2021-08-15, 19:58
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Fast även om det är dålig täckning så frångår det ju inte att det är fullt vaccinerade som hamnar på IVA osv just nu i Israel?

Stod någonting om att 250 är vaccinerade och 150 var ovaccinerade. Sedan har det tillkommit 100 till de senaste dagarna av båda sidorna antar jag.
Varifrån kommer denna info?
Låter absolut skumt.
Citera
2021-08-15, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
All CBD-olja har naturligtvis genomgått noggranna kontroller och tester och tillverkningsprocessen är väldokumenterad och kvalitetssäkrad.

Har den inte det? Vad försöker du säga?

Det finns i alla fall en labbrapport på denna sidan:

https://www.naturalhemplife.se/butik/cbd-olja-fullspektrum/

Edit: kollade några till och ser att de flesta verkar testa. Det är väl ett krav från myndigheter eftersom det inte får vara mer än 0,2% THC i. Då måste de ju säkerställa innehållet.
Senast redigerad av MachDiamonds 2021-08-15 kl. 20:05.
Citera
2021-08-15, 20:03
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Pcr-testen kan ju inte skilja på influensa/covid, så vad som är vad vet ingen,om vi skall hålla på att stänga samhället för att vi får många smittade med ett fåtal döda /svårt sjuka , har vi ju en casedemic , så pandemin är över, var glad för det!
Hack I skivan!

Det finns inget som visar att de pcr-tester som används ger felaktigt utslag.
Det finns däremot pcr-tester som registrerar om man har covid och om man har influensa, två tester i ett alltså.

Lätt att missförstå, men nu är det kanske klarlagt.
Citera
2021-08-15, 20:10
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
varför är det "synd" om vårdpersonalen?
För att de gör det jobb de får betalt för?
Lika oempatisk som vanligt.

Den personal som tagit hand om covidpatienter har absolut gjort mer under 1,5 år än vad som kan förväntas under en så lång tidsperiod.

Troligen väger inte en ekonomisk ersättning upp detta, men det kommer att visa sig framöver.
Citera
2021-08-15, 20:16
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Eller så sköter man om sin hälsa så behöver man ingen spruta alls? Att alla måste vaccineras beror till största del på att vissa inte skött om sin hälsa som de ska. Om detta måste vi prata mer.
Trippelhack i skivan!!!!

Det finns fortfarande inget som styrker att man inte behöver vaccinera sig bara för att man lever sunt.

Det börjar bli dags att presentera något som styrker ditt eviga påstående.
Citera
2021-08-15, 20:28
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Trippelhack i skivan!!!!

Det finns fortfarande inget som styrker att man inte behöver vaccinera sig bara för att man lever sunt.

Hur mycket pandemi hade vi haft om folk inte vore så förbannat feta? Det har inte slagit lika hårt där de kom ifrån av en anledning. Det är som designat för att ta död på feta amerikaner.
Citera
2021-08-15, 20:30
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Trippelhack i skivan!!!!

Men var det inte du som publicerade en SIR-rapport om att hälften av de nu aktuella ovaccinerade inlagda hade allvarliga underliggande sjukdomar (Fetma, hypertoni,diabetes m.fl) eller var det någon annan ?

Det säger klart och tydligt : Gå och vaccinera dig om du tillhör riskgrupperna

Men , man kan ju inte tvångsvaccinera eller hur ?

Är det inte så att för en sunt levande människa som inte tillhör riskgruppen har , hör och häpna 99.5% chans att överleva snuvan som ovaccinerad ? Så hur ska vi "skydda " skorstensrökande fetton med hypertoni och diabetes med noll kondition från deras egenvalda förtida död genom en vaccination de ej vill ha, och som friska ska ta ? (Den satt långt inne, men nu fick jag utlopp för min frustration)
Senast redigerad av Opaque 2021-08-15 kl. 20:35.
Citera
2021-08-15, 20:31
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Herregud, sluta nu.

Du skall få lite korrekta siffror av mig:
Det är just nu 881 personer inlagda på sjukhus i Israel för COVID-19. 527 av dessa patienter vårdas för allvarlig COVID-19. 86 patienter vårdas i respirator. En betydande majoritet av patienterna är äldre än 60 år och har minst en underliggande sjukdom. Just nu ligger kvoten vårdade i gruppen OVACCINERADE 60 år och äldre med allvarlig COVID på 134.2 personer per 100,000 invånare. För samma åldersgrupp men FULLVACCINERADE ligger kvoten på 19.9 personer per 100,000 invånare. För delvis vaccinerade är kvoten 35.7 personer per 100,000 invånare.

Det är således en BETYDANDE majoritet av de som vårdas för allvarlig COVID på sjukhus i Israel som är OVACCINERADE. Inte tvärtom som du hävdar.

Dina siffror stämmer dock inte efter andra officiella versioner.

Citat:
54% of those who tested positive for Coronavirus yesterday in Israel are fully vaccinated.

60% of those hospitalized for Coronavirus in serious condition in Israel are fully vaccinated.

Only 1.1% cases this year in NYC through mid-July are reinfections.

https://twitter.com/YossiGestetner/status/1425057129958977537

Citat:
“694 people were being treated in Israeli hospitals for the virus, among them 400 in serious condition, with 64% of those patients defined as serious cases being fully vaccinated.”

https://twitter.com/YossiGestetner/status/1426146258713030657
Citera
2021-08-15, 20:32
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Varifrån kommer denna info?
Låter absolut skumt.

Se mitt inlägg ovan.

Mina siffror kanske inte var helt överensstämmande, men 60% enligt källor från Israel är full vaccinerade som ligger inne.
Citera
2021-08-15, 20:35
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Men var det inte du som publicerade en SIR-rapport om att hälften av de nu aktuella ovaccinerade inlagda hade allvarliga underliggande sjukdomar (Fetma, hypertoni,diabetes m.fl) eller var det någon annan ?

Är det inte så att för en sunt levande människa som inte tillhör riskgruppen har , hör och häpna 99.5% chans att överleva snuvan som ovaccinerad ? Så hur ska vi "skydda " skorstensrökande fetton med hypertoni och diabetes med noll kondition från deras egenvalda förtida död genom en vaccination de ej vill ha, och som friska ska ta ? (Den satt långt inne, men nu fick jag utlopp för min frustration)

+1. Har för mig att överlevnadschansen är ännu högre, 99,97% om man är under 70 och inte har några underliggande sjukdomar.
Citera
2021-08-15, 20:35
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque

Precis, nu har vi hälsosamma dragits in i de ohälsosammas skit och ska straffas med lockdown, restriktioner och vaccinpass. Varför i hela fridens namn ska vi hälsosamma tvingas ta experimentella injektioner för att rädda folk som skiter fullständigt i sin hälsa. Nej tack!
Citera
2021-08-15, 20:43
Medlem
AnnaDeas avatar
För ytterligare stöd finns det här.

Citat:
Health Ministry data released Monday showed that fully vaccinated individuals made up most of the new cases and most of those hospitalized in moderate condition or worse.

https://www.timesofisrael.com/over-5000-new-coronavirus-cases-confirmed-monday-as-new-limits-mulled/

Deras sida.

https://datadashboard.health.gov.il/COVID-19/general
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in