2021-08-15, 21:02
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Dina siffror stämmer dock inte efter andra officiella versioner.

https://twitter.com/YossiGestetner/status/1425057129958977537

https://twitter.com/YossiGestetner/status/1426146258713030657
Men snälla rara. Sluta nu. Du har fel. Den tweet du hänvisar till har antagligen kopierat ett klipp från Jerusalem Post från ett HELT annat datum.

Här är siffrorna för 12 Augusti som tweeten avser:
Sidan uppdateras tre gånger om dagen. Det var 886 patienter sjukhus det datumet (inte 694 personer som din Tweet anger). 70 personer i respirator. Genomsnittålder på personer i respirator var 68.2 år. 286 patienter med mild COVID. 446 personer hade allvarlig COVID. 44.2% av de med allvarlig COVID var kvinnor. Gå in på Israeli Health Ministry's hemsida och kolla själv. En fråga: tycker du verkligen att det känns som att jag inte har 100% koll på det här?

https://data.gov.il/dataset/covid-19/resource/e4bf0ab8-ec88-4f9b-8669-f2cc78273edd

Siffrorna JAG gav dig kom från Kan11, de redovisar dessa siffror dagligen.

Från Times of Israel idag (som antagligen är siffror från igår och är nästan identiska med de siffror jag hänvisade till) som redovisar på samma sätt som Kn11:

Citat:
The number of serious COVID-19 cases in Israel passed 500 on Sunday for the first time since March, amid the current surging coronavirus outbreak.

Health Ministry data showed there were 524 patients in serious condition, with 84 of them on ventilators. In total there were 877 people hospitalized with COVID-19.

Health Ministry data showed that the rate of serious cases was far higher among unvaccinated Israelis aged 60-plus, who constituted 134.1 people per 100,000 in serious condition on Saturday; among the vaccinated the figure was 20, and among the partially vaccinated 35.5.

https://www.timesofisrael.com/serious-covid-cases-pass-500-for-1st-time-since-march-as-outbreak-surges/

Dessa siffror redovisar i princip samtliga Israeliska tidningar och TV-kanaler dagligen. Man redovisar hur många som vårdas och hur många som är i respirator samt kvoten per 100,000 invånare för respektive kategori. Hur många patienter som är vaccinerade och inte, samt samma siffror för åldersgruppen yngre än 60 år.
Citera
2021-08-15, 21:05
Medlem
Opaques avatar
I ens mörkaste stunder ser man en population som bara vill utmana ödet och trotsar alla vettiga argument att gå och vaccinera sig för att man är en slutkörd medelålders människa, som trots alla röda flaggor för hälsotillståndet inte inser att en Covidflunsa kan vara det sista man är med om i livet.

Tragiskt, men karma är en jäkla bitch
Citera
2021-08-15, 21:06
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Dina siffror stämmer dock inte efter andra officiella versioner.

https://twitter.com/YossiGestetner/status/1425057129958977537

https://twitter.com/YossiGestetner/status/1426146258713030657

Pinsam du är. Gång på gång gör du bort dig när det gäller siffror.

Skärp dig.
Citera
2021-08-15, 21:07
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Men snälla rara. Sluta nu. Du har fel. Den tweet du hänvisar till har antagligen kopierat ett klipp från Jerusalem Post från ett HELT annat datum.

Sidan uppdateras tre gånger om dagen. Det var 886 patienter sjukhus det datumet (inte 694 personer som din Tweet anger). 70 personer i respirator. Genomsnittålder på personer i respirator var 68.2 år. 286 patienter med mild COVID. 446 personer hade allvarlig COVID. 44.2% av de med allvarlig COVID var kvinnor. Gå in på Israeli Health Ministry's hemsida och kolla själv. En fråga: tycker du verkligen att det känns som att jag inte har 100% koll på det här?

https://data.gov.il/dataset/covid-19/resource/e4bf0ab8-ec88-4f9b-8669-f2cc78273edd

Siffrorna JAG gav dig kom från Kan11, de redovisar dessa siffror dagligen.

Från Times of Israel idag (som antagligen är siffror från igår och är nästan identiska med de siffror jag hänvisade till) som redovisar på samma sätt som Kn11:

https://www.timesofisrael.com/serious-covid-cases-pass-500-for-1st-time-since-march-as-outbreak-surges/

Dessa siffror redovisar i princip samtliga Israeliska tidningar och TV-kanaler dagligen. Man redovisar hur många som vårdas och hur många som är i respirator samt kvoten per 100,000 invånare för respektive kategori. Hur många patienter som är vaccinerade och inte, samt samma siffror för åldersgruppen yngre än 60 år.

Du inser att vi refererar till exakt samma källa? Fast skillnaden är att jag kopierade måndagens siffror.

Nej, du kan inte ha så mycket koll eftersom du påstår att mina siffror är fel när du använder precis samma källa för att motbevisa
Citera
2021-08-15, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Hack I skivan!

Det finns inget som visar att de pcr-tester som används ger felaktigt utslag.
Det finns däremot pcr-tester som registrerar om man har covid och om man har influensa, två tester i ett alltså.

Lätt att missförstå, men nu är det kanske klarlagt.

jag kan ha fel men har inte människan som uppfann PCR testen sagt att dom är opålitliga?
Citera
2021-08-15, 21:09
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Sidan uppdateras tre gånger om dagen. Det var 886 patienter sjukhus det datumet (inte 694 personer som din Tweet anger). 70 personer i respirator. Genomsnittålder på personer i respirator var 68.2 år.

.

Tack,

Då kan vi slappna av ännu mer. Bra rapport. Det går som förväntat. Åldringarna först in och sist ut i träfrack, som varje influensavåg
Senast redigerad av Opaque 2021-08-15 kl. 21:12.
Citera
2021-08-15, 21:10
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Pinsam du är. Gång på gång gör du bort dig när det gäller siffror.

Skärp dig.

Det är inte mitt problem att du är trångsynt och ignorant tyvärr.

Siffrorna kommer från Israels Ministry of health själva.

Så skärp dig själv...
Citera
2021-08-15, 21:13
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Nu är det dom vaccinerade som gråter.

Jaså? Sist jag kollade, vilket var idag, är det ovaccinerade som ligger och kippar efter andan på sjukhus eller gråter ut i Facebookgrupper som Folkets rättigheter i samhället om hur synd det är om dem.

När allt de behöver göra för att slippa såväl sjukhus som att klassas som sämre medborgare är att ta ett säkert och skyddande vaccin.
Citera
2021-08-15, 21:14
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Du inser att vi refererar till exakt samma källa? Fast skillnaden är att jag kopierade måndagens siffror.

Nej, du kan inte ha så mycket koll eftersom du påstår att mina siffror är fel när du använder precis samma källa för att motbevisa
Du refererar till Twitter och påstår sedan att vi har samma källa? Dina siffror ÄR fel. Mina siffror är RÄTT.

Vill du ha siffrorna i exakta antal patienter för vaccinerade och ovaccinerade per åldersgrupp också för att du skall fatta vilken koll jag har på detta?

Mupp.
Citera
2021-08-15, 21:16
Medlem
Svenskar i allmänhet är uppfostrade i att 'ta en kula för laget'.

Det ser vi i den goda vaccinationsviljan i landet i jämförelse med andra länder.

Där kommer Sverige att ha konkurrensfördelar framöver, vilket vi också sett under själva pandemin då Sverige gått som tåget i jämförelse p g a balanserade restriktioner

Kvar är några lättkränkta skrikhalsar och antivaxers som sitter hemma i källaren och vill att det ska gå skit för Sverige
Citera
2021-08-15, 21:16
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Jaså? Sist jag kollade, vilket var idag, är det ovaccinerade som ligger och kippar efter andan på sjukhus eller gråter ut i Facebookgrupper som Folkets rättigheter i samhället om hur synd det är om dem.

När allt de behöver göra för att slippa såväl sjukhus som att klassas som sämre medborgare är att ta ett säkert och skyddande vaccin.

Med den inställningen så är man inte förvånad att folk gråter på FB-Grupper. Du är ju en av dom som elaka som sprider dåligt samvete

Fy skäms för att vara så "duktig" och odräglig. Det väcker misstroende. Jag hade personligen bett dig fara och flyga om du skulle komma med de argumenten som du anger här ansikte mot ansikte. Men det är väl din inre förtryckarpersonlighet som talar fritt här på FB som talar här. Känns det inte lite läskigt att komma i kontakt med din inre dr. Hyde ? och helt utan cred ?
Senast redigerad av Opaque 2021-08-15 kl. 21:21.
Citera
2021-08-15, 21:17
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Du refererar till Twitter och påstår sedan att vi har samma källa. Dina siffror ÄR fel. Mina siffror är RÄTT.

Vill du siffrorna i exakta antal patienter för vaccinerade och ovaccinerade per åldersgrupp ocså för att du skall fatt vilken koll jag har på detta.

Mupp.

Som in sin tur referrar Israels Health of ministry.

Sedan att du inte klarar av att kolla upp det är ju ditt problem. Med tanke på dina senaste inlägg i andra trådar där alla andra har idiotförklarat dig så vill jag inte ha något alls överhuvudtaget från dig framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in