2021-08-15, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderace
Idag:
”Ingen spruta, inget jobb”-policyn har trätt i kraft i önationen Fiji. Det innebär att offentliganställda måste vaccinera sig mot covid-19 för att få fortsätta gå till jobbet. Den som vägrar att ta en spruta tvingas ta ledigt – och den som inte har vaccinerat sig före november kommer att få sparken."

Källa Aftonbladet.

Vad bra då att vi inte bor på Fiji.
Citera
2021-08-15, 21:24
Medlem
herrcarlssons avatar
Folk som inte tar vaccinet är rädda. Sen om majoriteten av dessa är hög eller lågutbildade spelar mindre roll. Rädsla är inte alltid rationell. Man kan jämföra det med flygrädsla. Skillnaden är att flyg funnits längre än corona-vaccin.
Citera
2021-08-15, 21:24
Medlem
Brukar bli frågad om jag tagit vaccinet ännu, brukar svara nej och fråga om hur de ställer sig till att ta ett 3e och fjärde vaccin nu efter dessa 2. Alla jag frågat har sagt att dom inte kommer ta fler vaccin.

Vad är då meningen med att jag ska ta något vaccin öht?

Jag tar det inte för att jag helt enkelt inte orkar. Ser ingen mening med att ta det då jag redan haft kinaflunsan.
Citera
2021-08-15, 21:39
Medlem
Seemves avatar
Jag har inte tagit det. 30+ och är allt utom antivaxxer.
Huruvida jag tar det i framtiden däremot, får vi se.
Citera
2021-08-15, 21:42
Medlem
Jag är inte rädd för covid, och jag kommer inte kunna smitta redan vaccinerade. Annars betyder det att vaccinet inte fungerar?
Citera
2021-08-15, 21:49
Medlem
Dogman08876s avatar
Det vore väl fan mer intressant att veta hur stor procent av dom som verkligen forskar på vaccin det är som inte vaccinerar sig?!

Vad alla andra idioter tror sig veta är väl fullständigt irrelevant.
Helt plötsligt har varenda jävel blivit virusexperter och har över en natt helt magiskt fått kunskap som många har ägnat hela sitt liv till att forska fram.
Om någon klåpare skulle komma till erat jobb och börja peta skulle det däremot bli ett jävla liv.
Jag blir så trött…. Jävla idioter.
Citera
2021-08-15, 21:56
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrcarlsson
Folk som inte tar vaccinet är rädda. Sen om majoriteten av dessa är hög eller lågutbildade spelar mindre roll. Rädsla är inte alltid rationell. Man kan jämföra det med flygrädsla. Skillnaden är att flyg funnits längre än corona-vaccin.

Trodde det var tvärtom, att de som vaccinerar sig är rädda
Citera
2021-08-15, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrcarlsson

Tror snarare att det är de vaccinerade som är rädda. Speciellt såna som trådstartaren, som ska hetsa och förolämpa och skrämma folk som inte vaccinerat sig. De är rädda för att de har själva agerat försökskaniner och tagit ett framstressat, oprövat vaccin med eventuella framtida biverkningar. De är rädda för att framstå som idioter i framtiden om det visar sig att de gjorde ett misstag och felaktigt val, stå där som ett fån. Då är det viktigt att alla andra också vaccinerar sig, så alla kollektivt gjorde samma misstag och att inte vissa klarar sig. Det spelar ingen roll om du har antikroppar eller om vaccinet i framtiden är verkningslöst, du SKA ta vaccinet och vi ska alla sjunka med detta skepp om det förliser.
Senast redigerad av justanam 2021-08-15 kl. 22:05.
Citera
2021-08-15, 22:10
Medlem
RunaSwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justanam
Tror snarare att det är de vaccinerade som är rädda. Speciellt såna som trådstartaren, som ska hetsa och förolämpa och skrämma folk som inte vaccinerat sig. De är rädda för att de har själva agerat försökskaniner och tagit ett framstressat, oprövat vaccin med eventuella framtida biverkningar. De är rädda för att framstå som idioter i framtiden om det visar sig att de gjorde ett misstag och felaktigt val, stå där som ett fån. Då är det viktigt att alla andra också vaccinerar sig, så alla kollektivt gjorde samma misstag och att inte vissa klarar sig. Det spelar ingen roll om du har antikroppar eller om vaccinet i framtiden är verkningslöst, du SKA ta vaccinet och vi ska alla sjunka med detta skepp om det förliser.

Troligen helt rätt konstaterande.
Citera
2021-08-15, 22:42
Medlem
Kan någon förklara varför denna tråd är så aktiv? Jag har läst en massa sidor men hittar inte trovärdiga källor att endast 5% inte vaccinerat sig. Handlar hela diskussionen om ett eget påstående från TS?
Citera
2021-08-15, 22:49
Medlem
Jag; doktorsexamen, hög inkomst, generellt pro vaccininationer.
Citera
2021-08-15, 22:53
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashpoff
Kan någon förklara varför denna tråd är så aktiv? Jag har läst en massa sidor men hittar inte trovärdiga källor att endast 5% inte vaccinerat sig. Handlar hela diskussionen om ett eget påstående från TS?

Japp!

Det är ett eget påstående som TS har tagit ur luften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in