2021-11-17, 22:18
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Det kan nog stämma
Men vilka spelningar var Stefan Dimle & Reine Fiske med å spelade eller så var de med Tobias Forge å de spelade tillsammans alla tre

Stefan Dimle och Reine Fiske var med på Hultsfred 93, 2002 så var det Forge, Gurra?, Daniel Dellamorte, sista personen okänd, men sen sexpistoltanten och en till tjej och självaste Onkel him self.
Citera
2021-11-17, 22:19
Medlem
iwaalgeudats avatar
Citat:
Den delen som handlar om onkel Kånkel dock
Lärorikt på sitt sätt

Jo, intressant.

Citat:
Ursprungligen postat av Pekka-
Nää han spelade aldrig in något med Onkel, utan var bara stand-in gitarrist på dom tre spelningarna som var 2002? På Nalen, Kåren och KB.

Ja jo, det är mer logiskt.

Citat:
Det kan nog stämma
Men vilka spelningar var Stefan Dimle & Reine Fiske med å spelade eller så var de med Tobias Forge å de spelade tillsammans alla tre

Så till och med dessa två herrar, spännande. Inte fan blev det någon ny Morte Macabre skiva inte, men spela med Onkel går bra... Jaja, inte fel det heller.
Citera
2021-11-18, 00:36
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Haha den där låten har växt så mycket på mig senaste året. Den är helt magisk och fantastisk!
Så är det, sedan är hela skivan fenomenal.

Citat:
Nää han spelade aldrig in något med Onkel, utan var bara stand-in gitarrist på dom tre spelningarna som var 2002? På Nalen, Kåren och KB.

Precis, Håkan gjorde väl det mesta själv förutom de låtarna som Åke och Doris Klitoris medverkade på.
Citera
2021-11-18, 00:37
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Snart är det jul, då spelar vi denna låt

Julefröjd Hos Onkel
https://www.youtube.com/watch?v=HWhXLebE6nE

Förresten visst är det Dr Alban som han imiterar på slutet av låten?
Citera
2021-11-28, 20:23
Medlem
Citat:
Någon som vet vart man kan få se eller läsa det mytomspunna Fanzinet Fläskpålen?
Ifall det finns bevarat någonstans eller inscannad?

Fläskpåle heter det, inte Fläskpålen, om man ska vara noga. Sjukt nog hittade jag ett ex av fanzinet (nummer 23, med Onkel Kånkel-intervjun) på ett antikvariat igår! Nyskick!
Citera
2021-11-28, 20:29
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuchngo
Fläskpåle heter det, inte Fläskpålen, om man ska vara noga. Sjukt nog hittade jag ett ex av fanzinet (nummer 23, med Onkel Kånkel-intervjun) på ett antikvariat igår! Nyskick!

Kan du scanna in den å lägga upp??
å Grattis till fyndet
Citera
2021-11-29, 21:17
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:

Hade varit kul att få läsa den. Om du har möjlighet att ladda upp den så vi andra också kan läsa vore schyst.
Citera
2021-12-03, 02:23
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:

Går det att scanna det nummret??
Citera
2021-12-03, 21:53
Medlem
Slumlords avatar
Angående musiker som uppträtt med Onkel kånkel så är jag ganska säker på att några av tjejerna i Misdemeanor medverkade live 2002. Vet dock inte om de spelade några instrument eller om de bara körade. Vet inte heller om de var med på alla spelningarna eller bara i Stockholm.
Citera
2021-12-03, 22:08
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Kan du ge exempel på vilket geni han var? Jag vill helst höra musikaliska mästerverk och absolut inte någon cover med bara texten som är omgjord.

Jag skulle bli förvånad om Onkel ens kommer i närheten av meduza på en enda punkt.

Onkel var unik. Han målar upp ett perverst och vridet universum där dekadens regerar och logik saknas. Det är dessutom satans trallvänligt och man hittar nya guldkorn i texterna hela tiden.
Bisarr humor blandat med påhopp och glåpord. Man går från oskyldiga ordvitsar till prat om fontanellsex på ett par rader.
Onkel är unikt i världen, en svensk kulturskatt.
Citera
2021-12-24, 19:36
Medlem
ivarjs avatar
ONKEL KÅNKEL LEVER 3 - en hyllning till könsrock
Lördag 15 januari 2022, Hus 7 i Stockholm (bredvid Slaktkyrkan).

Ännu en gång utmanas den goda smaken och humorns gränser tänjs av könsrock, könspop, könsvisor och annat ångande och rungande snusk.

Du kommer att få se och höra:
★ ONKEL BÄVER – fullt Kånkel-ställ som sprider Håkan Florås könsevangelium
★ FINN ZETTERHOLM – en sann könsmusikpionjär som 1977 gav tillsammans med Bengt Sändh ut skivan "Folklår – våra allra fulaste visor"
★ EDDIES KOMPANI – rejält swettig rock'n'roll-show med alla klassiska Eddie Meduza-låtar
★ ANUS CANCER – världspremiär för ett legendariskt underground-band som funnits sedan 1994
★ ACE OF BAJS – familjevänlig bajspop sedan 1992

Fler artister kan tillkomma.

BILJETTER: https://www.tickster.com/sv/events/glu4gzxd7p87p3x/

FACEBOOK-event: https://www.facebook.com/events/230980681586071/
Citera
2021-12-24, 21:09
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Angående musiker som uppträtt med Onkel kånkel så är jag ganska säker på att några av tjejerna i Misdemeanor medverkade live 2002. Vet dock inte om de spelade några instrument eller om de bara körade. Vet inte heller om de var med på alla spelningarna eller bara i Stockholm.

Undrar vilka av dem det kan ha varit.
Men det skulle inte förvåna mig ifall de körade eftersom han hade en kör på scenen
har vi fått oss berättad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in