyr och Gammeldags Jul ut på LP eller CD, gärna med outgivna bonuslåtar också hoppas jag på med. Det är lite bortglömda skivor och samtidigt så gör det att flera får upp ögonen för Onkel Kånkel.

Sedan så är frågan vilket bolag som ger ut dem Tjockfet Records eller Konkurrens Records

Samtidigt så borde väl snart vara dags för en ny Kånkel Mania skiva kan jag tycka.

Gavs dom inte ut på vinyl för bara några år sen?
Citera
2021-08-19, 22:07
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Gavs dom inte ut på vinyl för bara några år sen?

Det beror på om du menar officiella släpp eller Bootlegs?
Citera
2021-08-19, 22:16
Medlem
Citat:
Det beror på om du menar officiella släpp eller Bootlegs?

Alltså allt med Onkel Kånkel är väl bootlegs i någon form. Eftersom musiken garanterat gör intrång på andras upphovsrätt.
Citera
2021-08-19, 23:35
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Alltså allt med Onkel Kånkel är väl bootlegs i någon form. Eftersom musiken garanterat gör intrång på andras upphovsrätt.

På ett sätt så har du rätt där. Han lånade friskt ifrån diverse Obskyra Franska punkband fick vi reda på i udda ting podden å även Ramones. Så frågan om det ens går att reda ut allt tro?

Dock om vi skall ta ful bootlegs som finns så är det enligt Discogs

Gammeldags Jul LP olika färger
Gammeldags Jul kassett olika färger
Underbara Värld LP olika färger
Kalle Anka Suger Pung en rosa & Röd färgad bootleg

Kalle Anka Suger Pung är dock utgiven av Tjockfet Records så den är väl officiell
Citera
2021-08-20, 00:39
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Kalle Anka Suger Pung var en bootleg när den kom ut 1990. Men Håkan hade inget emot den skivan. Men han tjänade ju inte heller så värst mycket på sina skivor och brydde väl sig inte heller.

Hade han börjat idag, så hade han kanske lagt upp sina låtar på youtube för allmän beskådan. Han gjorde musiken för sitt nöjes skull och ej för pengarna. Vilket är helt i motsats till de här töntiga coverbandet som endast gör det för pengarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in